Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
ПО ЗАКОНА ЗА КОРПОРАТИВНОТО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ (ЗКПО)
Посочените по-горе мерки трябва да бъдат реализирани в най-кратки срокове, тъй като положителните резултати от тях могат да настъпят не по-рано от 2 години.
М о т и в и:
М о т и в и:
Съгласно разпоредбата на чл. 4, ал. 2 на Закона за застраховането "Застрахователят не може да осъществява друга търговска дейност, включително и охранителна." Контролът по спазването на закона е в правомощията на Дирекцията за застрахователен надзор и Националния съвет по застраховането в качеството си на орган издаващ разрешенията за извършване на застрахователна дейност. Недопустимо е в разпоредбите на общ закон какъвто е Законът за корпоративното подоходно облагане да се съществуват текстове санкциониращи данъчнозадължени лица, ако последните нарушат разпоредбите на специалния закон по който са създадени.
В Закона за застраховането при установяване на нарушение от такъв характер е предвидено отнемане на лиценза по реда на чл. 31, ал. 2, т. 5, което представлява и най-тежкото наказание за застрахователите.
В тази връзка се нарушава и специалният ред по който се прекратява застрахователя комуто е отнето разрешението за извършване на застрахователна дейност при неспазване разпоредбите на Закона за застраховането - ликвидацията в тези случаи е по инициатива на Дирекцията за застрахователен надзор.
"1. Разликата между размера на получените брутни застрахователни, презастрахователни и съзастрахователни премии, намалени с брутния размер на отстъпените презастрахователни премии и върнатите /сторнираните/ застрахователни премии през календарния месец и
М о т и в и:
Така определена данъчната основа за облагане на лицата по чл. 2, ал. 3 е изчерпателна, ясно и точно формулирана. По този начин ще се избегне субективизма при последващият контрол във връзка с дължимия корпоративен данък.
"/3/. Отрицателната разлика по ал. 2 подлежи на възстановяване при прекратяване на застраховател."
М о т и в и:
Невъзможността за по-нататъшно приспадане от следващи данъчни основи, поради прекратяването на дейността следва да бъде решена по този начин. В противен случай ще бъдат ощетени застрахованите лица поради факта, че част от платената от тях премия /подлежаща на възстановяване/ не се намира у застрахователя, а е трансформирана в данък върху премиите по поети застрахователни договори. При ликвидация на застраховател тези договори автоматично се прекратяват и извършените вноски по тях подлежат на възстановяване /сторниране/. Следователно данъкът върху тях се явява надвнесен и подлежи на възстановяване от Републиканския бюджет.
"/4/ Отчетната стойност по ал. 3 се установява чрез декларация за нейния размер от чуждестранното лице или негов представител, предадена на купувача или инвестиционния посредник по сделката. "
Досегашните ал. 4 и 5 да станат съответно ал. 5 и 6.
М о т и в и:
Задължението за удържане и внасяне на данъка по чл. 12, ал. 3 е за купувача, който се явява платец на тези доходи.
В масовите случаи той знае само продажната цена на съответните активи, докато на облагане подлежи доходът от тези сделки. Единствената възможност за установяване на този доход е декларирането на отчетната стойност от лицето, което е притежавало актива до момента на продажбата му.
Чуждестранните лица са заинтересовани от попълването на такава декларация, защото в противен случай с данък може да бъде обложена единствено продажната цена, която е известна на продавача. Неудържането на данък от друга страна предполага невъзможност за превод на цената на сделката извън територията на страната.
"(11). Вноските на работодателя за допълнително пенсионно осигуряване на работници и служители в размер на 20 лв. месечно на осигурено лице се признават за разход за дейността и не се регулират за данъчни цели."
М о т и в и:
Ограничението от 30.00 лв. е неприемливо. Тази сума представлява около 15% от средната заплата, докато държавата, чрез осигурителния институт събира около 34% от облагаемия доход. Иначе казано, свободата на частното осигуряване е предвидена на два пъти по-ниско ниво от принудата на старата система. Това противоречи на рториката за радикални реформи на пенсионното осигуряване и поставя частните фондове в неравностойно положение. Предложението е напрвено в съответствие с възприетия принцип: ако се облагат доходите, вноските не се облагат. Необходима е и синхронизация с подоходното облагане. В Закона за облагане доходите на физическите лица е предвидено да не се облагат вноските за доброволно пенсионно осигуряване. Това предполага освобождаване и на вноските правени от работодателя, което е регламентирано и в Закона за допълнителното пенсионно осигуряване.
