Българският бизнес търси потенциала на източните пазари
Българският бизнес търси потенциала на източните пазари
Българският бизнес търси потенциала на източните пазари
Автор:
Интервю на Наталия Ганчовска с Васил Тодоров
Българският бизнес търси потенциала на източните пазари в опитите си да пребори икономическата криза. Красноречив е ръстът на износа към държавите от изтока в последно време.
Анализ на българския експорт от края на миналата година показва, че износът предимно е насочен към Европа, но възможност за преодоляване на икономическата рецесия предлагат преди всичко пазарите от изтока. Техният огромен потенциал все още остава неусвоен от нашите фирми. Затова от БТПП, с няколко последователни форума, се опитват да ги насочат в тази посока, коментира главният секретар на БТПП Васил Тодоров в интервю за предаването "Нещо повече":
Действително това не е само идея. Това на практика се случва. Ако погледнете статистиката износът се увеличава към пазарите на изток. Това е и форма на държавна политика, тъй като анализът показва, че това насочване на българския износ предимно към пазарите на ЕС оказва негативно влияние, тъй като там рецесията продължава. Затова мерки и насърчаване за преориентацията на експорта на изток е от важно значение. Източните пазари – Русия, Индия, Казахстан, Китай – те не усещат такова сериозно влияние от кризата. Това са богати пазари, които могат да предложат полезни бизнес контакти и бъдещи проекти.
Българските фирми могат да намерят пазар на своята индустрия в аспекта на търговията. /.../ Ние очакваме и насърчаваме интереса в обратна посока, т.е. тук да дойдат освен инвеститори, които са готови да купуват стоки, а също така и инвеститори, които са готови тук да изнесат своето производство, тъй като българският пазар е част от европейския пазар с всички предимства, които дава това, обясни Тодоров.