Назад

Програмата "Бизнес хъб ЕС - Япония и Република Корея" открива нови възможности за българските МСП







В БТПП се проведе представяне на програмата „Бизнес хъб ЕС - Япония и Република Корея", финансирана от ЕС и изпълнявана от Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати /Европалати/ и "Делойт", Белгия.

Събитието бе официално открито от Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП, който сподели, че програмата е добра възможност за България и българския бизнес в издигането на качеството на икономиката ни и повишаването на конкурентоспособността й, защото Япония и Република Корея са сред водещите икономики в света като иновации, качество на работа и са добри партньори за всяка страна. Симеонов наблегна на факта, че БТПП постоянно работи за откриването на нови врати на българския бизнес към международните пазари, а програмата предлага добри възможности за навлизането на малки и средни предприятия на пазарите на Япония и Република Южна Корея.

Програмата „Бизнес хъб ЕС - Япония и Република Корея" бе представена от екипа на проекта в България – Габриела Димитрова, директор „Международно сътрудничество и международни организации“, БТПП, и Мирослава Маркова, главен експерт, БТПП.

Габриела Димитрова представи анализ на двата ключови пазара – Япония и Южна Корея, като посочи, че Япония е вторият най-голям търговски партньор на Европейския съюз в Азия. Корея е избрана, защото страната е деветият по големина търговски партньор по отношение на износа на Европейския съюз, каза Димитрова. Освен това с Република Корея и с Япония има подписано споразумение за свободна търговия, развити са също дигиталното партньорство и партньорството в зелена икономика.

Мирослава Маркова обясни, че програмата цели да финансира малки и средни предприятия за навлизане на двата пазара, които са от трите ключови направления - зеления сектор и екологията, дигиталните решения и здравния сектор, в който се включва здравеопазване и медицинско оборудване. По линия на програмата ще се организират 10 бизнес мисии до Япония и 10 бизнес мисии до Корея в период от 4 години. Всяка бизнес мисия ще се състои от 50 малки и средни предприятия от Европейския съюз. Целта е това да бъдат иновативни предприятия или стартъпи с определени иновации. Периодът на изпълнение на програма е 2024 – 2027 г.

Представени бяха детайлно целите на програмата и начинът на кандидатстване. За да бъдат допуснати до програмата, кандидатите трябва да бъдат малки и средни предприятия, които имат доказан 5-годишен опит, да предоставят финансов отчет за последните три години. За стартъпи се позволява информацията да бъде за последните две години. Предприятията трябва да са с европейски произход и да са с регистрация в ЕС, да работят в съответните три сектора и да са с желание или ефективна интернационализация. Трябва да се покаже и стратегия за навлизане на пазарите на Япония и Корея, както и да се докаже, че дружеството има достатъчно капацитет като работещи във фирмата, както и че разполага с необходимия оборот, за да може да осъществява дейност с партньори от тези две държави.

Габриела Димитрова представи календар на предстоящите мисии, с акцент върху инициативите:

Компаниите, които се включат в тези бизнес мисии, основно получават подкрепа, която не биха имали, ако сами отидат на конкретно изложение в двете страни, обясни Димитрова. Фирмите получават не само логистична, но и финансовата подкрепа под формата на поемане на разходите за настаняване и за различни услуги, свързани с консултации или превод.  Общо финансовата подкрепа за едно малко и средно предприятие за участие в една мисия възлиза на 2000 евро. Едната половина от сумата е за настаняване, а другата - за различни услуги. Преди да пътуват участниците ще преминат стартиращо обучение, за да се чувстват уверени, да знаят всички стъпки на бизнес мисията, какво ги очаква, за какво да се подготвят.

 

 


04.10.2024 г.

Още новини:

Видео:

Назад