Назад

Google ще се появи офлайн в българските градове


  • Haskovo.bg: "Дигитален гараж“ на Google ще обучи 15 хиляди българи


    44 на сто от гражданите на Европейския съюз нямат нужните дигитални умения, а 7,5% от работната сила на ЕС са безработни. В същото време до 5 години 90 на сто от работните места ще изискват някакво ниво на цифрови умения, обяви Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата“ в Google, при официалния анонс на следващия етап на инициативата на компанията „Grow with Google“ у нас.

    Благодарение на масовото навлизане на автоматизацията във всички сфери на бизнеса и икономиката, ще бъде променен съществено начинът на работа, като заедно с това се очаква да бъдат разкрити 21 млн. нови работни места в рамките на ЕС, посочи представителят на Google. Инициативата на компанията обхваща Стария континент и цели да повиши нивото на цифрови умения сред европейците, като основната й обучителна програма е т.нар. „Дигитален гараж“.

    От старта на инициативата в Европа през 2014 г. до момента са обучени безплатно на цифрови умения 3 млн. индивидуални участници и малки бизнеси в целия континент. Само за България обучените на цифрови умения са 26 хиляди. От тях 17 на сто са малки бизнеси, 54 процента – търсещи работа, а 29 на сто – търсещи нови знания.

    21% от участниците в програмата споделят, че са намерили работа или са наели нови служители, 65 на сто са по-уверени в своите цифрови умения и професионално бъдеще, а 25 процента от компаниите са спечелили нови клиенти. Основно обучението у нас се търси и ползва от малки бизнеси – 87% са компаниите с по-малко от 10 служители, както и от студенти (23 на сто) и наети служители или хора на свободна практика, търсещи нови знания (69%).

    Платформата „Дигитален гараж“ предлага набор от уроци за основите на дигитален маркетинг, които са достъпни както онлайн, така и чрез присъствени обучения. Онлайн платформата на Google е достъпна на 27 езика в 32 европейски държави.

    „От днес Дигитален гараж стартира нов етап в развитието си в България“, обяви Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google, по време на дискусия на тема „Цифрови умения – нови възможности за развитие на местните бизнеси“, последвала официалното обявяване на новия етап на инициативата.

    „Малките и средни предприятия трябва да са подготвени да извлекат ползи от Индустрия 4.0 и това е една от съществените причини Министерството да подкрепя инициативата на Google“, каза зам.-министър Александър Манолев

    „Освен онлайн обучение през актуализираната и осъвременена платформа Дигитален гараж ще засилим фокуса и върху обученията лице в лице и роудшоу събитията с включени семинари и срещи с местните бизнеси в страната“, коментира Григорис Зарифополус. До края на годината се предвижда в рамките на инициативата да бъдат посетени 37 града на България и обучени 15 хиляди души.

    „Grow with Google“ у нас се подкрепя от Българската търговско-промишлена палата, която подпомага инициативата с инфраструктура, контакти и логистика за обученията. Почти от самия старт на инициативата у нас неин партньор е платформата Move.bg, съвместно с която е организирано и първото роудшоу в рамките на проекта за миналата година, както и редица срещи с бизнеса.

    Като партньор на инициативата вече се включва и образователната институция СофтУни, с чиято помощ ще се провеждат семинарите и обученията в страната, уточни Григорис Зарифополус. Програмата у нас се провежда под патронажа на Министерството на икономиката.

    „Дигитализацията на глобалната икономика е факт, а Индустрия 4.0 е следващата индустриална революция, която ще промени съществено пазара на труда“, коментира Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. По неговите думи 316 хиляди са в момента в България малките и средните предприятия и те съставляват близо 99,9 на сто от всички нефинансови предприятия в страната.

    „Малките и средни предприятия трябва да са подготвени да извлекат ползи от Индустрия 4.0 и това е една от съществените причини Министерството да подкрепя инициативата на Google“, уточни зам.-министърът.

    В момента министерството разработва ваучерна схема с цел подпомагане развитието на малките и средните предприятия в рамките на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. „Целта е тези предприятия да имат улеснен достъп до финансова помощ за внедряване на ИКТ“, допълни Александър Манолев.


    Линк

  • Enterprise.bg: “Google” стартира обучения за цифровизация на малките и средни предприятия в България


    Технологичният гигант “Google”, с подкрепата на Министерството на икономиката, стартира обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Официалният старт на програмата „Grow with Google – Дигитален гараж България“ беше даден в понеделник.

    Инициативата е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“.

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Bgpredpriemach.com: „Grow with Google“ с официален старт в България


    Тази програма има за цял да обучи дигитално 1 милион европейци до 2020 година. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, в присъствието и на Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“.

    В България Програмата се осъществява с подкрепата на Министерството на икономиката и БТПП. Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев съобщи, че ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна.

    „Законовите бариери за електронен обмен на данни трябва да бъдат преодолени, за да може компаниите и гражданите изцяло да се възползват и да осъществяват дейностите си, комуникирайки чрез интернет - както помежду си, така и с администрацията. Това заяви главният секретар на БТПП Васил Тодоров. Той подчерта, че БТПП е организацията, учредила Съвет GS1 България – познат у нас най-вече с дейността по издаването на баркодовете. Международната организация GS1 в световен план работи с големи софтуерни компании, в частност и с Google, като в рамките на общи проекти целят усъвършенстване на начините на представяне на продуктите в интернет и тяхната по-лесна достъпност. „Нашият ангажимент по стартиралата програма е да предоставим логистика за бъдещи обучения, като оказваме съдействие, за да се повишат дигиталните умения на българските предприемачи. Оставаме на разположение за обсъждане и на други инициативи на Google“, заключи Васил Тодоров.

