Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Според председателя на БТПП Цветан Симеонов, по време на срещите в Япония делегацията на българския бизнес, ще търси контакти с фирми, които могат да предложат инвестиции с устойчив и траен характер за българската икономика, като възможност за увеличаване конкурентоспособността на българските продукти на европейския и световен пазар.
През годините БТПП запази интереса на българския бизнес за сътрудничество с Япония и това е отразено в сериозните програми, които изпълни Българо-японския икономически съвет към Палатата. Япония беше сред първите инвеститори и донори в българската икономика преди присъединяването на България в ЕС.
Друга цел на посещението в Япония е осигуряването на още по-висока стабилност за бизнес-отношенията. Затова предвиждаме подписване на осъвременено споразумение с Японската арбитражна асоциация. Предишното е от далечната 1961 година, от когато даже в условията на непазарна икономика, Палатата е правила реални усилия за привличане на инвестиции от водещи световни икономики, но дори в този консервативен сектор има много новости и изисквания.
За нас е важно, допълни Цветан Симеонов, че и държавата също оценява потенциала на Япония като търговски партньор. Неслучайно председатели на Българо-японския икономически съвет към БТПП са били министри на икономиката и на търговията. Удовлетворени сме, че има такова разбиране и в сегашното правителство. Изключително полезно е председателството на министър Трайчо Трайков, който подкрепя всички инициативи на Бизнес-съвета.
По време на посещението в Япония ще работим за разширяване присъствието в този регион на българските специфични продукти. Ще се опитаме да насърчим японските партньори да използват своя забележителен опит в далечния Изток, Австралия и Океания за пазарно налагане на продукти с марката на България. БТПП насърчава сътрудничеството, защото вярваме, че ако към българското трудолюбие се прибави японския мениджмънт и дисциплина, ще бъдем твърде конкурентни в рамките на Европейския пазар, каза г-н Симеонов.Освен наложилите се на японския пазар български продукти като киселото мляко и розовото масло, делегацията на БТПП вижда потенциял в сектора на хранително-вкусовата промишленост, която има сериозен дял в българския износ за Япония. Туризмът също има възможности за развитие, като ще се извърши адаптиране на нашите туристически пакети в съответствие с високите изисквания на японския пазар. В този смисъл след завръщането, се предвижда широко информиране на браншовите организации в сферата на туризма, които членуват в БТПП, за да може да се използват новите възможности.
Като резултат от срещите с японския бизнес се надяваме да бъдат разширени участията в изложенията и панаирите, които организира Палатата, с особен акцент на Био и Еко продукцията. Г-н Цветан Симеонов припомни авторитетната награда „БОСЕЙ” учредена с участието на Българската търговско-промишлена палата, която тази в края на 2010-та година беше връчена за трети път на отличени фирми от българската икономика. Името на наградата означава стремеж към звездите или стремеж към съвършеното качество.