Как да продадем нашия бизнес на максимална стойност?

Тайната как да продадем бизнеса си на най-висока стойност и с максимална полза бе разкрита пред представители на български фирми на 10 юни 2009 год. по време на семинар, организиран от БТПП. Семинарът се провежда за втори път и е породен от големия интерес сред българските предприемачи. Лекторът на семинара – Мехмет Сойер, представител на компанията BCMS Corporate представи етапите на намиране на най-добрия купувач – партньор, избиране на най-добрата оферта и постигане на максимален ефект за двете страни.

По опита на BCMS Corporate не е задължително компанията да се продава на 100 %, в повечето случаи е приемливо продаване на дялове от нея. Това има оздравителен ефект върху компанията и тя поема възходящ ход на развитие. За да се продаде само една фирма се контактува средно с 200 до 300 потенциални купувачи. Отнема приблизително пет месеца списъкът да бъде сведен до максимум пет-шест такива. Тези потенциални купувачи подават конкурентни оферти. Обикновено разликата между най-високата и най-ниската оферта е 2,5 пъти. Стойността на офертата се определя от мотивите на купувачите. Прави се оценка как ще изглежда бизнесът когато новият собственик налее свежи инвестиции, доведе своите клиенти, внесе енергия и ентусиазъм, както и нови идеи. Следва отсяване, преговори и конкурентно наддаване след което се сключва сделката с избрания купувач.

Семинарът приключи с провеждането на индивидуални срещи за разясняване на конкретни казуси. Поради изразения интерес, БТПП ще организира семинар „Как да продадем нашия бизнес на максимална стойност” отново през есента на 2009 год.

 

 

 

Back   HOME

11 юни 2009 г.