Възможностите за европейския бизнес в Индия бяха представени на семинар в БТПП
В една от залите на БТПП се проведе прес конференция и семинар във връзка с участието на палатата в инициатива на ЕС за насърчаване износа на европейски технологии в Индия.
Главният секретар на БТПП Васил Тодоров, заедно с директора на Европейски бизнес и технологичен център /EBTC/ в Индия Пол Йенсен отговаряха на въпросите на журналисти. В представянето участва и подкрепи инициативата Н.Пр. Дивябх Манчанда.
Според г-н Тодоров статистиката показва, че Индия е перспективен пазар за Европейския съюз, и в частност за България. В контекста на глобална криза ЕС търси източник на икономически растеж извън своите граници. От своя страна България е удвоила стокообмена си с Индия в рамките на последните 10 години. През 2011 г. стойностите му надхвърлят 173 млн.щ.д. Потенциалът за икономическо сътрудничество, обаче далеч не е изчерпан.
Г-н Йенсен представи Европейския бизнес и технологичен център, като катализатор на целта на Европа да трансферира технологии към Индия за да се намалят отрицателните промени на климата и да се подпомогне интернационализацията на МСП от ЕС.
Индия бележи среден икономически ръст 9% през последните 5-6 години. EBTC фокусира своето внимание и дейност върху четири основни сектора, изключително проспериращи в Индия: биотехнологии, енергетика, околна среда и транспорт. Годишният растеж на икономиката в тези отрасли достига около 15%.
Г-н Йенсен представи основните характеристики на индийския пазар – огромен по мащаби вътрешен пазар, растяща средна класа с добро ниво на живот, нарастваща урбанизация, устойчиво финансирани четири сектори на фокус, абсолютно различен по структура пазар в сравнение с европейския, различен индийски манталитет, различен профил на потребителя и т.н.
EBTC поддържа база данни с проекти в Индия, които търсят своето приложение и европейски партньор. Със съдействието на Асоциацията на европейските търговски палати, Българската търговско-промишлена палата и още 15 партньорски организации от цяла Европа центърът подпомага малки и средни предприятия от ЕС да навлязат по подходящ начин на индийския пазар. Услугите, предоставяни от центъра са срещу заплащане.
Директорът на EBTC представи и няколко примера за успешната намеса на центъра при намиране на правилните партньори за фирми от Италия, Испания, Великобритания, Дания, Швеция, Полша и Холандия. Той наблегна и на предизвикателствата, пред които са изправени европейските бизнесмени в Азия.
В хода на дискусията в рамките на семинара стана ясно, че секторите енергетика и околна среда са сред най-атрактивните към момента и повечето проекти с партньори от ЕС и Индия се осъществяват в тези области.
Българската търговско-промишлена палата ще проведе още няколко събития до края на годината на тема Индия и сътрудничество с EBTC.