Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Само при 14% от компаниите системите им за обработка на информация, свързана с лични данни, вече са готови за общия европейски регламент за защита на личните данни - GDPR. Това е изводът от проучване на Българската търговско-промишлена палата сред представители на бизнес средите, проведено по електронен път в периода 14-27 февруари. Останалите 86% нямат готовност за приемането на регламента, който влиза в сила на 25 май. От БТПП констатират също, че сред готовите за новите изисквания са главно малки и средни дружества, но няма нито едно голяма компания.
Около половината от анкетираните (51%) съобщават, че отчасти са запознати с новите правила, а едва една десета, че са добре информирани. На другия полюс са 16% от фирмите, които за пръв път от проучването разбират, че има такъв регламент, и изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.
Около 71% смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да приведат системите си за обработка на личните данни в съответствие с правилата. По-голямата част от запитаните - 59%, изразяват опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо.
В анкетата са участвали дружества от всички сектори на икономиката. От тях 40% са микропредприятия (до 9 служители), 30% са малки фирми (10-49 служители), 23 на сто са средни компании (50-249 служители) и 7% са големите фирми с над 250 служители.
Регламентът предвижда солените санкции за тези, които не го спазват - до 20 млн. евро, или до 4% от годишния им оборот. Немалко са притесненията и сред потребителите. Според изследване на Европейската комисия, 80% от гражданите на Европейския съюз смятат, че нямат контрол над личните си данни.