Назад

Verified by GS1 в полза на индустрията и пилотни проекти на Цифров продуктов паспорт (ЦПП)



През третия ден на Глобалния Форум GS1 2025 голямо внимание беше отделено на платформата от глобални регистри и услугата Verified by GS1. В сесия посветена на търговията и маркетплейсите Laurent Seroux, Global Master Data& Standards в Procter&Gamble, подчерта как компанията е започнала да използва GS1 терминологията и как това е правилната стъпка за всички бизнеси. Освен това, употребата на Verified by GS1 бе определена като от “критично значение”, за осигуряването на високо качество на master data за клиентите.

Националната организация GS1 Полша презентира местния маркетплейс Empik и техния добър опит от имплементирането на стандартите GS1, както и резултатите от връзката с Verified by GS1 след използването й през 2023 и 2024г. В следствие на над 20 млн. проверени продукти са разкити много фалшиви. Полският производител на пластмасови бутилки Dafi е започнал да идентифицира огромния си асортимент коректно. Empik не е единственият маркетплейс в Полша, който проверява продуктови данни във Verified by GS1, но също и местният лидер Allegro.

По време на форума бяха представени множество решения за имплентиране на стандартите GS1, в различни сектори, голяма част от които в обхвата на предстоящите изисквания за Цифров продуктов паспорт (ЦПП) в рамките на Европейския съюз.

Беше представен пилотен проект на GS1 Нидерландия и GS1 Пакистан за ЦПП в текстилната индустрия. Socklab са производители на биоразградими чорапи за множество брандове. Веригата на доставка на суровини за това производство започва извън Европа, но във връзка с новите изисквания продуктите следва да имат ЦПП. Крайният продукт се маркира с QR код с GS1 Digital Link, след сканирането на който с камера на мобилния телефон потребителят може да се информира за съдържанието на продукта и да получи допълнителна информация за връщане или рециклиране на продукта.

Подобни пилотни проекти са стартирани в 4 сектора: текстил, гуми, стоителство и битова електроника, като тази инициатива е в рамките на Програма “Цифрова Европа”, под наименованието CIPRASS 2 и се финансира от Европейската комисия. 

 

 


20.02.2025 г.

Още новини:

Видео:

Назад