    Grow with Google с официален старт в България

    В рамките на събитието се проведе дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Повече на  http://www.mi.government.bg/bg/news


    Линк

  • Computerworld.bg: 15 000 български предприемачи ще обучи до края на 2018 г. Дигиталният гараж на Google


    Безплатни присъствени семинари организира Google по инициативата си Дититален гараж съвместно със СофтУни и БТПП.

     

    Програмата на Google „Дигитален гараж“, чрез която потребителите се обучават на основни цифрови умения, ще бъде разширена с присъствени семинари в цяла България, благодарение на партньорство със Софтуерния университет (СофтУни) и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), заяви на първия от тези семинари в София Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата” в Google. Инициатива на интернет гиганта е подкрепена и от правителството в лицето на Министерството на икономиката, а на официалния старт на програмата присъства и премиерът Бойко Борисов.
     
    „В съвременния свят дигитални умения са богатство. В много държави се говори за градски транспорт без участие на хора. Всеки месец излизат нови и нови приложения и вече не можем да си представим света без това”, коментира премиерът. Според него, за да не изостават европейските държави от САЩ, Китай и други развити страни, са нужни огромни инвестиции именно в обучение. Освен това трябва да се развива и дигиталната инфраструктура, така че обучените млади хора да намерят професионалната си реализация тук.Досега програмата „Дигитален гараж“ беше достъпна у нас като онлайн платформа, като за 3 години нейните курсове за дигитален маркетинг са преминали успешно около 26 000 българи, 17% от които са били от малки фирми, а 54% са били хора, търсещи работа. 21% от обучените са си намерили работа след обучението, а 25% от компаниите са развили по-бързо бизнеса си и са намерили нови потребители.
     
    12 консултанти, преминали обучение в СофтУни, ще предоставят на присъствени семинари в 37 български града съвети за различни инструментите за цифров бизнес, като целта е малките и средни фирми в региони да подобрят своята конкурентоспособност и да могат да предложат продуктите и услугите си на глобалния пазар, допълни Анетe Крьобер-Риел.Новата програма е част от инициативата „Grow with Google”, чиято цел е да подобри цифровите умения на европейските граждани. „Икономиката в Европа се нуждае от бърза цифрова трансформация, но поне 30% от европейците в работоспособна възраст не разполагат с нужното ниво на цифрови умения. Същевременно през 2020 г. над 90% от работните места ще изискват цифрови умения“, заяви Анетe Крьобер-Риел. Според нея, целта на програмата е до края на годината поне 15 000 предприемачи от малките и средни фирми в България да бъдат обучени в предвидените семинари. БТПП ще съдейства със свои зали и със своите контакти в българската промишленост.
     
    Зам.-министърът на икономиката Александър Манолев напомни, че 316 000 са малките и средни предприятия у нас, или 99,8% от всички нефинансовите организации у нас и че именно този тип компании трябва да са подготвени по-добре за преминаване към „Индустрия 4.0”. Той допълни, че Министерство на икономиката вече е разработило програма с бюджет от 10 млн. лв., по която ще се предоставят ваучери на малките и средни фирми, с които да се улесни достъпа им до цифрови технологии и до обучение за работа с тях.
     
    Манолев допълни, че секторът на информационните и комуникационни технологии у нас е силно развит и вече генерира над 2,5 млрд. евро годишно, като заетите в сектора са над 17 500, а всяка година поне 4300 студенти се дипломират по ИТ специалности в българските университети.
     

     

    След церемонията по откриването се проведе дискусия по темата за цифровите умения и новите възможности за развитие на местните бизнеси. която се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни фирми и икономическия растеж в страната. Сред панелистите бяха евродепутатът Ева Майдел; заместник-министърът на икономиката Александър Манолев, Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.BG и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Линк

  • Mypr.bg: Васил Тодоров: Подкрепяме повишаването на дигиталните умения на предприемачите - това е важно за комуникацията с администрацията и за работата в световен план


    От миналата година успяхме да вкараме в класните стаи 22 хил. деца. Тази година ще ги обучаваме на дигитално познание. В следващите години в рамките на ЕС трябва да се движим всички с една скорост. В противен случай не можем да се сърдим на тези, които искат да вървят напред. Това каза премиерът Бойко Борисов на церемонията за официалния старт на програмата на Google за цифрови умения "Дигитален гараж България", с подкрепата на Министерството на икономиката и БТПП.

    Тази програма има за цял да обучи дигитално 1 милион европейци до 2020 година. Засега са обучени 26 хил. българи и 350 предприемачи за развитие на малки и средни предприятия. Още 15 хил. малки и средни предприятия ще бъдат подготвени по сегашната програма.

    На събитието присъстваха още зам.-министърът на икономиката Александър Манолев и Анете Крьобер-Риел, старши-директор "Публични политики и връзки с правителствата" в Google.

    Законовите бариери за електронен обмен на данни трябва да бъдат преодолени, за да може компаниите и гражданите изцяло да се възползват и да осъществяват дейностите си, комуникирайки чрез интернет - както помежду си, така и с администрацията. Това заяви Васил Тодоров, главен секретар на БТПП. Той подчерта, че БТПП е организацията, учредила Съвет GS1 България – познат у нас най-вече с дейността по издаването на баркодовете. Международната организация GS1 в световен план работи с големи софтуерни компании, в частност и с Google, като в рамките на общи проекти целят усъвършенстване на начините на представяне на продуктите в интернет и тяхната по-лесна достъпност. 

    Нашият ангажимент по стартиралата програма е да предоставим логистика за бъдещи обучения, като оказваме съдействие, за да се повишат дигиталните умения на българските предприемачи. Оставаме на разположение за обсъждане и на други инициативи на Google, заключи Васил Тодоров.


    Линк

  • Vestnikstroitel.bg: Зам.-министър Манолев: Инвестираме 10 млн. лв. в подкрепа на процеса за дигитализиране на българските малки и средни предприятия


    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“.
    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката – процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна.
    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия „Цифрови умения – Нови възможности за развитие на местните бизнеси“, в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO. Водещ на панела беше Ясен Георгиев, Изпълнителен директор на Институт за икономическа политика.

