Семинар „Как се прави бизнес в Сингапур и Югоизточна Азия
БТПП организира бизнес делегация до Сингапур
В БТПП се проведе бизнес семинар „Как се прави бизнес в Сингапур и Югоизточна Азия” с лектори от Европейската Търговска палата в Сингапур, Бизнес Федерацията на Сингапур и Министерството на икономиката, енергетика и туризма на Република България. Сингапур е на първо място по лекота на правене на бизнес в света според доклад на Световната Банка. Семинарът бе открит от председателя на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов. Той отбеляза подкрепата, която Европейската търговска палата в Сингапур оказва на европейските фирми в града-държава, като подчерта, че България трябва да се стреми към резултатите и условията за правене на бизнес в Сингапур.
Сътрудничеството между Българската търговско-промишлена палата и партньорите ни в Сингапур датира от 1984г., напомни председателят. БТПП ще поддържа постоянна връзка с Европейската търговска палата в Сингапур с цел увеличаване на успешните сделки.
Г-н Матео Вецози, изпълнителен директор на Европейската търговска палата в Сингапур информира, че представляват в Сингапур 1800 европейски фирми, които успешно развиват бизнеса си. Сред членовете на Европейската търговска палата са мултинационални компании и МСП.
Г-н Илия Деков, главен експерт в Министерството на икономиката, енергетика и туризма подчерта,че съществуват редица предпоставки и желание както от страна на български фирми, така и на фирми от Югоизточна Азия за задълбочаване на двустранното сътрудничество. Страните от АСЕАН са важни партньори на ЕС и в частност на България, отбеляза той. Сингапур е приоритетен търговско-икономически партньор за България в района на Югоизточна Азия, напомни г-н Деков. През 2011 г. АСЕАН е трети по големина външнотърговски партньор на ЕС. През изминалата година двустранната търговия на стоки и услуги между двете организации надхвърля 206 млрд. евро. Въпреки световната финансова криза, икономиките на държавите от АСЕАН отбелязаха значителен ръст през последните години. Сингапур е лидер в това отношение като през 2010 г. отбелязва ръст на БВП от близо 14.5 %. България би могла да играе ролята на врата за компаниите от страните от АСЕАН, които искат да навлязат на пазарите на съседните на България страни на Балканския полуостров, както и в други страни от ЕС. От друга страна, 600-милионният пазар на страните от АСЕАН предоставя добра възможност за експортно ориентираните български фирми, отбеляза представителят на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Г- н Кнут Унгер запозна участниците в бизнес семинара с изискванията за откриване на търговско представителство в Сингапур като отбеляза водещите позиции, които страната заема по отношение на конкурентоспособност и лекота на правене на бизнес.
Интересна бе и презентацията на г-н Мартин Уон, представител на Бизнес Федерацията на Сингапур. Федерацията представлява 18 400 компании и играе роля на мост между правителството и бизнеса. Сред важните сектори на икономиката в Сингапур са електрониката, био-медицината и нефтохимическата промишленост.
БТПП има договорни отношения от 1996 година с Фередацията на сингапурските производители, която е партньор на Европейската Търговска палата в Сингапур.
През първата седмица на октомври БТПП ще организира бизнес делегация до Сингапур с подкрепата на Европейската търговска палата в Сингапур и Бизнес Федерацията на Сингапур, за което бе отправено покана по време на семинара.