Назад

Кризата изисква по-сериозна подготовка на мениджърите и по-качествена работа на служителите

Икономическата картина в страната е тежка, но тя не бива да се представя само в черни краски



На пресконференция по повод 16-тото изложение „Произведено в България”  председателят на БТПП Цветан Симеонов, коментира икономическата картина в страната. Тя е тежка, но не бива да се представя само в черни краски. Кризата изисква по-сериозна подготовка на мениджърите и по-качествена работа на служителите, смята той. "Никой не крие, че тази година броят на изложителите и на заетите щандове (на "Произведено в България") намалява, приблизително с около 20%, допълни  Симеонов.
Огласено преди около месец изследване на БТПП между 43% и 47% от българските фирми очакват през 2010 г. спад на продажбите си и намаляване на наетия персонал.

Няма фирма, която ще оцелее в кризата, ако не оптимизира дейността си, напомни г-н Симеонов. В някои случаи се налагат временни ограничения, дори да се работи на загуба за кратък период – но кризата не е времето фирмите да се „снишават”. Напротив, те следва да търсят нови пазари, вкл. изложения. „За да оцелее, фирмата постоянно трябва да дава сигнали, че съществува и се развива”.

В България има фирми, които са оптимизирали дейността си, направили са нужните реорганизации и сега се радват на сериозен ръст, изтъкна председателят на БТПП. Не е за подценяване и факта, че регионът на София произвежда близо половината от брутния продукт на страната, а безработицата в столицата е под 3%, което на общия европейски фон е повече от добре. В сегашното сложно време за фирмите е много важно да присъстват на пазара, за да имат възможност за сравнение с конкуренцията и да получат мнението на клиентите за своите продукти и услуги. Това е основната цел на „Произведено в България”, и заключи така: Да насърчим българските производители и търговци!

08.11.2010 г.
Назад