Произведено в България - мощен маркетингов инструмент за фирмите-участници
За осемнадесета поредна година Българска търговско-промишлена палата, заедно със Съюз „Произведено в България“ и Бизнес център – България ЕООД организираха Национално търговско изложение „Произведено в България“. Над 170 фирми - български производители и търговци в изложението - вече посрещат посетители, което ще продължи до 2 декември. За първи път в рамките на изложението, по инициатива на БТПП, се организира зона на фирми с био и еко продукти. Фирма „Мелето“ ще прави работни демонстрации за домашно производство на пълнозърнест хляб с квас. Посетителите на изложението ще имат възможността да замесят български хляб с квас.
„Произведено в България“ дава шанс на участниците за по-бърза реализация на продукцията и пряка среща с потребителя. За кратко време, но в дългосрочен план фирмите могат да намерят нови партньори и ниши за реализация на предлаганата стока.
Представените браншове в изложението за 2012 са: трикотажни изделия и облекла, конфекция, кожени изделия, парфюмерия и козметика, хранителни стоки, стоки за бита, спортни стоки, бижутерия и аксесоари. Фирмите от текстилния бранш са „най-верният“ участник в „Произведено в България“. В сравнение с 2011г традиционните български производствени сектори „Парфюмерия и козметика“ и „Хранителни стоки“ са представени по-добре и ще радват потребителите с разнообразие, нови тенденции, традиционни, био и еко продукти.
И тази година на сайта на организаторите се проведе анкета с въпрос: „Защо купувате български стоки?“. Оказва се, че доверието в качеството на българския продукт се запазва. Все повече участници в анкетата предпочитат да го купуват, на второ място са потребители, които имат патриотични подбуди. Българските стоки все повече покриват международните и вътрешно-потребителските стандарти за качество.
„Като цяло в световен мащаб изложбената и панаирната дейност изпитва затруднения, защото това не е евтина дейност и се намира под конкуренцията на дигиталните средства за рекламиране и представяне на стоките, които излизат малко по-евтино.“ – каза председателят на БТПП Цветан Симеонов. “Няма как обаче да се избегне прекият контакт с потребителя, няма как дори и при подробна информация в един дигитален формат да се предвидят всички въпроси, които един клиент може да зададе на производителя, затова ние поддържаме все още тези изложения и смятаме, че има място за тяхното реализиране.“
Съюз „Произведено в България“ и тази година ще отличи фирми и продукти на изложението в отделните браншове. Официалното връчване на наградите ще бъде на 26 ноември от 17 часа в зала „Универсиада“