Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
По-голямата част от членовете на БТПП не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това показват резултатите от проведено от БТПП анкетно допитване в периода 25.04-26.04.2013 г. сред членовете на Палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти. 53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.
По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.
Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73%) и ръст на безработицата (според 48%). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.
Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
Детайлни резултати от анкетно проучване „Предизборни програми-Икономическа част“:
1.Според Вас в предизборните програми посочени ли са конкретни мерки за изпълнение на обещанията?
2. Създаването на нови работни места е един от приоритетите на повечето партии. Как оценявате обосновката за изпълнението на този приоритет?
3. Какви ще са ефектите според Вас ако бъдат увеличени данъци като корпоративния, данъка върху доходите на физическите лица и ДДС?
Сборът надхвърля 100 поради възможността за посочване на повече от един отговор.
4. Според Вас до каква степен са ясни предложенията в предизборните програми за решаване на проблемите в следните области: монополите, здравеопазването, образованието, пенсионната система?
Има ясни предложения | Липсват ясни предложения | Не съм запознат достатъчно | Без отговор | |
МОНОПОЛИТЕ | 8% | 78% | 8% | 6% |
ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО | 11% | 76% | 10% | 3% |
ОБРАЗОВАНИЕТО | 14% | 67% | 16% | 3% |
ПЕНСИОННАТА СИСТЕМА | 8% | 75% | 9% | 8% |
5.Има ли идеи в предизборната кампания, които считате за ВРЕДНИ за бизнеса?
Фирмите определят като вредни за бизнеса следните идеи, разпространявани в предизборната кампания: