Маратон от срещи бележи посещението на бизнес делегацията ни в Марсилия
В рамките на работното си посещение в Марсилия, Франция, председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов посети компания, специализирана в производството и пласмента на спортни стоки. В спортни комплекси на компанията, които са разположени на много места във Франция и в други европейски страни, се предоставят условия за практикуване на над 50 вида спорт. И България се нуждае от подобни услуги, тъй като масовият спорт у нас е слабо развит все още и присъствието на подобна компания би покрила този липсващ пазарен сегмент – констатира председателят на БТПП.
Компанията има добри позиции в текстилния сектор. По време на срещата е обсъдена възможността за прехвърляне на поръчки за шев и кройка от Далeчния изток към български фирми от бранша, известни с качествената си продукция и коректност при изпълняването на поръчки в кратки срокове.
Освен към услуги от леката промишленост, марсилците са проявили интерес за сътрудничество и в сферата на информационните технологии. БТПП се ангажира съвсем скоро да предостави подробности и възможности за сътрудничество на български фирми от ИТ сектора с френски партньори. Ще се търсят предимно фирми с малък и среден мащаб на дейност като подизпълнители на поръчки от Франция.
Българската делегация проведе предварителни разговори с Френско-арменската търговска палата в Марсилия, като се запозна с тяхната дейност. Представителите на Френско-арменската търговска палата в Марсилия са изразили интерес за бъдещо сътрудничество с БТПП.
В програмата на визитата бе включена и среща с най-известните местни производители на вино и зехтин. Те увериха, че стриктно спазват действащото законодателство и изискванията, което е гаранция за качествена продукция. България може да научи много от техния опит при въвеждането на строги стандарти при винопроизводството.
По-късно днес се очакват новини от Браншовата камара по туризъм. Ще се обсъдят възможностите за привличане на повече френски туристи в България с местните туристически фирми. Българската делегация ще почерпи опит по отношение на привличането на туристи от местните марсилски власти, които се подготвят да превърнат своя град в новата столица на културата на Европа. Марсилия е избрана за културна столица на Европа за 2013 година. Този опит ще се окаже особено ползотворен за българските градове София и Варна, които са на път заедно да кандидатстват за европейска културна столица за 2019 година.
Визитата на българската делегация в Марсилия е резултат от проявен интерес от френска страна за тясно сътрудничество с българския бизнес в областите текстил, информационни технологии, селско стопанство, туризъм и се провежда съвместно със зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.