БТПП помага за популяризирането на българските вина в Република Индия
30 български винопроизводители, представители на индийското посолство БАЕЗ и Изпълнителната агенция по лозата и виното
БТПП заедно със Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България и съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions организират форум на тема „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране” на 23 февруари 2012г. от 10 ч. в зала А на БТПП.
Във форума ще вземат участие над 30 български винопроизводители, представители на индийското посолство, БАЕЗ и Изпълнителната агенция по лозата и виното. Поканени са 4 от водещите индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар, които ще посетят няколко от водещите български винарски изби.
Целта на форума е да постави началото на изграждане на бизнес отношения между българските винопроизводители, които следва да обърнат поглед към нови и перспективни пазари и индийските вносители и дистрибутори на вина, както и да разшири представянето на България в Република Индия с един истински български продукт, какъвто е българското вино.
Пазарът на вино в Индия
Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност 10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават 2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.