Съветът за Търговия и Развитие на Хонконг (HKTDC) проведе семинар за представителите на българския бизнес. Семинарът информира за бизнес възможностите, които предлага разрастващият се азиатски пазар.
Бе отчетена изключителната роля на Хонконг като икономически център за цяла Азия. В лицето на Съвета за търговия и развитие на Хонконг, БТПП разпознава вече свой традиционен партньор.
Семинарът бе открит от председателя на БТПП Цветан Симеонов, който отбеляза, че България е предпочитана дестинация за инвестиции в региона, като представи условията за бизнес в страната. Тя е и един от най-стратегическите коридори за Европа, относно транспортирането на стоки. Основните продукти, изнасяни от България за Хонконг включват телекомуникации, аудио и видео оборудване и електрически машини, както и текстил.
БТПП отправи покана за откриване на офис на Съвета в София за развитие на търговията на Хонконг в България. По този начин ще се създаде директна връзка на българските фирми с потенциалните партньори в Хонконг.
Сюзън Лам, Директор Германия и Централна Европа, HKTDC, подчерта, че европейската икономическа криза принуждава и българските компании да потърсят нови шансове и бизнес възможности. „Трудно е да се намерят такива на европейските пазари, тъй като те са наситени. Но в Хонконг и други страни от азиатския регион съществуват много интересни възможности.“