    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“.
    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.
    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Struma.com: Зам.-министър Манолев: Инвестираме 10 млн. лв. в подкрепа на процеса за дигитализиране на българските малки и средни предприятия


    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“.

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна.

    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“.

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Dnesplus.bg: Манолев: Инвестираме 10 млн. лв. в дигитализиране на българските малки и средни предприятия


    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. 

    Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“. 

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. 

    По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. 

    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. 

    Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“. 

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението. 

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Logistika.bg: 10 млн. лева в подкрепа на дигитализирането на малкия бизнес


     
     

    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери.

    [✕]

     

    Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“.

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката – процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна.

    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

     Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“.

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

     


    Линк

  • 3e-news.net: 10 млн. лв. за дигитализиране на българските малки и средни предприятия


    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“. 

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. 

    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.
     
    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“. 

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението. 

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Publics.bg: Отпускат 10 млн. лв. за дигитализацията на българските малки и средни предприятия


    Средствата ще бъдат осигурени по ОП „Иновации и конкурентоспособност“

    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в „Google“. 

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. 
     
    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.
     
    След официалното откриване на събитието се проведе и дискусия "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", в която заедно със заместник-министър Манолев участие взеха и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.
     
    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“. 
     
    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението. 
     
    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

     


    Линк

  • Economy.bg: Инвестираме 10 млн. лв. в дигитализиране на малките и средни компании в България


    Средствата са от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери

    Ще бъдат инвестирани 10 млн. лв. в подкрепа на процеса по дигитализация на българските малки и средни предприятия. Средствата са от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ и ще бъдат отпускани под формата на ваучери.

    Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на официалния старт на програмата „Grow with Google“, в рамките на която ще се организират редица обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България. Събитието бе открито от министър-председателя на Република България Бойко Борисов, а в него участие взе и Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата“ в Google. 

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. 

    Той подчерта, че България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    Инициативата „Grow with Google“ е част от поетия от „Google“ ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК „Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии“. 

    През април 2016 г. компанията стартира програмата „Дигитален гараж в България“ като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението. 

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

     

    Линк

  • Technews.bg: „Дигитален гараж“ на Google ще обучи 15 хиляди българи


    Инициативата на интернет гиганта ще обхване 37 града в цялата страна и ще включва онлайн обучения и семинари на място, стана ясно на пресконференция в София
     
    До края на годината 15 хиляди българи ще бъдат обучени на дигитални умения в рамките на инициатива на Google, съобщиха днес от компанията
     
    44 на сто от гражданите на Европейския съюз нямат нужните дигитални умения, а 7,5% от работната сила на ЕС са безработни. В същото време до 5 години 90 на сто от работните места ще изискват някакво ниво на цифрови умения, обяви Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата“ в Google, при официалния анонс на следващия етап на инициативата на компанията „Grow with Google“ у нас.
     
    Благодарение на масовото навлизане на автоматизацията във всички сфери на бизнеса и икономиката, ще бъде променен съществено начинът на работа, като заедно с това се очаква да бъдат разкрити 21 млн. нови работни места в рамките на ЕС, посочи представителят на Google. Инициативата на компанията обхваща Стария континент и цели да повиши нивото на цифрови умения сред европейците, като основната й обучителна програма е т.нар. „Дигитален гараж“.
     
    От старта на инициативата в Европа през 2014 г. до момента са обучени безплатно на цифрови умения 3 млн. индивидуални участници и малки бизнеси в целия континент. Само за България обучените на цифрови умения са 26 хиляди. От тях 17 на сто са малки бизнеси, 54 процента – търсещи работа, а 29 на сто – търсещи нови знания.
     
    21% от участниците в програмата споделят, че са намерили работа или са наели нови служители, 65 на сто са по-уверени в своите цифрови умения и професионално бъдеще, а 25 процента от компаниите са спечелили нови клиенти. Основно обучението у нас се търси и ползва от малки бизнеси – 87% са компаниите с по-малко от 10 служители, както и от студенти (23 на сто) и наети служители или хора на свободна практика, търсещи нови знания (69%).
     
    Платформата „Дигитален гараж“ предлага набор от уроци за основите на дигитален маркетинг, които са достъпни както онлайн, така и чрез присъствени обучения. Онлайн платформата на Google е достъпна на 27 езика в 32 европейски държави.
     
    „От днес Дигитален гараж стартира нов етап в развитието си в България“, обяви Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google, по време на дискусия на тема „Цифрови умения – нови възможности за развитие на местните бизнеси“, последвала официалното обявяване на новия етап на инициативата.
    „Малките и средни предприятия трябва да са подготвени да извлекат ползи от Индустрия 4.0 и това е една от съществените причини Министерството да подкрепя инициативата на Google“, каза зам.-министър Александър Манолев
     
    „Освен онлайн обучение през актуализираната и осъвременена платформа Дигитален гараж ще засилим фокуса и върху обученията лице в лице и роудшоу събитията с включени семинари и срещи с местните бизнеси в страната“, коментира Григорис Зарифополус. До края на годината се предвижда в рамките на инициативата да бъдат посетени 37 града на България и обучени 15 хиляди души.
     
    „Grow with Google“ у нас се подкрепя от Българската търговско-промишлена палата, която подпомага инициативата с инфраструктура, контакти и логистика за обученията. Почти от самия старт на инициативата у нас неин партньор е платформата Move.bg, съвместно с която е организирано и първото роудшоу в рамките на проекта за миналата година, както и редица срещи с бизнеса.
     
    Като партньор на инициативата вече се включва и образователната институция СофтУни, с чиято помощ ще се провеждат семинарите и обученията в страната, уточни Григорис Зарифополус. Програмата у нас се провежда под патронажа на Министерството на икономиката.
     