Предложението за разходите за застраховка на експорта касаят най-вече заплащаните комисионни възнаграждения (премии) на Българската агенция за експортно застраховане, които в абсолютни суми често са твърде значителни. Така напр. при износ на консерви премията е от 0,5% до 3% в зависимост от рисковатостта на държавата, за която се изнася.
М о т и в и:
Сложен като отчетност и администриране. Необходимо е създаването на два отчета единият действителен и другият при игнориране на цитираните разходи за лихви. Приспадането извършвано по пътя на временни разлики през следващи отчетни периоди налага продължително следене и анализ.
Допуска заобикалянето му, чрез изграждането на холдингови структури и пречи на развитието на малкия и среден бизнес.
Допуснати са неточности в текста на ал. 4 където Държавна спестовна каса не е изписана като банка, съгласно последната пререгистрация на същата.
Ефектът от прилагането на тази регулация е минимален предвид обхвата на данъчнозадължените лица към които е насочена.
М о т и в и:
Досегашният текст на чл. 36, ал. 2 е изключително рестриктивен по отношение облагането на лицата по чл. 6, ал. 1 и облагодетелства приравнените на тях лица по чл. 4, ал. 1 от закона.
Законодателят е разширил основата за облагане, като в същия момент е пропуснал да включи част от субектите на облагане, които изрично са приравнени във връзка с прилагането на този закон. Недопустимо е след такова изрично приравняване да се прикрива облагането зад текст "ако извършват стопанска дейност по смисъла на чл. 1 от Търговския закон", предвид целите и задачите на част от тях за които са създадени. В случая за да избегнат облагането по реда на чл. 36, ал. 2 данъчнозадължените лица по чл. 6, ал. 1 следва да ползват леки автомобили собственост на неперсонифицирани дружества или организации на бюджетна издръжка, които не извършват стопанска дейност.
Текстът е непълен и неясен, което го прави тълкувателен и дава възможност за субективизъм при неговото прилагане. Разделянето на дейността на лицата по чл. 4, ал. 1 на стопанска и нестопанска поражда необходимостта от завеждане на отделна счетоводна отчетност за стопанската дейност във връзка с калкулирането на разходите за леки автомобили.
Липсата на диференциация в данъчната основа лишава дребния бизнес от възможността да обслужва своята дейност със собствения си лек автомобил и го принуждава да ползва товарен или таксиметров превоз независимо от обема на стоките които превозва.
В същият момент организациите на бюджетна издръжка не плащат данък по реда на чл. 36, ал. 2 защото повечето от тях не извършват стопанска дейност. Последната се осъществява от техни дъщерни еднолични дружества, които се облагат по реда на чл. 36, ал. 1 във връзка със социалните разходи поети по силата на колективен трудов договор.
Недопустимо е в условията на валутен борд да няма ограничение на разходите за леки автомобили за организациите на бюджетна издръжка, които са основен потребител на част от данъците.
М о т и в и:
При прекратяване дейността на застраховател, независимо от причините довели до решението за прекратяване, сключените към момента договори автоматично се прекратяват. Следователно събраните застрахователни премии подлежат на възстановяване в пълен размер на застрахованите лица. В този случай, част от тези суми които подлежат на възстановяване не са в патримониума на застрахователя, тъй като под формата на данък върху премиите същите са постъпили в Републиканския бюджет. Следователно в случая удържаният данък върху премиите следва да бъде възстановен поради настъпилото прекратяване на договора, респективно дейността на застрахователя.
Този аргумент следва да се има предвид и във връзка с разпоредбата на чл. 11, ал. 2 за случаите когато са натрупани отрицателни разлики и застрахователят премине в процедура по ликвидация.
М о т и в и:
Въвеждането на данък върху разходите има за цел да се облекчи данъчната администрация при контролирането на тези разходи, като по-ниската данъчна ставка подтикне данъкоплатците към реално отчитане разходите за представителни и социални цели.
При снижаване размера на общата данъчна ставка и сравнителното й изравняване с тази на данъците върху разходите, отново ще се създаде предпоставка за действия, целящи използването на по-изгодни за дружествата условия при осчетоводяването с оглед минимизиране на данъчните плащания при прилагането на данъчното законодателство.
