Назад

„ПРОИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ“ - 2011 се откри в Зала Универсиада










Цветан Симеонов, председател на Българската търговско-промишлена палата, участва в откриването на търговското изложение  "Произведено в България" което от тази година се провежда в зала "Универсиада", София. Организаторите от Съюз "Произведено в България", Българска тьрговско-промишлена палата и „Бизнес център – България” ЕООД. дадоха началото на Седемнадесето издание (1995 – 2011 г.) на изложението.
     Българите продължават да вярват, че българското качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност, трябва да има един продукт, каза на пресконференцията председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов 
На въпрос защо купуват българските стоки - 41,20 на сто от анкетираните са посочили доброто качество, а 30 на сто за заявили: "Защото съм българин!"
     Организаторите отчетоха, че в сравнение с 2010 г. се забелязва патриотичния оттенък в отговорите и намаляване процента на потребителите, които избягват да купуват български стоки (4,5 на сто - 2010 г.; 2,8 на сто - за 2011 г.). Изгодната цена на българските стоки е била водеща в мотивацията за покупката им за 12,8 на сто, а за 10,4 на сто - насърчаването на производството.
     Тази година в изложението участват над 150 фирми, което e с 50 на сто по-малко от броя изложителите през миналата година, което според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата. С близо 30 евро на квадратен метър са намалени наемите на новото място, което е с почти 25 процента по-ниска цена спрямо предишни години, обясни Цветан Симеонов. Той изрази увереност, че това намаление ще отрази и върху цените на предлаганите на изложението стоки. 
Часове за посещение: 10,00 – 19,30 часа. Входът е свободен.

• Браншово разпределение: трикотаж и бельо – 45 %; конфекция – 14 %; кожени
изделия – 12 %; спортни стоки – 10 %; стоки за бита – 2 %; храни и напитки – 5 %;
бижутерия – 4 %; парфюмерия и козметика – 8 %.
• Нови участници – 15 фирми. 17 % от фирмите са членове на БТПП.

През изминалите 17 години в изложението са участвали над 2000 български фирми.
Повечето от тях са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите
работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до
европейските потребители. Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души.
Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а
работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост.

Целта на организаторите е изложението да съдейства за повишаване на доверието в
българските стоки и услуги, за да бъдат предпочитани от потребителите. Чрез своето
участие фирмите имат възможност да оптимизират технологичното време за реализация на
продукцията, да разширят пазара си, да привлекат инвеститори за своя бизнес и да
представят най-новите си продукти.
Участието на фирмите води до повишаване на тяхната конкурентоспособност в бранша, до
разширяване на стокооборота и подобряване на междуфирмения бизнес климат.
• Традиционна анкета, проведена от страна на на организаторите за 2011 г.

Защо купувате български стоки?
41,20 % - Добро качество
30% - Защото съм българин!
12,8 % - Изгодна цена
10,4% - Насърчаване на производството
2,8% - По-голям избор
2,8 % - Избягвам да купувам български стоки.
И тази година Съюз “Произведено в България” ще отличи най-добре представилите се в
бранша фирми и продукти на изложението. За всички участници е въпрос на чест и
престиж получаването на Наградите “Златен лъв” или “Сребърен лъв” за качество.
• Наградите и грамотите на фирмите и журналистите ще бъдат връчени на
официално награждаване на 8 декември от 18,00 ч. в Зала „Универсиада“. По
традиция са поканени официални лица и представители на чуждестранни търговски
и дипломатически мисии, които със своята съпричастност към идеята “Изберете
българското” подкрепят българския производител.

03.12.2011 г.

Видео:

Назад