Китайски търговски вериги търсят стоки от Източна Европа
Проучват възможностите за продажба на български стоки в големи китайски търговски вериги
Днес в БТПП се проведе среща между представители на големи китайски търговски вериги и местния бизнес. Целта на посещението беше обмен на информация и мотивация за започване на бизнес между двете страни.
Събитието бе открито от Васил Тодоров, главен секретар на БТПП. Той отбеляза големия интерес от страна на китайските инвеститори и неизползвания потенциал за развитие от страна на българските фирми. Г-н Тодоров акцентира върху предимствата за започване на бизнес в България: ниската ставка на корпоративния и подоходен данък, както и прилагането на европейското законодателство.
БТПП подкрепя изцяло развитието на взаимоотношенията между двете страни, като предоставя необходимите условия – ползване на услугите на Арбитражния съд като сериозна гаранция на инвеститорите, на интернет платформата E-com grid, както и на съвета GS1.
Срещата продължи с участието на Христо Содев, изпълнителен секретар на GS1 България. Той изтъкна факта, че именно GS1 е факторът, който позволява навлизането на големите търговски вериги на българския пазар. Благодарение на този фактор днес оперират световни вериги в България.
Водещи български търговци на дребно взеха участие в дискусията, като изразиха желание да споделят своя опит с китайските си колеги. Те споделиха и факта, че едва 35% от българския пазар на дребно се заема от модерната търговия, а останалите 65% - от независимата търговия на дребно с хранителни и нехранителни стоки.
Китайската делегацията бе ръководена от Хан Хонгсен, генерален мениджър на най-големия китайски концерн. Той определи като цел на посещението си проучване на възможностите запродажба на български стоки в големи китайски търговски вериги. Интересът на концерна е насочен към страните от Източна Европа. В рамките на посещението си в България, китайските представители са посетили и български търговски център, като са останали доволни от видяното.
От китайска страна бе акцентирано на разликите между търговските центрове в България и Китай – а именно мащабите, многообразието и търговската площ. В тази връзка главният секретар на Палатата подчерта и необходимостта от стратегия за насърчаване на двустранни срещи между партньорите, за да се избегне тази сериозна разлика между възможностите на българския производител и потребностите на китайския пазар.
Срещата приключи с двустранни разговори между представители на българския бизнес и китайските партньори с цел откриване и създаване на дълготрайни отношения с китайския концерн.