От друга страна облагането на приходите, каквито са застрахователните премии, също трябва да се съобрази с намалението на общата ставка. В противен случай се получава неравнопоставеност между отделните данъчни субекти, въпреки декларираните действия в посока намаляване на данъчното бреме.
М о т и в и:
Основното предимство на данъците при източника на облагане е намаляване обхвата на данъчно задължените лица и облекчаване и поевтиняване дейността на данъчната администрация. Издаването на удостоверения от данъчните органи на дадени лица за удържани и внесени от друго лице данъци на основата на декларации е излишно прехвърляне на отговорности и правомощия.
Основният проблем е в установяване на облагаемия доход, защото особено в случаите на продажба на ценни книги и финансови активи е възможно страните по сделката да не са известни една на друга. В този случай е ясна само продажната цена и декларирането и удържането на данъци ще се яви произволна дейност.
М о т и в и:
При лабилността на условията за производство и износ липсва обективен мотив за плащане на авансов данък на база постигнатото през предходната година. Кредитирането на бюджета е допустимо, в случай на стабилна икономика, тъй като тя е приходоизточника за фиска.
М о т и в и:
При реално направени вноски в републиканския бюджет ще се натрупат големи задължения към цитираните дружества, които през следващата година ще трябва да се възстановяват заедно със съответната лихва, съгласно чл. 20 от Закон за данък печалба.
М о т и в и:
Списъкът включва общини с безработица 1,5 пъти по-висока от средната за страната за периода 1993-1997 год. Установеното от Националната служба по заетостта средно равнище на безработицата през 1998 година е 12,2%. Но бюрата по труда в някои общини (напр. Разград, Карнобат, Чирпан) установяват за същата година продължителна безработица (над една година) 53-55%. Тези общини не са включени в списъка по чл. 60, ал. 2. За 1999 година текущо се отчита равнище на безработица средно за страната около 17% и рязко покачване над този процент в определени общини, вследствие на съкращение в големи стопански обекти.
Очевидно е, че списъкът се е нуждаел от актуализация още в началото на 1999 год., но това е крайно наложително за настоящата година.
Истинската цел на разпоредбата на чл. 60 (стимулиране на инвестициите в райони с висока степен на безработица) би се постигнала, ако хипотезата на нормата се радикализира в посочената в предложението насока.
"Пазарна лихва" представлява средния лихвен процент по кредитите за съответния срок, прилаган от търговските банки, съгласно месечния бюлетин на БНБ"
М о т и в и:
В условия на пазарно развитие на стопанския живот не е рационално и икономически оправдано финансовите взаимоотношения в холдинговите дружества да бъдат подчинени на една сравнително константна в последно време величина като законната лихва. Тя в доста случаи превишава лихвата по отпусканите банкови кредити.
М о т и в и:
Въпреки сравнително коректния текст на чл. 20, т. 6 на ЗДДС тълкуването на тази разпоредба в ППЗДДС на практика въвежда задължение за начисляване на ДДС върху стойността на финансиранията /субсидиите/ и в случаи, когато предоставянето на средствата има за цел осигуряване на паричен ресурс при извънредна необходимост от такъв, т. е. и тогава, когато субсидията няма отношение към себестойността на продукцията или услугите и съответно не влияе върху цената им /напр. придобиване на ДМА, които остават в дружеството/.
М о т и в и:
Сегашните текстове дават основание за продължаване практиката, установена от данъчните органи да не признават правото на приспадане на данъчен кредит за закупено работно и униформено облекло, доколкото разпоредбата задължаваща работодателя да предостави такова е в Глава 14 от КТ. По своята същност работното облекло е материал без който работодателят не би могъл да извърши дейността си и подобно третиране е неправилно и некоректно /води до двойно облагане на една и съща стойност/. Подобна е ситуацията и по отношение осигуряването на превоз от работодателя от местоживеене до месторабота и обратно. Този разход на работодателя е разход за дейността особено в случаите, когато предприятието е извън населено място или населеното място, в което е разположено не може да осигури необходимата работна ръка.
М о т и в и:
Съгласно чл. 19 ал. 2 на Конституцията на Република България е заложен принцип на равнопоставеност на субектите, извършващи стопанска дейност . Сегашната редакция на текстовете, чието изменение се предлага по-горе влиза в противоречие с тази разпоредба на на Конституцията.
В случай, че това предложение не се приеме, ЗДДС да предостави възможност на получателя да заплати по договореност с доставчика си данъчното задължевние на последния, както и да получи вместо него евентуалния данъчен кредит – дължимостта на ДДС от купувача следва изрично да бъде отбелязана във фактурата.
