Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
50% от българите и 55% от румънците на възраст 16–74 г. са пазарували онлайн през 2024 г
70% от европейците вече пазаруват от чуждестранни сайтове
На 15.04.2025 в БТА София се състоя официална пресконференция на тема „Ключови възможности за електронните търговци и представяне на Balkan Business Club“, организирана от Никола Илчев – създател на едно от най-значимите събитие за електронна търговия в региона – Balkan eCommerce Summit. В събитието взе участие и Цвета Братанова, изп. директор на GS1 България.
Събитието събра водещи експерти, представители на институции, големи международни компании и медии, за да обсъдят основните възможности, предизвикателства и бъдещето на дигиталната търговия в региона. В рамките на събитието беше представена и новата инициатива Balkan Business Club, която ще обедини бизнеса на Балканите в една силна мрежа от събития, платформа и лични контакти за по-бързи партньорства.
Никола Илчев представи тазгодишното издание на Balkan eCommerce Summit – събитие, което ще се проведе на 29 и 30 април 2025 г. в Арена София. Той подчерта ролята на събитието като мост между бизнесите в региона и посочи тенденции и резултати от предходното издание, както и международните лектори, които ще участват през 2025г.
Цвета Братанова, Изпълнителен директор на GS1 България говори за стандатите като основа за постигането на ефективност, прозрачност и устойчивост, и по-специално за световно признатите стандарти GS1 за идентификация на стоки и участници, и обмен на качествени данни по веригата на снабдяване. Сред директните ползи за участниците в електронната търговия бяха цитирани: изчистване и подредба на каталозите, улеснено листване на нови продукти, увеличен трафик (40% повече кликвания и 20% по-висока реализация), оптимизирано изпълнение на доставките и връщане на стоки, подобрено потребителско преживяване и други. В края на своето изложение г-жа Братанова говори за новото предизвикателство за бизнеса, а именно въвеждане на Цифров продуктов паспорт (ЦПП) за стоките които се предлагат на европейския пазар (задължителен за индустриалните батерии от 2027 година, с последващо въвеждане при текстилните изделия, играчките, мебелите и други категории продукти освен храни, фуражи и лекарства. GS1 участва активно в процеса, за да осигури плавен преход за фирмите в изпълнение на новите изисквания. Беше изтъкната ролята на GS1 като стратегически партньор на онлайн бизнеса за разширяване в чужбина и повишена проследимост на продуктите.
Мариян Стоянов от ИАНМСП акцентира върху възможностите, които международни събития като Balkan eCommerce Summit отварят пред малките и средни предприятия.
Милена Рамчева, изпълнителен директор на фулфилмънт център Metrica, сподели, че 70% от европейците вече пазаруват от чуждестранни сайтове, а трансграничната търговията в Централна и Източна Европа расте с над 15% и ще достигне 24 милиарда евро през 2025 г. Според нея ключът към успеха в региона е локализираното потребителско изживяване, базирано на бърза доставка, обслужване на местен език и персонализирани оферти.
Мирослава Станева, Brand Marketing Manager, eMAG Bulgaria представи впечатляващи данни за растежа на електронната търговия в региона – 50% от българите и 55% от румънците на възраст 16–74 г. са пазарували онлайн през 2024 г., а онлайн пенетрацията в търговията на дребно достига 8,3% в България, 10% в Румъния и 8,5% в Унгария. Участниците в Balkan eCommerce Summit 2025 ще имат възможност да научат повече за иновациите, които движат този растеж – от Marketplace екосистема с над 56 000 търговци и 1,4 милиона абонати на Genius, до Fulfillment by eMAG и AI решения, които подкрепят трансграничната търговия и оптимизират потребителското изживяване.
Никола Илчев официалното представи нова регионална инициатива Balkan Business Club.