В Мексико продължава Общото събрание на Международната организация GS1 с интересни презентации и иновативни идеи.
GS1 е един от стълбовете на глобализацията - с това определение започна презентацията си Luis de la Calle, съосновател и директор на De la Calle, Madzaro&Mancera, фирма за консултантски услуги и връзки с обществеността. Като представи анализ на икономическата среда в Латинска Америка и по-конкретно в Мексико, и перспективите за развитие, той обобщи, че Мексико, като един от най-големите производители в света, не може да функционира като затворена икономика. Растежът и развитието на страната са силно зависими от износа и търговията с останалите страни, а използването на глобални стандарти повишава ефективността на процесите и облекчава комуникацията с чуждестранни търговски партньори.
За извличане на максимални ползи и по-висока ефективност стандартите трябва да бъдат прилагани едновременно във всички страни, заяви Мигел Лопера, изпълнителен директор на GS1. И допълни, че бурното развитие на дигиталната търговия налага GS1 бързо да намери своето място за удовлетворяване на потребителското търсене на повече и качествена информация за продуктите.
Уникална идентификация, високо качество на данните, глобални решения, ефективност, прозрачност – това са част от ключовите думи, които се споменават в отделните презентации по време на Общото събрание. С цел да определи своето място и стратегия за развитие GS1 провежда проучвания сред потребителите, в т.ч производители и търговци. Индустрията е единна, че има нужда от автентични данни, предоставени от самите производители, и GS1 осигурява необходимите инструменти за това чрез платформата си GS1 Data Source.
Все по-често в магазините могат да бъдат видени потребители, които чрез сканиране на баркода с мобилния си телефон проверяват информацията за продукта, която да им помогне да вземат оптимално решение за покупка. В България оторизирани данни за продукти могат да бъдат намерени чрез сканиране на баркода с БГ Баркод, тогава когато са били въведени от притежателя на търговската марка в Продуктовия каталог на GS1 България. Приложението намира все по-голяма популярност сред българските фирми и крайни потребители
Преди заседанията за делегатите в Общото събрание на GS1 беше организирано посещение на Центъра за обучение на GS1 Мексико (GS1 Center), който е един от най-големите центрове в Латинска Америка. В него представители на фирмите биват обучавани за различните стъпки от внедряване и изполване на стандартите GS1 . Освен обучение на фирмите Центърът предлага допълнителни услуги, между които проверка валидността на номерата GTIN, верификация на качеството на баркод символите, заснемане на продукти, снемане на мерки на продуктите за нуждите на логистиката, въвеждане на данни за продуктите в база данни, която е част от Глобалната мрежа за синхронизация на данни. Като пример за високо качество на обслужване на клиентите и прилагане на стандартите GS1 делегатите посетиха City Market - мексиканска верига магазини.
Приветствие към делегатите поднесоха Майк МакНамара, председател на GS1 и вицепрезидент на Target, Flor Argumendo, председател на Борда на GS1 Мексико, Мario de Aguero, изп. директор на GS1 Мексико. В общото събрание участват 267 делегати от 70 страни. България е представлявана от Цветан Симеонов, председател на БТПП и председател на Борда на GS1 България, и Цвета Братанова, изп. секретар на GS1 България.