Договорено бе сътрудничество между БТПП и Асоциацията Активни потребители
Българската търговско-промишлена палата и Асоциация "Активни потребители" ще си сътрудничат в бъдеще. Предложението беше отправено от председателя на БТПП Цветан Симеонов към представителя на неправителствената организация Елена Гоцева по време на финала на тазгодишната инициатива на в. "Стандарт" - "Коледата безопасна". Конкретното предложение предвижда кампанийно партньорство по време на изложенията, организирани от БТПП. "Най-важното от тях е "Произведено в България", където всяка година въпреки подписаните декларации имаме затруднения с осигуряването на 100% стоки, произведени у нас", обясни Симеонов. "Членове на неправителствени организации могат да проверяват баркодове, които се ползват незаконно или нямат нищо общо със световната система", обясни Цветан Симеонов.
Министрите на икономиката и земеделието Делян Добрев и Мирослав Найденов първи сложиха подписите си под "Коледния пакт".Икономическият министър Добрев, акцентира върху това, че българските потребители трябва да знаят своите права, когато пазаруват. "Всяка година по време на Коледа харчим много средства. Очакванията са, че разходите за домакинствата тази година ще надхвърлят тези от миналата година, което е добър знак за икономиката", добави министърът.
Домашно приготвени торти и баници, сармички или салата вече няма да се продават в интернет. Единствено регистрирани в Агенцията по храните ресторанти и магазини ще имат право да предлагат пици, сандвичи и храни онлайн. Новите правила са разработени по поръка на земеделския министър Мирослав Найденов, съобщи самият той по време на провелата се дискусия в рамките на кампанията "Коледата безопасна". Тя се организира от в. "Стандарт" с подкрепата на Комисията за защита на конкуренцията и Агенцията за храните.
Пактът подписаха контролни институции, производители, търговци и медии. Фокусът на тазгодишната кампания е електронната търговия. На интернет страницата на производителя трябва да са ясни и продуктите, които предлага търговецът, както и да удостовери, че разполага със специализирано превозно средство, с което може да превози храната при подходяща температура.
През последната година пазаруването по интернет се е увеличило с 30 на сто. Дрехи, техника, козметика и детски играчки - това най-често купуват потребителите онлайн.