Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Изтъкнати личности от областта на бизнеса, медиите, науката, правителствения и неправителствения сектор ще оценяват КСО проектите.
Десетото юбилейно издание на Наградите за отговорен бизнес привлече рекорден брой кандидатури. За участие в конкурса са подадени 85 проекта от 50 организации от цяла България. Това беше официално оповестено от председателя на Български форум на бизнес лидерите Мария Шишкова по време на работна закуска на членовете на журито на Наградите.
„Внушителният брой кандидатури говори за доверието към нашата организация и за успешно реализираната ни мисия да промотираме ценностите на корпоративната социална отговорност (КСО) и да насърчаваме бизнеса в България да развива активна социална политика, което е и основната ни дейност от 15 години насам”, отбеляза Мария Шишкова.
Проектите ще бъдат оценявани от изтъкнати личности от областта на бизнеса, медиите, науката, правителствения и неправителствения сектор. Това са Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, която е председател на журито за четвърта поредна година, Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика, Н. Пр.Джонатан Алън, Посланик на Великобритания в България, Цветан Симеонов, председател на Българската търговско-промишлена палата,Божидар Данев, председател на Българската стопанска камара, акад.Дамян Дамянов, заместник-председател на Българска академия на науките, Таня Радочай, постоянен представител на УНИЦЕФ за България,Веселина Кавръкова, програмен ръководител на WWF България, Светла Костадинова, изпълнителен директор на Институт за пазарна икономика,Максим Майер, управител и редакционен директор на сп. „Мениджър”,Красимира Величкова, изпълнителен директор на Български дарителски форум, Елица Баракова, изпълнителен директор на фондация „Помощ за благотворителността в България”, и Десислава Тальокова, изпълнителен директор на фондация „Америка за България”.
Основните критерии за оценка на номинираните социално отговорни проекти са: каква е конкретната полза за обществото, дали проектът е осъществен в партньорство с други организации, степен на ангажираност на служителите на компанията при осъществяването му, новаторство, обществено признание и оценка, ефективност, финансова рентабилност, както и продължителност и последователност на инициативата.
Категориите, в които ще бъдат отличени компаниите, са „Инвеститор в обществото”, „Инвеститор в околната среда”, „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”, „Инвеститор в знанието”, награда за „Маркетинг, свързан с кауза” и награда за „Цялостна КСО политика на малко и средно предприятие”.
Традиционно най-голяма конкуренция има в категорията „Инвеститор в обществото”, където кандидатстват проекти (22 на брой), насочени към дългосрочно социално развитие и просперитет на местните общности или на цялото общество. Тази година има и значително повече кандидатури за „Инвеститор в човешкия капитал”, където са получени 18 проекта (за сравнение през 2011 г. те са 5), а за приза „Инвеститор в знанието” ще се борят 23 проекта (срещу 16, получени през 2011 г.).
„Фокусът върху човешкия капитал”, коментира Мария Шишкова, „означава, че компаниите разбират колко важно е да запазят ангажираността на своите служители, особено в трудни икономически времена. Това е тенденция в световен мащаб – редица изследвания показват, че ангажираността на служителите е основополагаща за корпоративните резултати и един ангажиран служител носи над 200% по-висока възвращаемост на инвестицията.”
Председателката на Форума обвърза нарастващия брой проекти за „Инвеститор в знанието” със спада на качеството на образованието, който е трайна негативна тенденция през последните години. „Ние, като бизнес, имаме ангажимент и се опитваме да въздействаме върху нея, като се стараем да създадем по-добра интелектуална среда, за да спрем трайното изтичане на мозъци от България, както и да създаваме умения у повече млади хора, които да са полезни за себе си и за обществото.” Според нея, ако обществото ни се състои от емоционално и интелектуално развити индивиди, няма да има проблем със замърсяването например, защото хората ще имат много по-голяма потребност да живеят в уютна и поддържана среда и да я опазват. „Не само Форумът на бизнес лидерите открива необходимостта да се въздейства върху корена на това, което може да бъде разковничето за трайна промяна в обществото ни – образованието, младите хора, развитието им, това го разбира и целият бизнес,” смята още тя.
Победителите ще бъдат разкрити по време на официалната церемония по награждаването на 27-ми февруари 2013 г., в Шератон София Хотел Балкан. Очакват се повече от 300 подбрани гости, сред които управители на български и международни компании, представители на правителството, дипломати, общественици и медии.
Медийни партньори на Десетите годишни награди за отговорен бизнес са телевизия „Bulgaria on Air”, телевизия "BTV", в. „Труд”, сп. „Мениджър”, Investor.bg, Darik Finance.bg, Econ.bg, Novinite.bg, сп. „Икономика”, сп. „Business week”, b2b Media, Economy.bg, Jobs.bg, сп. „Твоят бизнес”, сп. „Enterprise”, „Предприемач”, Kmeta.bg и CSR Bulgaria.