Кризата е подходящото време за добрите фирми да се покажат |
||||
15 Национално търговско изложение „Произведено в България” В петък, 13 ноември 2009 г. отваря врати поредното Национално търговско изложение „Произведено в България”. В периода 13 – 22 ноември над 300 фирми (над 40% от тях членове на Българската търговско-промишлена палата) с 350 щанда разположени по етажите на Националния дворец на културата ще посрещнат вероятно над 180,000 души с интерес към българските стоки, считат организаторите. Както и всяка предходна година, организатори на „Произведено в България” са Българската търговско – промишлена палата, Съюз „Произведено в България” и Бизнес център – България ООД. Новост в организацията е, че юбилейното 15-то издание на изложението се провежда под контрола на Федерацията на потребителите в България. Федерацията на потребителите е организирала група от доброволци, които ще извършват постоянен контрол по щандовете и ще отбелязват със знака си изрядните български производители. По този начин ще се предотврати възможността евтини азиатски стоки да се появяват по щандовете, предназначени за витрина на родното производство. В традиционната пресконференция по представянето на „Произведено в България” председателят на БТПП Цветан Симеонов отново обясни виждането си за естеството на икономическите кризи като период на изключително изострена конкуренция. Всяка криза поставя фирмите пред въпроса за тяхното оцеляване. Няма фирма, която ще оцелее в кризата, ако не оптимизира дейността си, изтъкна г-н Симеонов. В някои случаи се налагат временни ограничения, дори да се работи на загуба за кратък период – но кризата не е времето фирмите да се „снишават”. Напротив, те следва да търсят нови пазари, вкл. изложения. „За да оцелее, фирмата постоянно трябва да дава сигнали, че съществува и се развива”. Цветан Симеонов заяви, че икономическата картина в страната е тежка, сериозна, но тя не бива да се представя само в черни краски. Кризата изисква по-сериозна подготовка на мениджърите и по-качествена работа на служителите, изтъкна той. Никой не крие, че тази година броят на изложителите и на заетите щандове намалява, приблизително с около 20%. Огласено месец по-рано изследване на БТПП сочи, че между 43% и 47% от българските фирми очакват през 2010 г. спад на продажбите си и намаляване на наетия персонал. В същото време в България има фирми, които са оптимизирали дейността си, направили са нужните реорганизации и сега се радват на сериозен ръст, изтъкна председателят на БТПП. Не е за подценяване и факта, че регионът на София произвежда близо половината от брутния продукт на страната, а безработицата в столицата е под 3%, което на общия европейски фон е повече от добре. В сегашното сложно време за фирмите е много важно да присъстват на пазара, за да имат възможност за сравнение с конкуренцията и да получат мнението на клиентите за своите продукти и услуги. Това е основната цел на „Произведено в България”, заключи г-н Симеонов: да насърчим българските производители и търговци.
|
||||
|
10 ноември 2009 г. |