М о т и в и:
Проблемът е поставян перманентно от членовете на БТПП, респ. –от БТПП пред законодателната и изпълнителна власт.
С отмяната на въпросната разпоредба получателят, макар и изправна страна по договора (тъй като е платил на доставчика по банков път цената и данъка) практически се санкционира за чуждо виновно поведение. Доставчикът-нарушител, ако не бъде открит няма да понесе отговорността нито по данъчните закони, нито по чл. 56 и следв. във връзка с чл. 15, ал. 1 от Закона за счетоводството.
Алтернативното предложение съответства на основния правен принцип, залегнал в чл. 102 от Закона за задълженията и договорите – всякао трето лице може да замести длъжника със съгласието на кредитора. В разглежданата хипотеза кредитор е фискът и той дава съгласието си за заместването с предлагания проект на текст в ЗДДС. Длъжник е доставчикът, а трето лице – получателят на стоката или услугата. От това заместване имат интерес и трите страни и няма никаква причина то да не бъде допуснато.
М о т и в и т е са изтъквани многократно. Дадената от Мнистерството на финансите информация, че през 1999 година само 9 млн. лв. е сумата на невъзстановения в срок данъчен кредит съвсем не е успокоителна като се има предвид, че над 90% от фирмите в България са малки и средни и че най-многобройна от тях е групата на фирмите с печалба до 1000 лв. Следователно, дори да се приеме за вярна, общата невъзстановена от данъчните органи сума от 9 млн. лв. е твърде чувствителна за над 90% от действащите в страната фирми.
М о т и в и:
Текстът на т. 6 предоставя възможност за временно отнемане на съществено от финансова гледна точка право на получателя за приспадане на днъчен кредит, при наличие на искане от органите на МВР и на съдебната власт. Не са нормативно определени кретериите, или поне минималните изисквания за извършване на такива искания. Това от своя страна създава условия за субективна преценка на тези органи, което не следва да бъде допуснато.
Условието на т. 7 – започнала данъчна ревизия също не е достатъчен повод за спиране на сроковете за възстановяване на данъчния кредит. Такова сериозно основание е хипотезата, нормирана в текста на т. 5 от същия член. Случаят с новата т. 7 се включва в хипотезиса на т. 5, като едновременно с това недопустимо го разширява.
М о т и в и:
При сегашната редакция на текста задължението за начисляване на ДДС е на датата на данъчната събитие, а издаването на данъчния документ /данъчна или опростена фактура/ се извършва в 5 /пет/ дневен срок от датата на данъчното събитие. Това поражда няколко чисто практически проблеми-при доставки, извършени в края на месеца начисляването на данъка се извършва в единия месец и би следвало да намери отражение в Дневника за продажбите и справката-декларация за този месец, а фактурата, с която се документират може да бъде издадена в следващия месец и да намери отражение в Дневника за продажбите за следващия месец. Поради това, че същата сума вече е посочена като задължение за предходния период, при съставянето на справката-декларация, фактурите, документиращи доставки, извършени през предходния период, би следвало да се елиминират. В резултат е налице различие между сумата на доставките, отразени в Дневника за продажбите и тази в справката-декларация.
М о т и в и:
Задължението за представяне на копие от регистрите от двата дневника е в противоречие с изискванията за търговската тайна. Поради това данъчно-задължените субекти следва да бъдат задължени да представят ежемесечно само справката-декларация за данъчния период, а дневниците да бъдат на разположение за извършване на проверки и контрол от страна на данъчните органи.
М о т и в и:
Изискването за начисляване на ДДС при прекратяване на регистрацията има защитна функция, т. е. цели да събере ДДС, който е бил ползван като данъчен кредит за придобити стоки и услуги. Към датата на прекратяването обаче услугите са потребени окончателно, а стоките, които са използвани в стопанската дейност са пренесли стойността си чрез амортизацията в себестойността на произвежданите продукция или услуги. Неправилно е да се търси начисляване на ДДС върху пазарната стойност, тъй като не е налице истинска продажба и излишно се натоварват разходите на дружествата, които прекратяват регистрацията си. Активи по смисъла на Закона за счетоводството включва различни категории, включително пари, вземания от клиенти и др. Категориите, с които работи ЗДДС и които са обект на облагане са стоки и услуги.
