Какво мисли бизнесът за прехвърлянето на административни служби от столицата в провинцията
Какво мисли бизнесът за прехвърлянето на административни служби от столицата в провинцията
Във връзка с предстоящо обсъждане на въпроса за прехвърляне на административни служби от столицата в провинцията, БТПП проведе експресно анкетно проучване на 25-26.07.2012г. сред членовете във връзка с предстоящо обсъждане на въпроса за прехвърляне на административни служби от столицата в провинцията.
Само 30,55 % одобряват прехвърлянето на Агенция Митници в Русе, Управлението на туризма в Пловдив, и Агенцията по рибарство и аквакултури в Бургас;
По-голямата част – 69,45 % не одобряват предложеното прехвърляне.
Тези, които одобряват прехвърлянето, поддържат идеята, че:
услугите ще се доближат до крайния клиент ( 12.8 %),
ще се подобри заетостта в региона ( 10,25 %),
и ще се подобри обслужването ( 5 %)
Тези, които не одобряват прехвърлането, акцентират върху следните аргументи:
ще има допълнителни разходи за държавния бюджет – 43,6 %
ще има нарушен синхрон в работата на администрациите – 41,1 %
ще има спад в капацитета поради промени в екипите – 38,5 %
ще се влоши обслужването – 30, 7 %
Като цяло от всичките отговори обаче е видно:
Че е необходимо въвеждане на обслужване по електронен път;
По-добре ако има средства да се пренасочат за по-добро обслужване и за нови митнически бюра за доближаване на услугата до клиента;
Още не е направена оценка на ползите и на разходите или на въздействието. Непростимо е това да става в наше време, когато има програми за такива оценки. Ако се докаже ефективност, болшинството може и ще приемат идеята.
Цитати от някои от мненията:
Ще се създадат сложни, чисто човешки проблеми свързани с нарушаване на семейният и обществен статут на служителите на митниците,работещи в столицата,принудени по същество да се изселят в провинцията,за да запазят работатa cи
На този етап не е изведено обосновано финансово обяснение каква би била ползата от такава промяна ? Колко ще струва да се направи тя и кога се очаква възвращаемост ? За да се извърши подобна промяна тя следва да е много добре обяснена на гражданите, трябва да е изключително обоснована и с ясни цели. Не считам, че към момента са спазени тези важни критерии.
Не сме чували тези Агенции да имат онлайн обслужване и с оглед,че голяма част от бизнеса е ситуиран в София – как точно ще става обслужването.
Много се изговори за електронно правителство; много е желателно да се работи в тази насока, както и в синхронизиране на цялостната работа на администрацията, вместо в губене на време за физическо пътуване до определена географска точка за справка.
Повечето фирми са с регистрация в София и управление в София, което ще затрудни комуникацията с тези държавни институции и ще доведе до затруднение в бизнеса. За да се прехвърли управлението на тези институции трябва да се провери, каква част от документацията се изпраща към институциите лично на хартия и се чака резолюция от въпросните институции. Премествайки управлението на институциите мислим, че резолюциите на писмата ще закъсняват, а също така решаването на проблемите няма да бъде толкова бързо