Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Миряна Калчева, член на Управителния съвет и на Изпълнителния съвет на БТПП, взе участие в кръгла маса на тема „Предизвикателства пред българските железници за изход от кризата - управление и развитие“.
„Нека бъдем реалисти за настоящето и оптимисти за бъдещето на железницата“, обяви председателят на Форум за балкански транспорт и инфраструктура Петър Мутафчиев при откриването на кръглата маса, посветена на предизвикателствата пред българските железници за изход от кризата. Той призова ръководителите в жп транспорта и БДЖ да не се оправдават с дълга на компанията, а да търсят начини той да бъде управляван и рефинансиран.
Служебният транспортен министър Христо Алексиев не спести критиките си към железопътните компании. „ Забравихме, че най-важно за НКЖИ е как работи със своите клиенти и да осигурява движението, а тя реално се превърна в строителна фирма", категоричен бе той. Според него добър знак за новото ръководство е, че са успели да повишат от 77% на 90% изпълнението на ГДВ. Основно предизвикателство е, че жп транспортът все още не е конкурентоспособен, коментира Алексиев.
Въвеждане на европейски регламент за правата на пътниците и създаване на независима железопътна агенция поиска Варужан Апелян от Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“.
Държавата да въведе независим конкурс за мениджмънт на железопътните превози на пътници, като спечелилият конкурса да бъде защитен от политически намеси, предложи бившият депутат от РБ и председател на транспортната комисия Гроздан Караджов. Според него кандидатите трябва да се избират на база на управленските програми, които представят. Според него е неизбежно тегленето на нови кредити, за да може железопътният транспорт да започне да се развива наново.