В случай, че това предложение не се приеме, в ЗДДС да се регламентира най-малко 3-месечен срок за внасяне на дължимия данък при дерегистрация.
М о т и в и:
С изменението на ал. 4 на чл. 119 от ЗДДС се намали времето за внасяне на дължимия данък по повод на дерегистрацията от 60 на 14 дни – общият срок по чл. 74 от ЗДДС.
Вярно е, че основание за дерегистрацията е намаляване на облагаемия оборот за последните 18 месеца, които са доста продължителен период. Не бива д се забравя, обаче, че облгаемият оборот може да спадне изведнъж и то в края на 18-месечния период, което да е изненадващо и за самия данъчен субект. От друга страна при дерегистрацията се облагат с данък всички налични активи, за които е ползван данъчен кредит при придобването им – в повечето случаи става дума за значителна сума и намаляването на срока за внасяне на данъка ще създаде сериозни финансови проблеми на данъчния субект.
М о т и в и:
БТПП винаги е настоявала за еднаква санкция на страните по данъчното облагане, като счита, че този подходх гарантира превантивното и санкционно действие на мярката, насочена към бързо разчитане на средствата от данъкоплатеца към фиска и обратно.
М о т и в и:
Предложението се прави от Съюза на българските мелничари и Съюза на хлебопроизводителите. Отнася се до жизненоважни суровини и изделия. Високата данъчна ставка за тях увеличава значително ползваните кредити за изкупуване на пшеница, респ. – до повишаване на цените на брашната и изделията от тях. По този начин не се формира реална цена на крайния продукт и се отнема възможността за лоялна конкуренция и нопрмална норма на печалба.
М о т и в и:
Предложението е направено от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. Изтъкват се данни за 1999 год. за изключително ниско потребление на безалкохолни напитки в страната (85 л./човек при 208 л./човек в ЕС), на минерална вода (24 л./човек при 89 л./човек в ЕС) и на натурални сокове (5,5 л./човек при 24 л./човек за жител от ЕС), както и за високия дебит на минерални извори в страната (около 240 находища със сумарен дебит 3100 л/сек, или 270 млн. л./денонощие), от които през 1999 год. са оползотворени едва 195 млн. л.
М о т и в и:
Направените в ЗДДС изменения по отношение на сделките "прдажба на туристически пакет" в чужбина е в противоречие със Закона за туризма.
Облагането на тези сделки с ДДС ще има като неминуема последица увеличаването на продажните цени. Като се има предвид, че и сега в редица случаи цените на българския туристически продукт са по-високи от тези на съпоставими конкурентни дестинации, то очевидно е, че българските туристически фирми ще станат неконкуретноспособни в сравнение с тези в Турция, Гърция, Румъния, Черна гора, Хърватска.
Изискването минималният оборот за регистрация по ЗДДС да се определя само на база начислявната търговска надбавка ще доведе до дерегистрация на голям брой малки и средни туристически фирми. Те ще имат сериозни финансови затруднения: те следва да начислят и внесат ДДС върху активите, закупени с ползван данъчен кредит и занапред ще бъдат принудени да работят със завишени, неконкуретни цени.
Новата разпоредба на чл. 91е лишава абсолютно всички туроператорски фирми от правото на данъчен кредит за получените доставки на туристически услуги, тъй като всички те са предназначени именно за пряко ползване от туристите.
Всички гореизброени факти ще имат за последица значитело намаляване на туристопотока от България и за България, намалени данъчни постъпления, закриване на голяма част от малките и средни туристически фирми, ограничаване на една от перспективните за страната ни стопанска дейност – туристическите услуги.
М о т и в и:
Досегашният текст противоречи на принципа на облагане на световния доход на местните лица и представлява архаизъм от отменения ЗДОД.
М о т и в и:
Създава се равнопоставеност по отношение на доходите от задължително пенсионно и др. осигуряване, което в синхрон с принципа на облагане на доходите на местните лица за доходи от страната и от чужбина.
М о т и в и:
Чл. 34, ал. 3 от ЗКПО изключва облагането с данък при източника на разпределената под формата на дялове и акции печалба от местни юридически лица (който термин включва и кооперациите) в полза на местни физически и юридически лица. В съответствие с този текст цитираната по-горе разпоредба от ЗОДФЛ изключва облагането на физическите лица, но само за разпределената от търговски дружества печалба под формата на дялове и акции.
