Назад

Бизнесът на вярва на партиите


  • Бизнесът на вярва на партиите


     

    По-голямата част от членовете на Българската търговско промишлена палата (БТПП) не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите.
    Това показват резултатите от допитване. 53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.
    Според фирмите някои от идеите  са дори вредни.
    Такива са диференцираният подоходен данък за физическите лица и увеличението на данъците, национализацията и обещанията за бърз растеж на доходите  - минимална заплата от 1000 лв., които при нисък икономически ръст няма как да се изпълнят.
    По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет. 
     
    Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ще нараснат сивата икономика и безработицата. 
    Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.
     
    Голямата част от фирмите смятат, че в предизборните програми на партиите няма ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
     

    Линк

Назад