БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА |
Визия, стратегия, политика
Визия, стратегия и политика бяха ключовите думи, които използва г-жа Лидия Шулева на срещата си с организации на бизнеса, която се проведе на 31 юли 2003 г.
Г-жа Шулева посочи основните направления на работа в Министерство на икономиката: индустриално развитие и конкурентноспособност, инвестиции, наука, професионални умения.
В тази връзка тя информира за преструктурирането и създаването на нови Агенции към Министерство на икономиката: Агенцията за малки и средни предприятия се преименува на Агенция за малки и средни предприятия и подкрепа на бизнеса; в Агенция за чуждестранни инвестиции се обособяват две звена - за обслужване на чужди инвеститори и за привличане на чужди инвеститори; Агенция туризъм ще разработва и финансира националната реклама в този бранш; Агенцията за обществени поръчки ще разработи и контролира спазването на процедурите при обществените поръчки.
БТПП връчи писмо на г-жа Шулева с покана за среща и предложения свързани със законовата рамка, СТИВ, Бюджет 2004, Кодекса на труда и предприсъединителните фондове.
Съществуват резерви относно създаването на офиси на АМСП в бившите окръжни градове. Опасенията са, че тези офиси ще функционират с бюджетни средства и ще предоставят безплатни услуги като конкурират организациите на бизнеса и фирми, които в момента извършват тези услуги срещу заплащане. На второ място е под въпрос дали тези офиси ще имат капацитет да оказват качествени услуги или ще бъдат пощенски кутии. Във времето на Интернет само за предоставянето на информация не е необходимо присъствие на място.
4 август 2003 г. |