    „Дигитализацията на глобалната икономика е факт, а Индустрия 4.0 е следващата индустриална революция, която ще промени съществено пазара на труда“, коментира Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. По неговите думи 316 хиляди са в момента в България малките и средните предприятия и те съставляват близо 99,9 на сто от всички нефинансови предприятия в страната.
     
    „Малките и средни предприятия трябва да са подготвени да извлекат ползи от Индустрия 4.0 и това е една от съществените причини Министерството да подкрепя инициативата на Google“, уточни зам.-министърът.
     
    В момента министерството разработва ваучерна схема с цел подпомагане развитието на малките и средните предприятия в рамките на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. „Целта е тези предприятия да имат улеснен достъп до финансова помощ за внедряване на ИКТ“, допълни Александър Манолев.

    Линк

  • Mediapool.bg: Премиерът: Дигиталните умения са богатство, чичко Гугъл знае всичко


    Българският малък и среден бизнес изостава в дигиталните си умения

    "В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, но и богатство... Спориме ли за нещо, чукни в Гугъл и го провери. Чичко Гугъл знае всичко". С тези думи премиерът Бойко Борисов откри програмата на американския технологичен гигант "Растеж с Гугъл" (Grow with Google) в София, която се подкрепя от правителството.

    Инициативата е част от поетия от "Гугъл" (Google) ангажимент за преодоляване на цифровото разделение в Европа. Компанията обяви, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от Европейската комисия "Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии", посочиха от компанията.

    Тези й усилия се възприемат от ЕС и като опит за влияние върху националните правителства и медиите, тъй като "Гугъл" е атакувана от Европейската комисия за неплащане на данъци в Европа.

    През април 2016 г. "Гугъл" започна програмата "Дигитален гараж в България" като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи от малките и средни предприятия. Оттогава досега повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението, отчетоха от "Гугъл".

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката, с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    Бойко Борисов: Нужни са огромни инвестиции, за да се движим с една скорост

    Премиерът Бойко Борисов отбеляза, че светът се развива с ускорени технологични темпове и всеки месец се появяват нови приложения, докато България и Европа са изостанали.

    Затова ще се необходими огромни инвестиции в обучението през следващите години, за да може всички да се движим с една скорост, допълни Борисов.

    "За да може, както президентът Макрон каза, всички ние да се движим с една скорост, защото в противен случай ние не може да се сърдим на тези, които искат да вървят напред. А ние казваме - не, не, ние ще си пишем на хартия, ще си пращаме писма, когато това става за секунди. Така че всички ние трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентоспособни на пазара", подчерта премиерът.

    "Европа е доста изостанала в това отношение. Това, което е в САЩ, Япония, Китай, се прави в момента. Милиарди се вкарват в тези програми, защото това е бъдещето и ние трябва да отговорим на тези предизвикателства", допълни Борисов.

    Темата за дигиталната инфраструктура ще бъде обсъждана в сряда и четвъртък по време на срещата на върха на Съвета на Европа в София.

    Кабинетът пуска ваучери за 10 млн. лв. за дигатализацията на МСП

    Министерството на икономиката разработва ваучерна схема, която е насочена към дигитализацията на малките и средни предприятия, съобщи зам.-министърът на икономиката Александър Манолев.

    Схемата е с общ бюджет от 10 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Иновации и Конкурентоспособност". Всяко предприятие ще има право на ваучер от 5000 или 10 000 лв. за да подобри например продажбите си онлайн, посочи Манолев.

    Причината е, че българският дребен и среден бизнес драматично изостава. Докато над 70 на сто от българите над 16 години са в интернет, само над една трета от дребния бизнес има онлайн продажби. В същото време данните от проучване показват, че близо половината от българите в мрежата пазаруват онлайн.

     

     

    Броят на малките и средни фирми в страната е 316 000, което е 99.8 на сто от всички нефинансови предприятия в България. Подобен е и процентът за ЕС, каза Манолев. Той отбеляза, че България има силно развити информационни и комуникационни технологии и оборотът в този сектор надхвърля 2.5 млрд. евро, а заетите в него специалисти са 17 500. Всяка година 4300 студенти се дипломират в ИТ специалности.

    Ние живеем в интернет и мрежата е важна за успеха на всеки бизнес, каза предприемачът Иван Апостолов, който представи възможностите за изграждане на ефективно онлайн присъствие.

    По думите му петте стъпки за изграждане на силно онлайн присъствие са собствен уебсайт, локална видимост, онлайн реклама, уеб нализ на данните и социалните медии.

    "Гугъл" започва безплатни обучения в 37 български града

    "Гугъл" започва национално турне в 37 български града, за да помогне на местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии.

    В сътрудничество със Software University, дванадесет обучени от "Гугъл" консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Целта е да бъдат обучени 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.

    До момента чрез онлайн платформата на компанията "Дигитален гараж" са обучени 26 000 българи. Проучване за въздействието й показва, че над 77% от обучените хора от малки и средни предприятия заявяват, че резултатите на компанията са се подобрили в едно от следните направления - повишен брой обаждания от клиенти и повишен брой посещения в магазинната мрежа на компанията, каза Григорис Зарифопулос, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в "Гугъл".

    Европейската икономика и общество преминават през цифрова трансформация, която предлага възможности за растеж, иновации и работни места. През следващите 10 до 15 години автоматизацията ще промени работната среда, ще бъдат създадени 21 милиона нови работни места и 90% от всички работни места ще изискват поне някакво ниво на цифрови умения.

    Според данните на Европейската комисия обаче 44% от населението на ЕС и 37% от работната сила имат недостатъчни цифрови умения. Докато търсенето на специалисти в сферата на ИКТ се увеличава, около 500 000 свободни работни места в ИКТ са под риск да не бъдат заети до 2020 г., а 4 от 10 компании в Европа съобщават за трудности при запълването на свободните работни места.

