БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА |
ПРОЕКТ 24.02.05
ПРЕДИЗБОРНО СПОРАЗУМЕНИЕ
между
ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ПАРЛАМЕНТАРНО ПРЕДСТАВЕНИТЕ ПОЛИТИЧЕСКИ СИЛИ, КАНДИДАТИ ЗА УЧАСТИЕ В ИЗБОРИ-2005
и
ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ДЕЛОВИТЕ СРЕДИ, ОБЕДИНЕНИ В БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА
Днес……, 2005 година страните, подписали този документ, като са:
УБЕДЕНИ в необходимостта от постоянен и конструктивен диалог между деловите среди и представителите на законодателната и изпълнителна власт излъчени от политическите сили получили вота на избирателите,
УВЕРЕНИ, че зачитането на позициите и предложенията на предприемачите е верният път за подобряване на икономическата среда;
СЪПРИЧАСТНИ в усилията за бързо адаптиране на страната ни към европейските изисквания в процеса на присъединяване на Р България към обeдинена Европа,
СЪЗНАВАТ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ РЕАЛИЗИРАНЕ НА ПОСОЧЕНИТЕ ПО-ДОЛУ МЕРКИ, ПОРАДИ КОЕТО:
ЗА ПОСТИГАНЕТО НА:
- скорошно приемане на Закон за браншовите организации; прехвърляне на по-леките регулативни режими от държавните органи на браншовите организации, въз основа на конкурс и при законово определени критерии;
- особождаване на държавните институции от информационни, консултантски и др. под. услуги, които се извършват от неправителствени организации;
- незабавно въвеждане в специалните закони на принципа на „мълчаливото съгласие”
- въвеждане обслужването "на едно гише".
- предоставяне на регистрационната дейност на национална/и работодателска/а организация/и въз основа на конкурс при законово определени критерии и освободождаване на значителен съдийски капацитет;
- ускоряване на съдебната процедура чрез регламентиране на отговорност: за несвоевременно произнасяне на решения и мотиви на присъди; за насрочване на делата от едно заседание в друго за период по-голям от един месец; за загубване на дела в съдебните деловодства и др. под.;
- чувствително подобряване на квалификацията на лицата, изготвящи съдебни експертизи;
- бърза реформа в частното изпълнение.
- намаляване на преразпределителните функции на държавата за увеличаване на инвестиционните възможности на фирмите и покупателната способност на гражданите;
- намаляване на дънъчната тежест заедно с промяна на философията на данъчния режим в насока облагане на печалбата, след приспадане на действителните и присъщи разходи за дейността;
- бързо интегриране на данъчната, митническа, банкова и статистическа информационни системи;
- равностоен диалог и справедлив данъчен процес с възможност за арбитраж и споразумение;
- развитие на данъчното законодателство в насока облекчаване на добросъвестните стопански субекти и по стриктно третиране на стопанските субекти нарушаващи данъчния режим;
- аргументираност и обоснованост при определяне на размера на държавните и общински такси;
- регламентиране на право за бързо възстановяване или прихващане на недължимо платени данъчни задължения по чл. 112 от Данъчно-процесуалния кодекс, независимо от възможността на администрацията за преценка, ревизия, отказ.
конкретни промени в:
- снижаване на данъчната ставка на 10 % и защитата й пред европейските партньори, с резултат излизане на предприятия от "сивия сектор" и повишаване на приходите в бюджета, въпреки намалената ставка;
- облагане на всички стопански субекти по реда на този Закон;
- еднакъв данъчен контрол за повишаване на събираемостта на данъците;
- радикална промяна на амортизационния режим, насочена към съответствие на счетоводно избрания срок с данъчно признатия разход;
- насърчаване на дарението (благотворителността) за дейности, за които държавата няма необходимия ресурс (култура, спорт, здравни и социални дейности и пр.) чрез признаването за разход на пълния размер на дарението и въвеждането на допълнителни преференции от държавата.
- съкращаване на срока за възстановяване на данъчния кредит до 15 дни при регламентирана възможност за възстановяване на данъчния кредит, независимо от данъчната ревизия;
- въвеждане на диференцирана ставка от 7 % за основни хранителни продукти, лекарства и туризъм с очакван резултат многократно повишаване на оборота на стопанските субекти и увеличаване на приходите в бюджета, въпреки снижената ставка;
- разрешаване ползването на набраните за период от 6, или 12 месеца средства по сметките "Данък добавена стойност" от предприятията, които са с право на данъчен кредит;
- намаляване на прага за регистрация по закона на 5 000 лв. или регламентиране на възможност за регистрация по закона без изискване за минимален оборот, както и доброволна регистрация;
- симетрично третиране на вноса на инвестиционни стоки с инвестиционните български стоки по чл. 58а - 58в от Закона.
- Закона за облагане доходите на физическите лица:
- въвеждане на еднаква данъчна ставка от 10 % за всички доходи облагани по този закон;
- бързо разработване на цялостна система за семейно подоходно облагане.
- намаляване на размера на осигурителните вноски на работодателя;
- насърчаване на доброволното осигуряване на работниците и служителите за сметка на работодателя, чрез признаването за разход на целия размер на осигурителните вноски;
- отмяна на ограничението за осигурителни вноски и за максимален размер пенсия;
- регаментиране на право за бързо възстановяване на недължимо платени осигурителни вноски, независимо от възможност на администрацията за преценки, ревизии и пр.
Страните поемат ангажимент за сътрудничество при разясняване на съдържанието на предложените мерки както в предизборния процес, както и в процеса на тяхната реализация след формирането на законодателните и изпълнителни органи.
ЗА ПОЛИТИЧЕСКАТА СИЛА: ЗА Б Т П П:
2 март 2005 г. |