От една страна разпоредбата в ЗОДФЛ не съответства изцяло на тази от ЗКПО. От друга страна съвсем неоправдано членовете –кооператори са поставени в по-неизгодно от данъчна гледна точка положение спрямо акционерите и съдружнците по отношение на капитализираните дивиденти.
М о т и в и:
Особено важно е да има синхрон между отчетност и момент на изчисляване на данъчните задължения. Въвеждането на начисляването като момент на изчисляване на данъчната основа за доходите от трудови правоотношения в данъчен аспект няма да повлияе върху годишната основа, но значително ще облекчи счетоводната практика, а и ще способствува за елиминиране на възможностите за надвнасяне на данъка в случаи, когато предприятията плащат възнаграждения с големи закъснения.
М о т и в и:
Дневните командировъчни пари за управителите и др. лица по договори за управление не представляват доход за лицата, тъй като произтичат от характера на изпълняваните от тях функции.
М о т и в и:
Непризнаването на тези разходи при определяне на облагаемия доход значително ще намали интереса на физическите лица от сключване на сделки с ценни книжа.
М о т и в и:
Сегашният текст е рестриктивен и не стимулира инвестициите за извършване на основен ремонт.
М о т и в и:
Вноските за задължително пенсионно, социално и здравно осигуряване за сметка на лицата следва да се приспадат при авансовите вноски, тъй като по икономическата си същност те са разходи за дейността на лицата. По този начин ще се избегне и надвнасянето на данък при авансовото облагане.
I-ви вариант:
Mесечен доход в лв. | Данък в лв. |
До 120 | Необлагаеми |
120 до 150 | 20% за горницата над 120 |
150 до 400 | 6 + 26% за горницата над 150 |
400 до 1 400 | 71 + 32% за горницата над 400 |
Над 1 400 | 391 + 40% за горницата над 1 400 |
Този вариант е разработен по досегашния модел на изграждане на етажите на облагане, но с по-висок необлагаем минимум.
М о т и в и:
Досегашната прогресия на облагане не отчита връзката между реалните доходи на населението и средствата необходими за издръжката на един член от семейството. Това води до прекалено "ранно" изземване на доходите на заетите и твърде "бързо" достигане на горните етажи на прогресията. При този вариант тежестта се отмества на по-високи нива на доходите без да се променя типа на прогресията. Преодолява се ранното изземване на доходите. Това ще позволи при равни други условия да се увеличи потреблението вследствие повишените равнища на разполагаеми доходи и индуциране на икономически растеж.
II-ри вариант:
Mесечен доход в лв. | Данък в лв. |
До 120 | Необлагаеми |
120 до 150 | 18% за горница.над 120 |
150 до 400 | 5.4 + 24% за гоен. над 150 |
400 до 1 400 | 65.4+ 30% за гоен. над 400 |
над 1 400 | 365.4 + 36% за гоен. над 1 400 |
Този вариант е разработен с понижена данъчната тежест чрез по-висок необлагаем минимум и по-ниски ставки.
М о т и в и:
Вариантът има предимство пред горния, което се изразява в това, че преодолява и бързото достигане на горните етажи на изземване на доходите, т. е. преодолява се стръмнината на досегашната скала. Всички останали мотиви важат и за този вариант.
III-ти вариант:
Mесечен доход в лв. | Данък в лв. |
До 120 | Необлагаеми |
120 до 150 | 18% за гоен. над 120 |
150 до 300 | 5.4 + 22% за гоен. над 150 |
300 до 600 | 38. 4+ 26% за гоен. над 300 |
600 до 1 400 | 116. 4+ 30% за гоен. над 600 |
Над 1 400 | 356.4 + 36% за гоен. над 1 400 |
Този вариант е разработен с понижена данъчната тежест чрез по-висок необлагаем минимум, по-ниски ставки и повече етажи на прогресията.
М о т и в и:
Допълнителното предимство на вариант III е в по-плавното преминаване н етажите на прогресията. По-този начин данъкът става по-справедлив при облагането на преходните доходи между етажите.
Ал. 4 и 5 да станат съответно ал. 5 и 6.
М о т и в и:
При прекратяване на дейността липсва едно от основанията за заплащане на патентен данък, а именно: извършването на съответната дейност, поради което не е законосъобразно събирането на данък при липса на основание за това.
М о т и в и:
Създаване на яснота при приложението на разпоредбата от ЗОДФЛ касаеща "местните лица".