Назад

Представяне на китайски международни панаири в България







Главният секретар на БТПП Васил Тодоров участва в представяне на китайски международни панаири в Посолството на Китай в София. Събитието бе открито от временно управляващия Посолството на Китай Ян Дзианцун. Ли Джинчи генерален директор на Китайският център за външна търговия представи Международния панаир за вносни стоки – гр. Шанхай и 124-тия Кантонски панаир.

Двете събития предоставят уникална възможност на български стоки и услуги да бъдат представени на китайския пазар, както и да намерят изява на международно ниво. Панаирът за вносни стоки /5-10 ноември 2018 г., Шанхай/ е първи по рода си в рамките на Инициативата “Един пояс, един път” и е важна платформа за сътрудничество между партньори от Изтока и Запада. Изпълнителната агенция за насърчаване на МСП подготвя участие на български фирми в събитието, като България ще бъде представена от 38 компании, на повече от 400 кв.м площ. Очаква се в панаира да се включат над 2 800 фирми от над 130 страни и региони от цял свят.

124-тият Кантонски панаир /15 октомври – 4 ноември 2018 г., Гуанджоу/, който се организира от 1957 г., също бе презентиран по време на събитието. Повече информация за него можете да намерите тук.

Васил Тодоров се обърна към участващите в презентацията български фирми като подчерта, че Китай е традиционно най-големият търговски партньор на България в Азия. Страната заема 3-то място по размер на износ и внос към трети страни от/към България през 2017 година (след Турция и Русия).

БТПП поддържа отлично партньорство с Китайския съвет за насърчаване на международната търговия /CCPIT/ в Пекин, Шанхай, Дзянсу, Далиан, Гуанхи, както и с Посолството на Китай в София.

От началото на годината БТПП е посрещнала 9 бизнес мисии от Китай, в които акцент са били именно двустранните отношения, сътрудничеството с ЦИЕ и инициативата “Един пояс, един път“.

Тодоров информира, че БТПП е партньор и с Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа (ЦНСССКЦИЕ) за промотирането на проекта „16+1 Логистичен център и Павилион за електронна търговия със селскостопански и други продукти“ – Пловдив. „Насърчаваме фирмите от хранително-вкусовата промишленост да се регистрират в новосъздадена платформа за електронна търговия – с цел директен контакт с партньори и видимост на китайския пазар.“ каза той.

 

 


14.09.2018 г.
Назад