    Според Индекса за цифрова икономика и общество (DESI) 2017 г., днес все повече българи са онлайн. Над половината от българите (58%) редовно използват интернет, но само една четвърт (26%) притежават основни цифрови умения.


    Линк

  • Alfarss.net: Премиерът: Дигиталните умения са богатство, чичко Гугъл знае всичко


    "В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, но и богатство... Спориме ли за нещо, чукни в Гугъл и го провери. Чичко Гугъл знае всичко". С тези думи премиерът Бойко Борисов откри програмата на американския технологичен гигант "Растеж с Гугъл" (Grow with Google) в София, която се подкрепя от правителството. Инициативата е част от поетия от "Гугъл" (Google) ангажимент за преодоляване на цифровото разделение в Европа. Компанията обяви, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от Европейската комисия "Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии", посочиха от компанията. Тези й усилия се възприемат от ЕС и като опит за влияние върху националните правителства и медиите, тъй като "Гугъл" е атакувана от Европейската комисия за неплащане на данъци в Европа. През април 2016 г. "Гугъл" започна програмата "Дигитален гараж в България" като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи от малките и средни предприятия. Оттогава досега повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21% от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението, отчетоха от "Гугъл". Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката, с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата. Бойко Борисов: Нужни са огромни инвестиции за да се движим с една скорост Премиерът Бойко Борисов отбеляза, че светът се развива с ускорени технологични темпове и всеки месец се появяват нови приложения, докато България и Европа са изостанали. За това ще се необходими огромни инвестиции в обучението през следващите години, за да може всички да се движим с една скорост, допълни Борисов. "За да може, както президентът Макрон каза, всички ние да се движим с една скорост, защото в противен случай ние не може да се сърдим на тези, които искат да вървят напред. А ние казваме - не, не, ние ще си пишем на хартия, ще си пращаме писма, когато това става за секунди. Така че всички ние трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентоспособни на пазара", подчерта премиерът.   "Европа е доста изостанала в това отношение. Това, което е в САЩ, Япония, Китай, се прави в момента. Милиарди се вкарват в тези програми, защото това е бъдещето и ние трябва да отговорим на тези предизвикателства", допълни Борисов. Темата за дигиталната инфраструктура ще бъде обсъждана в сряда и четвъртък по време на срещата на върха на Съвета на Европа в София. Кабинетът пуска ваучери за 10 млн. лв. за дигатализацията на МСП Министерството на икономиката разработва ваучерна схема, която е насочена към дигитализацията на малките и средни предприятия, съобщи зам.-министърът на икономиката Александър Манолев. Схемата е с общ бюджет от 10 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Иновации и Конкурентоспособност". Всяко предприятие ще има право на ваучер от 5000 или 10 000 лв. за да подобри например продажбите си онлайн, посочи Манолев. Причината е, че българският дребен и среден бизнес драматично изостава. Докато над 70 на сто от българите над 16 години са в интернет, само над една трета от дребния бизнес има онлайн продажби. В същото време данните от проучване показват, че близо половината от българите в мрежата пазаруват онлайн. Броят на малките и средни фирми в страната е 316 000, което е 99.8 на сто от всички нефинансови предприятия в България. Подобен е и процентът за ЕС, каза Манолев. Той отбеляза, че България има силно развити информационни и комуникационни технологии и оборът в този сектор надхвърля 2.5 млрд. евро, а заетите в него специалисти са 17 500. Всяка година 4300 студенти се дипломират в ИТ специалности. Ние живеем в интернет и мрежата е важна за успеха на всеки бизнес, каза предприемачът Иван Апостолов, който представи възможностите за изграждане на ефективно онлайн присъствие. По думите му петте стъпки за изграждане на силно онлайн присъствие са собствен убсайт, локална видимост, онлайн реклама, уеб нализ на данните и социалните медии.

    Прочети цялата публикация


    Линк

  • Tbmagazine.net: Google стартира безплатни обучения за дигитални умения в 37 града в БългарияGoogle стартира безплатни обучения за дигитални умения в 37 града в България


    Google стартира национално турне, за да помогне местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии. Програмата стартира днес на специална церемония, на която присъстваха министър-председателят на Република България, г-н Бойко Борисов и г-жа Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в Google. Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    В сътрудничество със Software University, дванадесет специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения в повече от 37 града в България. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.

    На церемонията Министър председателят Бойко Борисов подчерта, че правителството ще продължи да насърчава програми за подобряване на цифровите умения на гражданите и малките и средни предприятия, като част от икономическата и образователна политика на страната. “В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, те са богатство. Всички трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентно способни.”, подчерта той.

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. По думите му България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример с със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.
    След церемонията по откриването се проведе дискусия на тема "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", която се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни предприятия и икономическия растеж в страната с участието на политици, представители на бизнеса и представители от общността на стартиращите компании, както и на гражданското общество. Сред панелистите бяха евродепутатът Ева Майдел; Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.BG и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    "Да отворим вратите на дигиталните технологии за всеки гражданин е в сърцето на нашата работа в Google. Гордеем се, че досега обучихме 26 000 българи чрез нашата платформа Дигитален гараж и се ангажираме да продължим да подкрепяме хората в намирането на работа и да им помагаме да развиват бизнеса си в партньорство със силни местни организации. Проучване за въздействието на програмата показва положителен резултат – над 77% от обучените хора от малки и средни предприятия заявяват, че резултатите на компанията са се подобрили в едно от следните направления: повишен брой обаждания от клиенти и повишен брой посещения в магазинната мрежа на компанията.“, заяви Григорис Зарифопулос, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google.

