|
|
|
Описание:
Project title |
Заедно на европейския пазар – общи възможности за фирмите от бранш „Текстил и облекло” от трансграничния регион
|
Lead Partner(name/country) |
Браншова организация за текстил и облекло гр. Кюстендил
Република България |
Other partner/s |
Регионална търговско-промишлена палата Лесковац
Република Сърбия
Българска търговско-промишлена палата
Република България |
Priority axis |
Приоритетна ос 2: Подобряване на капацитета за съвместно планиране, решаване на проблеми и развитие |
Area of intervention |
Мярка 2.1: Връзки и мрежи на институционално, бизнес и образователно ниво |
Duration (in months) |
12 |
Total budget (in €) |
199860.01 |
Project Objectives |
Общата цел: Постигане на активен обмен на добри практики и съвместно регионално планиране и подготовка на фирмите от бранш „Текстил и облекло”, работещи в трансграничния регион за съвместно използване на новите пазарни възможности на разширяващия се Европейски съюз, на основата на задълбочено изследване и анализ на сегашното състояние на шивашкото производство, пазара и човешките ресурси, както и на практически трасфер на знания и опит сред фирмите от бранша от двете страни на границата.
Специфични цели:
-Да се изследват, анализират и оценят производствените възможности /продуктова гама и капацитет/, пазарите и заетия човешки ресурс във фирмите, работещи в бранш „Текстил и облекло” в трансграничиния регион;
-Да се осъществи трансфер на знания, опит и добри практики между занитересованите страни, свързани с бранш „Текстил и облекло” - производители, търговци, институции и браншови сдружения от трансграничния район за новите възможности на пазара, и изискванията на европейските стандарти към продукцията, технологиите и услугите;
-Да се създадат нови ефективни инструменти за обмен на бизнес информация от значение за бранша в трансграничните райони;
-Чрез трансгранично сътрудничество да се създаде добавена стойност в шивашкото производство и региона. |
Project Activities |
Дейност 1 Управление
Дейност 2 Изследване и анализ на състоянието на бранш „Текстил и облекло” в областите, включени в трансграничния регион на територията на Р България по отношения на продуктова гама и производствен капацитет. Провеждане на проучване сред не по-малко от 100 фирми от сектор Текстил и облекло.
Дейност 3 Изследване и анализ на състоянието на бранш „Текстил и облекло” в областите, включени в трансграничния регион на територията на Р Сърбия по отношения на продуктова гама и производствен капацитет. Провеждане на проучване сред не по-малко от 100 фирми от сектор Текстил и облекло
Дейност 4.Изработване и публикуване на информационно издание "Справочник на фирмите от бранш „Текстил и облекло” в трансграничния регион България - Сърбия". Формат: A4, 150 страници с богат снимков материал. Тираж: 1000 броя. Изданието ще бъде разработено на английски език.
Дейност 5 Извършване на съвместни проучвания на пазарните възможности в ЕС чрез посещение на сродни организации в страни членки на ЕС с развита текстилна индустрия с цел разширяване пазарните позиции на фирмите от трансграничния регион и излаз на европейския пазар. Участници: собственици и представители на МСП от бранша от региона и представители на партньорите по проекта.
Продължителност: 5 дни
Дейност 6. Бизнес посещение и обмяна на опит на производители от България и фирмена партньорска борса за преговори в Лесковац, Сърбия. Участници: около 30 участници от двете страни – собственици и представители на МСП от брнша от региона и представители на партньорите по проекта
Продължителност: 2 дни
Дейност 7. Бизнес посещение и обмяна на опит на производители от Сърбия и фирмена партньорска борса за преговори в Кюстендил. Участници: около 30 участници от двете страни – собственици и представители на МСП от брнша от региона и представители на партньорите по проекта
Продължителност: 2 дни
Дейност 8 Обучение в Лесковац на тема „Международен маркетинг. Навлизане на европейския пазар – подходи и стратегии.»
Участници: 30 фирми от двете страни на границата. Ресурси: зала, техника, обучителни материали, пътни разходи,нощувки и кетъринг за участиците. Продължителност: 2 дни
Дейност 9 Обучение в Кюстендил на тема «Международни изложения - подходящият избор, подготовка, презентация, материали за изложенията.». Участници: 30 фирми от двете страни на границата. Ресурси: зала, техника, обучителни материали, пътни разходи,нощувки и кетъринг за участиците. Продължителност: 2 дни
Дейност 10 Конференция под надслов “БРАНШ ТЕКСТИЛ И ОБЛЕКЛО- ИКОНОМИЧЕСКИ СИЛЕН ОТРАСЪЛ В ТРАНСГРАНИЧНИЯ РЕГИОН”. Организиране и провеждане на конференция в град София, посветена на производството на текстил и облекло в трансграничния регион, неговата роля и място в съвременния икономически живот в региона. Тематика: Състояние и тенденции в развитието на шивашката индустрия трансграничния регион; Представяне на резултатите от информационното изследване и анализ и добри практики. Лектори: Експерти в сферата на сектор Текстил и облекло. Участници: 30 представители на целевите групи от двете страни. Продължителност: 2 дни.
Дейност 11. Разработване на експортна стратегия на сектор Текстил и облекло в трансгратичния регион
Дейност 12. Интернет приложение за публикуване и обмен на информация, свързана с тематиката на проекта
Дейност 13. PR кампании за популяризиране на трансграничния регион като добро място за производство на облекла |
Project Results |
- Проучено мнение по въпроси, свързани със сътоянието на бранш „Текстил и облекло” от трансграничния регион – минимум 100 малки и средни предприятия от българска страна, и 100 от сръбска страна – 200
- Създадена база данни на фирмите – профил, продуктова гама и произдоствен капацитет - 1
- -Проведени бизнес посещения в Кюстендил и Лесковац– 2
- Проведени обучение в Кюстендил и Лесковац – 2
- Проведена конференция «БРАНШ ТЕКСТИЛ И ОБЛЕКЛО- ИКОНОМИЧЕСКИ СИЛЕН ОТРАСЪЛ В ТРАНСГРАНИЧНИЯ РЕГИОН”. в гр. София – 1
- -Създадено WEB приложение – 1
- Разработена експортна стратегия на сектор Текстил и облекло в трансгратичния регион – 1
- Повишен експортен капацитет на фирмите
- Подобрен имидж на трансграничния регион като добро място за производство на облекла – проведени ПР кампании
|
Target Groups |
Фирми, работещи в сектор «Текстил и облекло» в областите от трансграничния регион
Преки бенефициенти:
Фирми-членове на партньорите, участици в бизнес посещетията и обученията – 60
Участници в конференцията – 30
Анкетирани фирми от сектор Текстил и облекло от двете страни на границата – 200
Непреки бенефициенти:
Граждани, активно работещи във фирми- членове на партьорите в сектор «Текстил и облекло» – 5000
Експерти имащи отношение към развитието на индустрията в трансграничния регион България – Сърбия - 100
Представители на местните власти имащи отношение към развитие на индустрията в трансграничния регион- 50
Аудитория на медиите от Кюстендил и Лесковац – 100 000 |
.
|
|
|
|