Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
ДО Г-Н ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ,
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ
ПО ИКОНОМИЧЕСКАТА И ДЕМОГРАФСКАТА ПОЛИТИКА,
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА НАЦИОНАЛНИЯ СЪВЕТ ЗА ТРИСТРАННО СЪТРУДНИЧЕСТВО
Г-Н БИСЕР ПЕТКОВ,
МИНИСТЪР НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
ОТНОСНО: Предложение на КТ „Подкрепа“ относно заплащането на нощния труд
УВАЖАЕМИ Г-Н СИМЕОНОВ,
УВАЖАЕМИ Г-Н ПЕТКОВ,
Във връзка с предложение на КТ „Подкрепа“ относно заплащането на нощния труд, разгледано на 22.10.2018 г. на заседание на Комисията по доходи и жизнено равнище към НСТС, представям на вниманието Ви следното становище на Асоциацията на организациите на българските работодатели.
С приемането на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (Обн. ДВ. бр.9 от 26 януари 2007г.) е приет и текстът на чл. 9 относно заплащането на нощния труд, който до момента не е претърпял редакция, а именно: „За всеки отработен нощен час или за част от него между 22,00 ч. и 6,00 ч. на работниците и служителите се заплаща допълнително трудово възнаграждение за нощен труд в размер не по-малък от 0,25 лв.“.
Възможно е след повече от единадесет години цитираната нормативна разпоредба да бъде преразгледана, тъй като през периода от 2007 г. досега са настъпили съответни промени в цените и трудовите възнаграждения, които следва да бъдат отразени в заплащането на нощния труд, но както Ви е известно Асоциацията на организациите на българските работодатели има опредени приоритети в областта (като отпадане на добавката за т.нар. „клас прослужено време“, отпадане на задължението за заплащане на първите три дни болнични от страна на работодателя, въвеждане на механизъм за определяне на минималната работна заплата и др. ) и настояваме всички въпроси да бъдат разглеждани успоредно. В този смисъл промяната в заплащането на нощния труд би могла да бъде част от бъдещи преговори в областта на трудовите отношения. Разбира се, считаме, че скокообразното нарастване на добавката за нощен труд, предложена от КТ „Подкрепа“, не е приемлива за нас по принцип, защото не е обвързана с някакви обективни показатели (например ръст на производителността на труда за съответния период или друг обективен критерий).