     

    Линк

  • Elhovo.news: Google стартира безплатни обучения за дигитални умения в 37 града в България


    Google стартира национално турне, за да помогне местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии. Програмата стартира днес на специална церемония, на която присъстваха министър-председателят на Република България, г-н Бойко Борисов и г-жа Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в Google. Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.
     
    В сътрудничество със Software University, дванадесет специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения в повече от 37 града в България. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.
     
    На церемонията Министър председателят г-н Бойко Борисов подчерта, че правителството ще продължи да насърчава програми за подобряване на цифровите умения на гражданите и малките и средни предприятия, като част от икономическата и образователна политика на страната. “В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, те са богатство. Всички трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентно способни.”, подчерта той.
     
    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката – процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. По думите му България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример с със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.
     
    След церемонията по откриването се проведе дискусия на тема „Цифрови умения – Нови възможности за развитие на местните бизнеси“, която се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни предприятия и икономическия растеж в страната с участието на политици, представители на бизнеса и представители от общността на стартиращите компании, както и на гражданското общество. Сред панелистите бяха евродепутатът Ева Майдел; Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.BG и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.
     
    „Да отворим вратите на дигиталните технологии за всеки гражданин е в сърцето на нашата работа в Google. Гордеем се, че досега обучихме 26 000 българи чрез нашата платформа Дигитален гараж и се ангажираме да продължим да подкрепяме хората в намирането на работа и да им помагаме да развиват бизнеса си в партньорство със силни местни организации. Проучване за въздействието на програмата показва положителен резултат – над 77% от обучените хора от малки и средни предприятия заявяват, че резултатите на компанията са се подобрили в едно от следните направления: повишен брой обаждания от клиенти и повишен брой посещения в магазинната мрежа на компанията.“, заяви Григорис Зарифопулос, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google.
     
    Подробна информация за графика на турнето и за това как да се регистрирате в програмата ще бъде публикувана на уебсайта: https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/f2f
     
    Европейската икономика и общество преминават през цифрова трансформация, която предлага огромни възможности за растеж, иновации и работни места. В резултат на тази цифрова трансформация се променят уменията, които хората трябва да имат, за да получат добра работа или да развиват успешен бизнес. През следващите 10 до 15 години автоматизацията ще промени работната среда, ще бъдат създадени 21 милиона нови работни места и 90% от всички работни места ще изискват поне някакво ниво на цифрови умения.
     
    Според данните на Европейската комисия обаче, 44% от населението на ЕС и 37% от работната сила имат недостатъчни цифрови умения. Докато търсенето на специалисти в сферата на ИКТ се увеличава, около 500 000 свободни работни места в ИКТ са под риск да не бъдат заети до 2020 г., а 4 от 10 компании в Европа съобщават за трудности при запълването на свободните работни места.
     
    Според Индекса за цифрова икономика и общество (DESI) 2017 г., днес все повече българи са онлайн; 58% от хората редовно използват интернет, но само една четвърт (26%) притежават основни цифрови умения.
     
    Онлайн платформата за обучение на Google – Дигитален гараж, която стартира преди две години, ще продължи да е достъпна за всеки, безплатно на адрес https://digitalengarazh.withgoogle.com/. Платформата се препоръчва за тези, които биха искали да подобрят конкурентоспособността си на пазара на труда в бъдеще или да  постигнат бизнес целите си чрез придобиване на нови цифрови умения. Всички потребители могат да избират темите, които искат да научат, или да завършат целия онлайн курс, като получат сертификат от Google и IAB Europe. Пълният списък със съдържанието можете да намерите тук: https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/topic-library.

    Линк

  • Obekti.bg: Google стартира безплатни обучения в България


    Google стартира национално турне, за да помогне местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии. Програмата стартира днес на специална церемония, на която присъстваха министър-председателят на Република България, г-н Бойко Борисов и г-жа Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в Google. Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    В сътрудничество със Software University, дванадесет специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения в повече от 37 града в България. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.

    На церемонията Министър председателят г-н Бойко Борисов подчерта, че правителството ще продължи да насърчава програми за подобряване на цифровите умения на гражданите и малките и средни предприятия, като част от икономическата и образователна политика на страната. “В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, те са богатство. Всички трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентно способни.”, подчерта той.

    “Свидетели сме на повсеместно дигитализиране на икономиката - процес, на който не трябва да гледаме като заплаха, а като възможност, която да използваме максимално ефективно”, каза заместник-министър Александър Манолев и акцентира, че именно затова Министерството на икономиката застава зад инициативата на Google. По думите му броят на малките и средни предприятия в България е 316 хиляди, което представлява 99,8% от общия брой на нефинансовите предприятия в страната и без тяхното цифровизиране националната икономика не може да бъде конкурентна. По думите му България има силни страни, които трябва ефективно да бъдат използвани и даде пример с със сектора на Информационните и комуникационните технологии, който привлича все повече инвестиции. Компаниите в него генерират годишен оборот от над 2,5 млрд. евро, а заетите специалисти са повече от 17 500, стана ясно от неговото изказване. “Важно е обаче да подобрим  връзката с различните отрасли на икономиката ни, защото има сектори, в които все още са слабо развити технологичните и иновативните решения”, каза още Александър Манолев.

    След церемонията по откриването се проведе дискусия на тема "Цифрови умения - Нови възможности за развитие на местните бизнеси", която се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни предприятия и икономическия растеж в страната с участието на политици, представители на бизнеса и представители от общността на стартиращите компании, както и на гражданското общество. Сред панелистите бяха евродепутатът Ева Майдел; Заместник-министърът на икономиката Александър Манолев; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.BG и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    "Да отворим вратите на дигиталните технологии за всеки гражданин е в сърцето на нашата работа в Google. Гордеем се, че досега обучихме 26 000 българи чрез нашата платформа Дигитален гараж и се ангажираме да продължим да подкрепяме хората в намирането на работа и да им помагаме да развиват бизнеса си в партньорство със силни местни организации. Проучване за въздействието на програмата показва положителен резултат – над 77% от обучените хора от малки и средни предприятия заявяват, че резултатите на компанията са се подобрили в едно от следните направления: повишен брой обаждания от клиенти и повишен брой посещения в магазинната мрежа на компанията.“, заяви Григорис Зарифопулос, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google.

