София. БДС за консервите ще е следващата стъпка на правителството за запазване на автентичния вкус на българските продукти. Това съобщи земеделският министър проф. Димитър Греков по време на дискусия "Коледата безопасна", организирана от Българския медиен съюз.
Специални етикети пък ще отличават стоките родно производство, за да могат потребителите да се ориентират лесно и да направят информиран избор, обясни още министърът. От следващия програмен период пък ще има отделен специален бюджет за реклама на българските стоки. Засега обаче още не е ясно каква ще е сумата за промоции на българските производители, обясни проф. Греков.
Той съобщи още, че министерството скоро ще предложи на Министерския съвет да бъде създадена Държавна агенция по земите. Основната й цел ще е да управлява поземления фонд и да осъществи комасацията на парцелите. Тя ще изкупува земи от собствениците, които искат да се разделят с тях и ще ги продава приоритетно на български граждани, обясни проф. Греков след дискусията.
Министърът беше и първият, който положи подписа си под Коледния пакт с който всички присъстващи се ангажираха да пазят здравето на потребителите, но и да не ги подвеждат с реклама, етикети или други канали за комуникация.
Шефът на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов пък съобщи, че скоро ще бъде пуснато безплатно мобилно приложение, което ще разчита баркодовете. Така всеки, който има мобилен телефон, ще може да сканира баркодовете и да провери дали те са валидни или не. В момента има много злоупотреби с тези кодове за защита на продуктите, обясни Симеонов. Представителите на бизнеса пък призоваха за по-добра съвместна работа между банките и българските фирми, за да се ускори усвояването на средства по европейските програми. Дискутирани бяха и взаимоотношенията между търговските вериги и техните доставчици, както и за възможностите на българските фирми да влязат в големите магазини.