БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА |
В БТПП се проведе среща с браншовите организации във
връзка създаването на национална реклама за България
Браншовите организации изразиха подкрепа за необходимостта от координирани действия на национално, браншово и фирмено равнище с цел създаване положителен имидж на България като фактор за подпомагане на износа.
След запознаване с европейските практики участниците се обединиха около няколко тези.
Рекламата трябва да се провежда на три нива - национално (реклама на природните, културни и исторически дадености на страната, имидж, лого и мото); браншово - реклама на приоритетните браншове, основана на националната реклама, и фирмено - реклама на отделни продукти в контекста на националната и браншова реклама.
Необходимо е да се създаде фонд за национална реклама, който може да се управлява и от съществуваща държавна структура и при чието разпределяне да се вземат предвид препоръките и потребностите на бизнеса. За целта трябва да се създаде публично-частен надзорен орган, в който наред с компетентните държавни органи да участват работодателските организации и браншови организации от приоритетни браншове.
Финансирането на националната реклама трябва да бъде планирано предварително и заложено в бюджета за следващата година с конкретен план за действие. Браншовата реклама може да търси допълнителни средства чрез проекти, а фирмената да се финансира от заинтересованите износители.
Асоциацията на рекламните агенции изрази готовност да се включи в проекта след изясняване на конкретните параметри - финансова рамка, визия за лого и мото, целеви държави, приоритетни браншове и т.н.
18 март 2004 г. |