Назад

Средата на електронната търговия се развива все по-динамично


  • Mypr.bg: GS1 България участва в Общото събрание на Международната организация GS1 в Ханджоу, Китай.


    Стратегията за развитието на глобални услуги чрез платформата GS1 Cloud – сред ключовите теми в програмата http://www.bcci.bg/news/13661

    От 14 до 17 май 2018 г. в Ханджоу, Китай се провежда редовното Общо събрание на Международната организация GS1. На събранието българската страна е представена от Цветан Симеонов, председател на УС на GS1 България и председател на БТПП, и Цвета Братанова, изп. директор на GS1 България.

    Днес делегатите посетиха Централния офис на Alibaba, както и един от новооткритите онлайн-офлайн супер маркети от веригата Hema Fresh на Alibaba, която въвежда на нов бизнес модел в търговия на дребно в Китай. Hema Fresh е повече от супер маркет. Тя интегрира онлайн и офлайн световете с логистика и данни в едно. В Hema се предлагат различни стоки, в т. ч. месо, зеленчуци, млечни продукти, замразени морски дарове, ястия, тестени и вино от целия свят. Всеки продукт в магазините е маркиран с баркод и при сканирането му с телефон предоставя допълнителна информация за цена, страна на произход, дата на производство и препоръка на сходни продукти. Супер маркетите предлагат възможност за самообслужване или пазаруване, чрез служители, които събират поръчката и изпращат доставка на посочения адрес. Клиентите могат да платят  в брой или чрез Alipay в приложение на Hema.  В процеса на пазаруване те могата да направят проверка на сумата чрез сканиране на кода и да завършат плащането чрез приложението Hema.

    Програмата на форума в Китай предвижда пленарна сесия с представители на индустрията в Китай, между които Nancy Ye от Walmart Китай, Fred Li от Haier Appliance Industry Group, проф. Jia Yang, от Университета на Китайската академия на науките, Yuguang Han от ID.com и Jessie Zhen от Alibaba Group.

    В отделен панел ще бъдат представени номинациите за членове на Управителния съвет на Международната организация, сред които са представители на Amazon, Nestle, eBay, Mondelez International, Procter & Gamble Company, Google Shopping, Walmart International, Dr. Oetker Nahrungsmittel KG и други. Номинациите за председатели и зам. председател са от  Johnson & Johnson, Carrefour – C.S.I и Procter & Gamble Company.

    Общото събрание ще обсъди и предложи за гласуване отчета за 2017/2018 г., плана за 2018/2019 и бюджета за 2018/2019. По важни теми от дневния ред на ОС включват обсъждане на стратегията за развитието на глобални услуги и предоставянето на качествени данни за продукти и техните баркодове чрез платформата GS1 Cloud.  Инструменти, вградени в платформата (Check, Activate и View) ще предоставят възможност за проверка валидността на баркодовете на продуктите и информация за продуктите, които са маркирани с тях. За официален старт на платформата е обявен 1 януари 2019 г. Предвижданията са дневно през нея да бъдат обработвани 86.4 милиона запитвания за валидност на номерата.

    С цел да подготви българските фирми и да съдейства за пълноценното използване на предимствата от платформата GS1 Cloud, GS1  България работи върху създаването на продуктов каталог БГ Баркод, който ще започне работа в продукционна среда в началото на юни 2018 г. За повече информация и съдействие при попълване на данните за вашите продукти, може да се обръщате към експертите на GS1 България на тел. 02 8117 439, 603, 570 и на имейл  gs1bulgaria@gs1bg.org


    Линк

  • Business-club.bg: Средата на електронната търговия се развива все по-динамично


    Интересът към стандартите GS1 нараства съответно
    В присъствието на високопоставени личности на Китайската администрация,  представители на китайската  индустрията и представители на Национални организации GS1 от 80 държави бе подписано Споразумение между GS1 и китайската страна за глобална стандартизация. Споразумението предвижда стандартите на Джиес1 да се  използват в реализацията на инициативата “Belt&Road”, която вече е подкрепена от почти 70 страни по Пътя на коприната.
     
    Споразумението цели чрез популяризиране на стандартите GS1 с цел да се:
     
        Подобри ефективността на веригата за доставки и търговията
        Подпомогне развитието на е-търговията, оперативната съвместимост и прозрачността на   транзакциите
        Поддържа глобална стандартизирана система за проследимост за безопасност на храните и доверието на потребителите
        Повиши безопасността на пациентите и да се подобри веригата за доставки в областта на здравеопазването
        Засили сътрудничеството между държавите за внедряване на глобални стандарти за данните
     
    „Стандартизирани подходи и процеси ще се изискват не само от администрацията, но и от крайните клиенти.“ – сподели Jessie Zheng,  мениджър за управление на риска в Alibaba Group. - Използването на стандартите GS1 може значително да повиши  ефикасността на продажбите и е важно за трасграничната  търговия. Особено важно за платформите за електронна търговия  е точната класификацията на продуктите и качеството на данните за стоките. Тава важи с пълна сила и за  Walmart, която в Китай е  водеща търговска верига и се развива в посока омни-канална търговия.
     
    За умното управление на складовите наличности и попълване на запасите, както и планиране на асортиментите говори Yuguang Han, представител на онлайн платформата JD.com. Компанията е 3-тата най-голяма интернет компания в света. Основен проблем при търговията, в която участват представители на различни страни е видимостта. За да се справи с това предизвикателство JD.com използва блокчейн технология и маркиране с баркод.
     
    В своето изказване Fusheng (Fred) Li от  Haier пожела на GS1 да се  фокусира върху интернет на нещата. Освен за опита на фирмата в решения за „smart home“ той представи платформа за проследяване на жизнения цикъл на облеклата, от производството през избора на дреха с умно огледало, вкл. поддръжката и рециклирането. Маркирането с баркод и радиочестотната технология са основен инструмент в това решение.
     

     


    Линк

Назад