БТПП СКОЧИ СРЕЩУ ДИРЕКТИВА ЗА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Директивата за правата на потребителите: ограничени ползи на висока цена
От Българската търговско-промишлена палата (БТПП) информираха, че Асоциацията на eвропейските търговско-промишлени палати (ЕВРОПАЛАТИ ), в която членува и БТПП, изразява загриженост по отношение на приетата от Европейския парламент Директива за правата на потребителите и смятат, че ще има ограничени ползи на висока цена.
ЕВРОПАЛАТИ счита, че приетият от Европейския парламент текст на Директивата за правата на потребителите ще бъде пагубен за милиони малки и средни предприятия в Европа, тъй като ще породи несигурност и големи диспропорции в административните разходи, а получената в замяна полза за потребителите ще е минимална или никаква.
"Законодателите са забравили една от двете основни цели на първоначалния текст на директивата: да се намалят пречките пред бизнеса. Вместо това, вниманието им е насочено към гарантиране и подобряване на защитата на потребителите, което обаче ще има ограничен ефект", коментира Арналдо Абруцини, главен секретар на ЕВРОПАЛАТИ.
"Законотворците подчертават необходимостта да се балансират интересите на търговците с тези на потребителите. В основата си обаче и двете групи – търговци и потребители, споделят желанието за премахване на пречките пред покупката и продажбата на стоки на Европейския пазар. В този смисъл, считаме, че директивата е напълно незадоволителна", каза Абруцини.
Отдалечаването от идеята за максимална хармонизация подкопава цялостната обосновка залегнала в основата на първоначалното предложение на Комисията и може дори да доведе до повишаване на фрагментацията на пазара. Според фирмите занимаващи се с електронна търговия, приетият компромис ще създаде възможност да се предоставят услуги безплатно, ще отвори нови вратички за нарушаване на закона и ще доведе до значителни разходи за информационни технологии за малките и средните предприятия, занимаващи се с продажби от разстояние.
БТПП скочи срещу Директива за правата на потребителите
От Българската търговско-промишлена палата (БТПП) изразиха своето недоволство от приетата от Европейския парламент Директива за правата на потребителите и смятат, че ще има ограничени ползи на висока цена.
Това е и позицията на Европейските търговско-промишлени палати (ЕВРОПАЛАТИ). От там считат, че приетият от Европейския парламент текст на Директивата за правата на потребителите ще бъде пагубен за милиони малки и средни предприятия в Европа, тъй като ще породи несигурност и големи диспропорции в административните разходи, а получената в замяна полза за потребителите ще е минимална или никаква.
Новото европейско законодателство ще даде възможност на потребителите да върнат закупен в интернет продукт в рамките на две седмици след като са получили покупката, като същевременно ще задължи онлайн търговците да дават на клиентите подробна и точна информация за крайната цена, поръчаните продукти и контактите за връзка с търговеца.
Това са едни от най-съществените придобивки в рамките на постигнатия компромис между ЕП и Съвета при преразглеждането на директивата за правата на потребителите.
Досегашните правила на ЕС за защита на потребителите бяха от времето преди "дигиталната революция", поради което слабо обхващаха защитата на потребителите при онлайн покупки.
БТПП прогнозира вълна от искания за повишения и в по-високите сегменти на заплащане
Вероятно ще има напрежение между работодатели и работници заради нови искания за повишения и в по-високите сегменти на заплащане, прогнозират от Българската търговско-промишлена палата по повод увеличаването на минималната работна заплата. Според тяхно проучване, настроенията са за увеличаване на заплатите в съотвествие с повишението на Минималната работна заплата.
От пресцентъра на БТПП посочват, че 90% от заетите имат настроение и те да получат увеличение на заплащането заради повишението в сектора на минималните заплати, а 80 на сто от работодателите не са склонни да разглеждат пропорционално или каквото и да е било друго увеличаване на заплатите извън минималните нива. БТПП напомня и за някои от тежестите, които сега понасят рабодотателите: осигурителната тежест за тях продължава да е 60 на 40, кръстосаното субсидиране от страната на бизнеса по отношение цената на електро енергията и предстоящото увеличение на ценовите нива; както и първите три дни болинични, които продължават да са в тежест на работодателя.
Според БТПП, тежеста за бизнеса е твърде голяма и се рискува от увеличението на Минималната работна заплата да се получат нови съкращения на работни места и масово навлизане в сивия сектор.
Представителите на палатата не възразиха да бъдат разгледани мерките, предложени от синдикатите за компенсиране на обедняването, но поискаха от правителството да бъдат набелязани серия от мерки, които да компенсират изброените трудности за бизнеса, съобщават още от пресцентъра на палатата. Работодателите от организацията очакват например намаление на административните тежести, чието намаляване може да бъде добра помощ за условията за бизнес в страната.
Компенсацията на вдовишките пенсии беше подкрепено, защото е въпрос на целесъобраност и наличие на пари в бюджета, обясниха още от БТПП.
БТПП СКОЧИ СРЕЩУ ДИРЕКТИВА ЗА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Bulgaria News | 2011-06-24 15:02:36
От Българската търговско-промишлена палата (БТПП) изразиха своето недоволство от приетата от Европейския парламент Директива за правата на потребителите и смятат, че ще има ограничени ползи на висока цена.
Това е и позицията на Европейските търговско-промишлени палати (ЕВРОПАЛАТИ). От там считат, че приетият от Европейския парламент текст на Директивата за правата на потребителите ще бъде пагубен за милиони малки и средни предприятия в Европа, тъй като ще породи несигурност и големи диспропорции в административните разходи, а получената в замяна полза за потребителите ще е минимална или никаква.
Новото европейско законодателство ще даде възможност на потребителите да върнат закупен в интернет продукт в рамките на две седмици след като са получили покупката, като същевременно ще задължи онлайн търговците да дават на клиентите подробна и точна информация за крайната цена, поръчаните продукти и контактите за връзка с търговеца.
Това са едни от най-съществените придобивки в рамките на постигнатия компромис между ЕП и Съвета при преразглеждането на директивата за правата на потребителите.
Досегашните правила на ЕС за защита на потребителите бяха от времето преди "дигиталната революция", поради което слабо обхващаха защитата на потребителите при онлайн покупки.