Как да продадем нашия бизнес на максимална стойност? |
||||
Тайната как да продадем бизнеса си на най-висока стойност и с максимална полза бе разкрита пред представители на български фирми на 10 юни 2009 год. по време на семинар, организиран от БТПП. Семинарът се провежда за втори път и е породен от големия интерес сред българските предприемачи. Лекторът на семинара – Мехмет Сойер, представител на компанията BCMS Corporate представи етапите на намиране на най-добрия купувач – партньор, избиране на най-добрата оферта и постигане на максимален ефект за двете страни. По опита на BCMS Corporate не е задължително компанията да се продава на 100 %, в повечето случаи е приемливо продаване на дялове от нея. Това има оздравителен ефект върху компанията и тя поема възходящ ход на развитие. За да се продаде само една фирма се контактува средно с 200 до 300 потенциални купувачи. Отнема приблизително пет месеца списъкът да бъде сведен до максимум пет-шест такива. Тези потенциални купувачи подават конкурентни оферти. Обикновено разликата между най-високата и най-ниската оферта е 2,5 пъти. Стойността на офертата се определя от мотивите на купувачите. Прави се оценка как ще изглежда бизнесът когато новият собственик налее свежи инвестиции, доведе своите клиенти, внесе енергия и ентусиазъм, както и нови идеи. Следва отсяване, преговори и конкурентно наддаване след което се сключва сделката с избрания купувач. Семинарът приключи с провеждането на индивидуални срещи за разясняване на конкретни казуси. Поради изразения интерес, БТПП ще организира семинар „Как да продадем нашия бизнес на максимална стойност” отново през есента на 2009 год.
|
||||
|
11 юни 2009 г. |