Назад

БТПП" 360º заснемането ще допринесе за популяризиране на бизнес възможностите на страната ни на глобалната сцена, което е от особено значение за българските компании

Национална асоциация „Интерактивна България“ обяви национален конкурс за избор на 24 обекта или събития за VR/360º заснемане


Национална асоциация „Интерактивна България“ обяви национален конкурс за избор на 24 обекта или събития за VR/360º заснемане. Това е част от виртуалната дигитализация на значими български обекти и събития по проекта „Сподели България“ (Share Bulgaria).

Всеки, който иска да участва, трябва да подаде предложението си във фейсбук страницата на проекта до 10 май. Там са публикувани и критериите, на които трябва да отговарят предложените обекти, като те трябва да са обществено значими и да не са заснемани досега по проекта.

Между 11 и 20 май хората ще имат възможност да гласуват за тях. Обща оценка за обекта ще даде жури от представители на екипа и партньорите на проекта – Уикипедия България, Географ.бг и 119 СУ “Aкад. Михаил Aрнаудов”.

VR/360º съдържанието на ShareBulgaria има почти 30 милиона гледания от цял свят. То е със свободен достъп и всеки може да разгледа всестранно, на 360 градуса, българското културно и историческо наследство, местности, селища и много природни забележителности.

На пресконференцията екипът на асоциация „Интерактивна България“ представи най-новия си проект - Share Bulgarian Business (Сподели българския бизнес). Целта на инициативата е да създаде представителна интерактивна карта на бизнес средата в България посредством най-модерните VR технологии.

„Това ще допринесе за популяризиране на бизнес възможностите на страната ни на глобалната сцена, което е от особено значение за българските компании“, коментира Цветан Симеонов, председател на БТПП.

Те, заедно с икономическата медия Profit.bg, са партньори на асоциация „Интерактивна България“ по реализирането на проекта.

„Анализите сочат, че VR/360º съдържанието показва изключително добри резултати, както в ресурсите на Google, така и във Facebook, които от 2016 г. поддържат формата. Това беше очаквано, с оглед значителната добавена стойност на VR форматите, сравнени със стандартните видео и снимкови формати“, уточни Кристиян Костов от Profit.bg.

Ако със стандартно видео и снимки може да се изкриви и манипулира усещането за действителността, то това с 360-градусовата визуализация е невъзможно и потребителите го оценяват. 

Сред другите успешни инициативи на асоциацията е проектът  "Интерактивно образование в 360°“ по програмата ЕРАЗЪМ +. В него екипът залага на най-съвременните визуални решения, чрез които изгражда софтуерна платформа за по-лесното усвояване на знания от учениците.

Тя е възможност българското образование да стане не само по-модерно, но и да направи ученето по-леко и приятно. Инициативата беше наградена с отличие за високо качество по програмата "Еразъм +" и бета версията ще се появи в края на лятото.

Видео от пресконференциятаможе да видите ТУК.


23.04.2018 г.

Още новини:

Видео:

Назад