    Подробна информация за графика на турнето и за това как да се регистрирате в програмата ще бъде публикувана на уебсайта: https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/f2f

    Европейската икономика и общество преминават през цифрова трансформация, която предлага огромни възможности за растеж, иновации и работни места. В резултат на тази цифрова трансформация се променят уменията, които хората трябва да имат, за да получат добра работа или да развиват успешен бизнес. През следващите 10 до 15 години автоматизацията ще промени работната среда, ще бъдат създадени 21 милиона нови работни места и 90% от всички работни места ще изискват поне някакво ниво на цифрови умения.

    Според данните на Европейската комисия обаче, 44% от населението на ЕС и 37% от работната сила имат недостатъчни цифрови умения. Докато търсенето на специалисти в сферата на ИКТ се увеличава, около 500 000 свободни работни места в ИКТ са под риск да не бъдат заети до 2020 г., а 4 от 10 компании в Европа съобщават за трудности при запълването на свободните работни места.

    Според Индекса за цифрова икономика и общество (DESI) 2017 г., днес все повече българи са онлайн; 58% от хората редовно използват интернет, но само една четвърт (26%) притежават основни цифрови умения.

    Онлайн платформата за обучение на Google – Дигитален гараж, която стартира преди две години, ще продължи да е достъпна за всеки, безплатно на адресhttps://digitalengarazh.withgoogle.com/. Платформата се препоръчва за тези, които биха искали да подобрят конкурентоспособността си на пазара на труда в бъдеще или да  постигнат бизнес целите си чрез придобиване на нови цифрови умения. Всички потребители могат да избират темите, които искат да научат, или да завършат целия онлайн курс, като получат сертификат от Google и IAB Europe. Пълният списък със съдържанието можете да намерите тук:

     https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/topic-library.


    Линк

  • Pixelmedia.bg: Google започва обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия у нас


    “Google”, с подкрепата на Министерството на икономиката, започва обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България, съобщиха от Министерството на икономиката.

    Официалното начало на програмата “Grow with Google” ще бъде даден в понеделник (14 май), от 11.00 часа, в “Гранд Хотел София”. За откриването на събитието е поканен министър-председателят Бойко Борисов, а в него ще участват и заместник-министърът на икономиката Александър Манолев и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в “Google”.

    Събитието ще започне с “Grow with Google Digital Workshop” с участници от малки и средни предприятия в България и обучители, и съветници. След церемонията по откриването ще има дискусия “Цифрови умения – Нови възможности за развитие на местните бизнеси”, която ще се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни предприятия и икономическия растеж в страната. В нея участие ще вземат и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в “Google”; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Инициативата е част от поетия от “Google” ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК “Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии”.

    През април 2016 г. компанията започна програмата “Дигитален гараж в България” като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21 на сто от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.


    Линк

  • Topnovini.bg: Google стартира обучения за цифровизация на малките и средни предприятия в България


     


    Линк

  • B2bmedia.bg: Google започва обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия у нас


    “Google”, с подкрепата на Министерството на икономиката, започва обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия в България, съобщиха от Министерството на икономиката.

    Официалното начало на програмата “Grow with Google” ще бъде даден в понеделник (14 май), от 11.00 часа, в “Гранд Хотел София”. За откриването на събитието е поканен министър-председателят Бойко Борисов, а в него ще участват и заместник-министърът на икономиката Александър Манолев и Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в “Google”.

    Събитието ще започне с “Grow with Google Digital Workshop” с участници от малки и средни предприятия в България и обучители, и съветници. След церемонията по откриването ще има дискусия “Цифрови умения – Нови възможности за развитие на местните бизнеси”, която ще се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни предприятия и икономическия растеж в страната. В нея участие ще вземат и евродепутатът Ева Майдел; Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в “Google”; Саша Безуханова, основател на Move.bg и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.

    Инициативата е част от поетия от “Google” ангажимент, за преодоляване на цифровото разделение в Европа, като компанията е обявила, че ще помогне на 1 млн. европейци да намерят работа или да постигнат бизнес растеж до 2020 г., което е част от усилията на водената от ЕК “Коалиция за умения и работни места в областта на цифровите технологии”.

    През април 2016 г. компанията започна програмата “Дигитален гараж в България” като безплатна онлайн платформа за обучение на дигитален маркетинг и онлайн бизнес за служители и предприемачи в сегмента на малките и средни предприятия. Оттогава повече от 26 000 души са обучени в областта на цифровите умения чрез платформата, а 21 на сто от преминалите през програмата твърдят, че са усетили позитивен ефект върху кариерата и бизнеса си след обучението.

    Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    The post Google започва обучения за цифрови умения на малките и средни предприятия у нас appeared first on Новини за компютри, смартфони, технологии и наука.


    Линк

  • Smartnews.bg: Google стартира безплатни обучения за дигитални умения в 37 града в България


    София, 14 май 2018 гGoogle стартира национално турне, за да помогне местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии. Програмата стартира днес на специална церемония, на която присъстваха министър-председателят на Република България, г-н Бойко Борисов и г-жа Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в Google. Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    В сътрудничество със Software University, дванадесет специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения в повече от 37 града в България. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.

    На церемонията Министър председателят г-н Бойко Борисов подчерта, че правителството ще продължи да насърчава програми за подобряване на цифровите умения на гражданите и малките и средни предприятия, като част от икономическата и образователна политика на страната. “В съвременния свят дигиталните умения са не само обща култура, те са богатство. Всички трябва да се променяме, ако искаме да сме конкурентно способни.”, подчерта той.

