Сега е момента да съчетаем добро качество и да влезем в по-високия ценови сегмент
Поздравление на Цветан Симеонов – председател на БТПП
Има възможности за развитие сектора на хранителната промишленост и напитките и за новите предизвикателства пред списание ХВП, което днес чества своя 60 годишен юбилей.. Тези възможности са в нарасналите цени на земеделската продукция в световен мащаб в момента и въобще в хранителния сектор, което е един стимул да се използват още по-добре в земеделието площите, защото много от тях пустеят. Има още неизползвани възможности да се произвежда по-качествена продукция. Ще разчитаме и в бъдеще списание ХВП да бъде проводник на новости, да насърчава българските предприемачи, да се заемат с такава дейност. Също така считаме, че има място да се увеличава сектора в новите условия. България като производител на хранителни продукти да се насочи към по-високия сегмент, където има по-високи цени и постепенно да напуска ниския масов ценови сегмент.
Успоредно с това трябва да се върви и към по-добрата индивидуализация на продуктите в сектора. Само този начин със собствена търговска марка ще представя страната, защото има какво да покажем. Има какво да запазим и да развием като качество. По-добре от мен познавате сектора и знаете какви възможности имат българските продукти. За това ние в БТПП, очакваме списанието да продължава да насърчава българските производители за повече иновации и за по-дълбочинна преработка на продуктите. Продължават огромни количества от нашата селскостопанска продукция да отиват като износ в прясно замразен вид.
Ние също се опитваме да насърчаваме това движение на хранително-вкусовата продукция, знаете че както миналата така и тази година ще ораганизираме и направим „Био-еко” изложба на хранителни продукти и това е една линия, която считаме че списанието трябва да продължи да насърчава българските производители, защото отново говорим за навлизане на тези продукти в по-високия ценови сегмент.
Радваме се, че сте избрали за тема на днешното обсъждане – износа, външната търговия. Две неща са посочени, високото качество и търсенето на нови пазари, които са спасителното движение на всяка една фирма в хранително-вкусовата промишленост . БТПП естествено с целия си капацитет е на ваше разпложение,с всичките ни международни връзки, с всичките си контакти. Ще се радваме да допринесем за по-скорошното излизане на външните пазари, за търсене на повече партньори от чужбина, за да не си връзвате ръцете само с един представител зад граница. В условия на по-високи цени на хранителните продукти и суровините поскъпват, а това е факт защото има ограничени количества от земеделска продукция.
Сега е момента да го съчетаете с добро качество и да продаваме по-скъпо. Има възможности. Пожелавам на списанието да бъде проводник и да насърчава тези очаквания
Честит юбилей и нека ви очакват още много успешни години.