Назад

Сега е момента да съчетаем добро качество и да влезем в по-високия ценови сегмент

Поздравление на Цветан Симеонов – председател на БТПП




 
Има възможности за развитие сектора на хранителната промишленост и напитките и за новите предизвикателства пред списание ХВП, което днес чества своя 60 годишен юбилей..  Тези възможности са в нарасналите цени на земеделската продукция в световен мащаб  в момента и въобще в хранителния сектор, което е един стимул да се използват още по-добре в земеделието площите,  защото много от тях  пустеят. Има още неизползвани възможности да се произвежда по-качествена продукция. Ще разчитаме и в бъдеще списание ХВП да бъде проводник на новости, да насърчава българските предприемачи, да се заемат с такава дейност. Също така считаме, че има място да се увеличава сектора в новите условия. България като производител на хранителни продукти да се насочи към по-високия сегмент,  където има по-високи цени  и постепенно да напуска ниския масов ценови сегмент.
Успоредно с това трябва да се върви и към по-добрата индивидуализация на продуктите в сектора. Само този начин със собствена търговска марка ще представя страната, защото има какво да покажем. Има какво да запазим и да развием като качество.  По-добре от мен познавате сектора и знаете какви възможности имат българските продукти. За това ние в БТПП, очакваме списанието да продължава да насърчава българските производители за повече иновации и  за  по-дълбочинна преработка на продуктите. Продължават огромни количества от нашата селскостопанска продукция да отиват като износ в прясно замразен вид. 
Ние също се опитваме да насърчаваме това движение на хранително-вкусовата продукция, знаете че както миналата така и тази година ще ораганизираме и направим „Био-еко” изложба на хранителни продукти и това е една линия,  която считаме че списанието трябва да продължи да насърчава българските производители, защото отново говорим за навлизане на тези продукти в по-високия ценови сегмент.
Радваме се, че сте избрали за тема на днешното обсъждане – износа, външната търговия. Две неща са посочени, високото качество и търсенето на нови пазари, които са спасителното движение на всяка една фирма в хранително-вкусовата промишленост . БТПП естествено с целия си капацитет е на ваше разпложение,с всичките ни международни връзки, с всичките си контакти. Ще се радваме да допринесем за по-скорошното излизане на външните пазари, за търсене на повече партньори от чужбина, за да не си връзвате ръцете само с един представител зад граница.  В условия на по-високи цени на хранителните продукти и суровините поскъпват, а това е факт защото има ограничени количества от земеделска продукция. 
Сега е момента да го съчетаете с добро качество и да продаваме по-скъпо. Има възможности. Пожелавам на списанието да бъде проводник  и да насърчава  тези очаквания  
Честит юбилей и нека ви очакват още много успешни години.

21.06.2011 г.

Още новини:

Видео:

Назад