Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от Българската търговско-промишлената палата (БТПП) след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (GDPR).
Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът да влиза в сила, около половината от анкетираните отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.
16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения. Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.
Регламента за защита на личните данни, който влиза в сила от 25 май 2018г. довежда до смут българските фирми относно това, че само при 14 на сто от компаниите, системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови.
Резултатът от анкетираните фирми показва, че повечето не са запознати изцяло с изискванията на този регламент. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им. Докато 16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите – 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите – фирми, браншови организации и регионални палати.
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от БТПП след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) и готовността на фирмите спрямо изискванията, които предвижда.
Целта на проучването е и достигането на информация до фирмите, които все още не знаят за новата регулацията, предвид високите глоби, които се налагат за неспазване, се посочва в съобщението на БТПП.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 година. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.
Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът за защита на личните данни да влиза в сила, около половината от анкетираните (51 на сто) съобщават, че отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.
16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност, отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания.
Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Участниците в анкетата са фирми от всички сектори на икономиката.
Разпределението по големина показва, че в анкетата 40 на сто са микропредприятия (до 9 служители), 30 процента са малки фирми (10-49 служители), 23 на сто са средни компании (50-249 служители) и 7 на сто са големите фирми с над 250 служители.
59% изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни
БТПП проведе анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) и готовността на фирмите спрямо изискванията, които предвижда. Целта на проучването бе и достигането на информация до фирмите, които все още не знаят за новата регулацията, предвид високите глоби, които се налагат за неспазване.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 година. В нея участват представители на бизнес средите – фирми, браншови организации и регионални палати.
Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът за защита на личните данни да влиза в сила, около половината от анкетираните (51%) съобщават, че отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента. На другия полюс са 16% от фирмите, които за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.
Притеснително е, че само при 14% от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86% нямат готовност. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания.
Около 71% от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите – 59% изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Участниците в анкетата са фирми от всички сектори на икономиката. Разпределението по големина на предприятието показва, че в анкетата 40% са микропредприятия (до 9 служители), 30% са малки фирми (10-49 служители), 23% са средни компании (50-249 служители) и 7% са големите фирми с над 250 служители.
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от Българската тьрговско-про-мишлената палата (БТПП) след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (GDPR).
Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът да влиза в сила, около
ПОЛОВИНАТА ОТ АНКЕТИРАНИТЕ ОТЧАСТИ СА ЗАПОЗНАТИ с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.
16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения. Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а
ОСТАНАЛИТЕ 86 НА СТО НЯМАТ ГОТОВНОСТ отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че
ЩЕ БЪДАТ СИЛНО
ЗАТРУДНЕНИ,
ЗА ДА СИ ПРИВЕДАТ
СИСТЕМИТЕ за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, ченямада могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.