    Подробна информация за графика на турнето и за това как да се регистрирате в програмата ще бъде публикувана на уебсайта: https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/f2f

    Европейската икономика и общество преминават през цифрова трансформация, която предлага огромни възможности за растеж, иновации и работни места. В резултат на тази цифрова трансформация се променят уменията, които хората трябва да имат, за да получат добра работа или да развиват успешен бизнес. През следващите 10 до 15 години автоматизацията ще промени работната среда, ще бъдат създадени 21 милиона нови работни места и 90% от всички работни места ще изискват поне някакво ниво на цифрови умения.

    Според данните на Европейската комисия обаче, 44% от населението на ЕС и 37% от работната сила имат недостатъчни цифрови умения. Докато търсенето на специалисти в сферата на ИКТ се увеличава, около 500 000 свободни работни места в ИКТ са под риск да не бъдат заети до 2020 г., а 4 от 10 компании в Европа съобщават за трудности при запълването на свободните работни места.

    Според Индекса за цифрова икономика и общество (DESI) 2017 г., днес все повече българи са онлайн; 58% от хората редовно използват интернет, но само една четвърт (26%) притежават основни цифрови умения.

    Онлайн платформата за обучение на Google – Дигитален гараж, която стартира преди две години, ще продължи да е достъпна за всеки, безплатно на адрес https://digitalengarazh.withgoogle.com/. Платформата се препоръчва за тези, които биха искали да подобрят конкурентоспособността си на пазара на труда в бъдеще или да  постигнат бизнес целите си чрез придобиване на нови цифрови умения. Всички потребители могат да избират темите, които искат да научат, или да завършат целия онлайн курс, като получат сертификат от Google и IAB Europe. Пълният списък със съдържанието можете да намерите тук:
    https://learndigital.withgoogle.com/digitalengarazh/topic-library.


    Линк

  • Svejo.net: Google стартира безплатни обучения за дигитални умения в 37 града в България


    София, 14 май 2018 г. Google стартира национално турне, за да помогне местния бизнес да се възползва от предимствата и възможностите, които предоставя светът на дигиталните технологии. Програмата стартира днес на специална церемония, на която присъстваха министър-председателят на Република България, г-н Бойко Борисов и г-жа Анетe Крьобер-Риел, старши директор Публични политики и връзки с правителствата в Google. Програмата се провежда под патронажа на Министерството на икономиката на Република България и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата.

    В сътрудничество със Software University, дванадесет специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения в повече от 37 града в България. Те ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 000 души от малки и средни предприятия до края на годината.

    На... 
    Прочети цялата публикация

     


    Линк

  • Economic.bg: Google ще се появи офлайн в българските градове


    Технологичният гигант ще провежда семинари в различни части на страната по дигитални умения

    Google ще разшири програмата си „Дигитален гараж”, по която обучава желаещи да повишат дигиталните си умения, предаде репортер на Economic.bg. За тази цел технологичният гигант ще си партнира с българския Софтуерен университет (СофтУни) и с Българската търговско-промишлена палата (БТПП).

    Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата” в Google, каза, че програмата работи в 32 държави, а досега по „Дигитален гараж” са били обучени около 26 хил. българи.

    Досега програмата на Google в България, която започна през април 2016 г., предлагаше безплатно обучение по онлайн маркетинг. Сега компанията планира да стартира пътуващо изложение в различни части на страната, по време на което чрез семинари да повишава дигиталните умения на хората като цяло, а не само в областта на маркетинга.

    Националното турне на Google в страната ще обхване над 37 града. 12 специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения. Консултантите ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 хил. души от малки и средни предприятия до края на годината.

    „Европейската икономика и общество преживяват дигитална трансформация и на кадрите ще им трябват нови умения”, подчерта Крьобер-Риел и добави, че около 30% от хората в работоспособна възраст в Европа нямат основни технически умения.

    За изоставането на европейските страни спрямо САЩ, Китай и някои други държави говори и българският премиер Бойко Борисов. Той каза, че докато преди иновациите в сферата на технологиите са се случвали на около 10 години, то днес този период е толкова съкратен, че не можем да асимилираме бързите технологични промени.

    „Всеки от нас вече знае: Чукни в „Гугъл”. Това може би е най-често срещаната реплика. „Чичко Гугъл” знае всичко. Ако се върнем 20-30 г. назад, обикновено на 10 г. се случваше нещо – от черно-бял телевизорът да стане цветен, от кинескоп да стане плазма. Сега всеки месец има нови и нови приложения и вече не можем да си представим света без това”, каза премиерът.

    Борисов подчерта, че кадрите в страната трябва да получават все по-добра квалификация както от учебните заведения, така и чрез проекти, подобни на този на Google. Той обаче добави, че американските гиганти като Google и различните западни компании трябва да спрат да могат да ни крадат добре квалифицираните кадри.

    Зам.-министърът на икономиката Александър Манолев каза, че в България малките и средни предприятия са 99.8% от нефинансовите институции. Именно затова ако тези компании не са добре подготвени за „Индустрия 4.0”, то цялата страна ще изостане още повече от останалите. Манолев напомни, че Министерство на икономиката разработва програма с бюджет от 10 млн. лв., по която ще се предоставят ваучери от 20 до 50 хил. лв. за улесняване на достъпа на малките и средните предприятия до цифрови технологии и обучение как се работи с тях. Ресорният зам.-министър отбеляза, че се уточняват последните подробности по ваучерната схема и че кандидатстването по нея се очаква да стане възможно тази година. По програмата една компания ще може да кандидатства само веднъж.

    Подробна информация за графика на турнето на Google и за това как да се регистрирате в програмата ще бъде публикувана на специалния за целта сайт на компанията.

     


    Линк

Назад