Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
GS1 България участва в Общото събрание на Международната организация GS1 в Ханджоу, Китай
Стратегията за развитието на глобални услуги чрез платформата GS1 Cloud – сред ключовите теми в програмата
От 14 до 17 май 2018 г. в Ханджоу, Китай се провежда редовното Общо събрание на Международната организация GS1. На събранието българската страна е представена от Цветан Симеонов, председател на УС на GS1 България и председател на БТПП, и Цвета Братанова, изп. директор на GS1 България.
Днес делегатите посетиха Централния офис на Alibaba, както и един от новооткритите онлайн-офлайн супер маркети от веригата Hema Fresh на Alibaba, която въвежда на нов бизнес модел в търговия на дребно в Китай. Hema Fresh е повече от супер маркет. Тя интегрира онлайн и офлайн световете с логистика и данни в едно. В Hema се предлагат различни стоки, в т. ч. месо, зеленчуци, млечни продукти, замразени морски дарове, ястия, тестени и вино от целия свят. Всеки продукт в магазините е маркиран с баркод и при сканирането му с телефон предоставя допълнителна информация за цена, страна на произход, дата на производство и препоръка на сходни продукти. Супер маркетите предлагат възможност за самообслужване или пазаруване, чрез служители, които събират поръчката и изпращат доставка на посочения адрес. Клиентите могат да платят в брой или чрез Alipay в приложение на Hema. В процеса на пазаруване те могата да направят проверка на сумата чрез сканиране на кода и да завършат плащането чрез приложението Hema.
Програмата на форума в Китай предвижда пленарна сесия с представители на индустрията в Китай, между които Nancy Ye от Walmart Китай, Fred Li от Haier Appliance Industry Group, проф. Jia Yang, от Университета на Китайската академия на науките, Yuguang Han от ID.com и Jessie Zhen от Alibaba Group.
В отделен панел ще бъдат представени номинациите за членове на Управителния съвет на Международната организация, сред които са представители на Amazon, Nestle, eBay, Mondelez International, Procter & Gamble Company, Google Shopping, Walmart International, Dr. Oetker Nahrungsmittel KG и други. Номинациите за председатели и зам. председател са от Johnson & Johnson, Carrefour – C.S.I и Procter & Gamble Company.
Общото събрание ще обсъди и предложи за гласуване отчета за 2017/2018 г., плана за 2018/2019 и бюджета за 2018/2019. По важни теми от дневния ред на ОС включват обсъждане на стратегията за развитието на глобални услуги и предоставянето на качествени данни за продукти и техните баркодове чрез платформата GS1 Cloud. Инструменти, вградени в платформата (Check, Activate и View) ще предоставят възможност за проверка валидността на баркодовете на продуктите и информация за продуктите, които са маркирани с тях. За официален старт на платформата е обявен 1 януари 2019 г. Предвижданията са дневно през нея да бъдат обработвани 86.4 милиона запитвания за валидност на номерата.
С цел да подготви българските фирми и да съдейства за пълноценното използване на предимствата от платформата GS1 Cloud, GS1 България работи върху създаването на продуктов каталог БГ Баркод, който ще започне работа в продукционна среда в началото на юни 2018 г. За повече информация и съдействие при попълване на данните за вашите продукти, може да се обръщате към експертите на GS1 България на тел. 02 8117 439, 603, 570 и на имейл gs1bulgaria@gs1bg.org