Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Красивата природа на България и комбинацията от българските традиции, атмосфера и природни дадености са само част от средствата, с които страната ни може да се превърне в целогодишна туристическа дестинация. Около това мнение се обединиха участници в кръгла маса посветена на алтернативния туризъм у нас. Как да привлечем повече гости и посетители у нас и в каква насока трябва да насочат усилията си представителите на туристическия бранш?
Да създаваме спомени и емоции – това е правилната стъпка и формула, с която да превърнем страната ни в предпочитана туристическа дестинация през четирите сезона. Алтернативите и иновациите в туризма бяха основна тема на специално сформирана кръгла маса в БТПП. Според Светла Станева предпоставките, които страната ни има към развиването на винено културен туризъм са ключът към туристите.
Светлана Станева – Лесотехнически университет:
„Ние бягаме от масовия модел, защото не можем да наложим виното на всички, не и като храна не и като напитка. Виното може да бъде продадено като атракция, като спомен, като парфюм, като част от терапиите.“
Алтернативният туризъм трябва да бъде устойчив, достъпен и солидарен.Внимание трябва да се обърне на начина, по който дадената туристическа атракция достига до хората. Затова тук идва отношението към туристите.
Светлана Станева – Лесотехнически университет:
„Виното и виненият туризъм са част от нашата култура, нашата традиция и нашия бит. Всички анимационни модели, всички допълнителни услуги изхранване, настаняване, анимация биха могли да бъдат част от модела, който ние предлагаме на български и чужди ценители на виното.“
Голямото предизвикателство пред алтернативния туризъм в България е човешкият ресурс, категорични са експертите. Те допълват, че основен фокус трябва да бъде поставен върху малките дестинации, които са запазили в себе си магията на страната ни а не в големите и пренаселени курорти.