Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
На официална церемония вчера Българският форум на бизнес лидерите обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2017. В 15-ото издание на най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност за призовете в шестте категории се състезаваха рекордните 112 проекта на 71 компании.
Наградите на БФБЛ имат за цел да насърчат и популяризират най-добрите практики на компаниите в области като екология, образование, развитие на служителите, местните общности и цялото общество. Самата церемония е и платформа за обмяна на идеи и опит в областта на отговорното и устойчиво поведение на бизнеса – присъстващите се запознаха накратко с номинациите в отделните категории преди да научат кои от тях са класирани на първо, второ и трето място.
Победителите се излъчват от независимо жури от уважавани представители на бизнеса, публичния и неправителствения сектор, академичните среди и медиите, а една от всички кандидатствали компании, определена със съдействието на Британското посолство в София, взима и специалната награда Engage за ангажираност на служителите към дадена корпоративна кауза.
Събитието привлече над 200 гости – високопоставени представители на членове на БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, членове на журито, съмишленици от неправителствения сектор, дипломати и медии. Наградите бяха връчени от министъра на икономиката Емил Караниколов, министъра на труда и социалната политика Бисер Петков, заместник-кмета на Столична община Дончо Барбалов, заместник-министъра на образованието и науката Деница Сачева, заместник-министъра на околната среда и водите Николай Кънчев и посланика на Великобритания Н. Пр. Ема Хопкинс.
„Огромният брой на номинациите в конкурса тази година показва, че за да се развиваме устойчиво е необходимо не само да предлагаме добри продукти и услуги, но и да инвестираме ресурс за подобряване на цялостната среда, в която живеем. Бизнесът в България осъзнава своята водеща роля като сектор, който може действително да предложи ефективни решения на редица предизвикателства, за да направим България още по-добро място за работа и живот”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира при откриването на церемонията.
Министърът на икономиката Емил Караниколов връчи отличията в категория „Инвеститор в обществото”, привлякла 35 номинации – най-много в цялата история на конкурса. Статуетката отиде при Райфайзенбанк за дарителската кампания „Избери, за да помогнеш“ в подкрепа на обществени каузи. На второ място журито класира ЛИДЛ България и тяхната програма „Ти и Lidl за по-добър живот“, а кампанията за безопасен интернет на „Теленор“ й осигури престижното трето място.
Първа сред 20-те номинирани компании в категория „Инвеститор в знанието” стана L'Oreal България с инициативата си „За жените в науката“ 2017, която предоставя стипендии на млади жени учени. Второто място спечели ЧЕЗ Разпределение България със своя технически учебен център „Енергия“, а на трето се класира Кока-Кола ХБК България с проекта „Дай старт на успеха“.
Призовото място в категория „Инвеститор в околната среда” зае ЛИДЛ България с инициативата си „Дай шанс на Балканката“ за запазване на балканската пъстърва. На втора позиция е Дънди Прешъс Металс Челопеч с проекта „Алтернативи за използване на рекултивирани терени“, а третото място зае Humanita със системата си за разделно събиране на текстил. В допълнение към отличията си тримата финалисти в категорията ще бъдат номинирани и в авторитетните Европейски бизнес награди за околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.
Призът за „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” отиде при Теленор за Open Mind България – програма за социална интеграция и професионално развитие на хора с увреждания. Подгласници са Нестле България с инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“ и дм България с проекта си за обучение по устойчиво развитие.
Първа в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” за поредна година е Ейвън Козметикс България с инициативата „От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата. Втора е Кока-Кола България с коледната си благотворителна кампания съвместно с Фантастико и БЧК „Топъл обяд“, трета е ИКЕА с проекта „Време е за игри и добрини“.
Титлата за „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” взе Questers за инициативата „По-качествено образование за всяко дете в България“ в подкрепа на фондация „Заедно в час“, следвана от Еврофутбол със „Спортни таланти“ и АбВи с „Ти водиш промяната“.
EVN България грабна специалната награда „Engage” за най-голям принос на служителите в КСО проект. Пълен списък с отличените компании ще намерите тук.
В Годишните награди за отговорен бизнес 2017 участваха следните компании: АбВи, Айдиа Адвъртайзинг, Артекс Инженеринг, АстраЗенека, Балканкар Рекорд, Балмед, Бер-Хелла Термоконтрол, Билла България, БНП Париба, БОРИКА, Бритиш Американ Табако България, БТВ Медия Груп, Булбера, ГудМилс България, дм България, Дънди Прешъс Металс Крумовград, Дънди Прешъс Металс Челопеч, Еврофутбол, Еспресо Медия, Ейвън Козметикс България, ЕЙ И ЕС България, ЗАГОРКА АД, Идеал Стандарт - Видима, Издателство Атласи, ИНГ Банк Н.В., Каменица, КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ, Кока-Кола ХБК България, Куестърс, ЛИДЛ България, Мобилтел, Мусала Софт, Нестле България, Нет1, Нова Броудкастинг Груп, Паралакс Лайф Сайънсис, Пенков, Марков и партньори, Пощенска банка, Профи Кредит България, Райфайзенбанк, Сайтел, Санофи, Сиксти Кей, Сименс, СКФ Берингс България, СТИНГ, Теленор, ТЕЛЪС Интернешънъл Eвропа, Турски авиолинии, Фантастик Сървисес, Филип Морис България, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт, ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ, Хюлет Пакард Ентърпрайз, Хюманита, ЧЕЗ Разпределение България, Ъпнетикс, Юник Естейтс, Business Lady Magazine, EVN България, Happy Bar & Grill, IBM България, Kaufland, Knowbox Marketing Communications Agency, L'Oreal България, REMEMBRAND, Special Events Group, The Smarts, VIP Communication, VIVACOM и Wizz Air.