Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
През следващите 10 години правителството планира да инвестира 840 млн. лв. за доставка на 42 пътнически влака, чиято максимална скорост е едва 160 км/ч. Според Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт и Българската търговско-промишлена палата (БТПП) това е точно обратното на действията на другите страни в Европа. „В страните от ЕС масово са изградени или се изграждат високоскоростни мрежи за над 250 км/ч, а в редица държави по света скоростта е от 400 до рекордните 605 км/ч", заяви Кирев. За последните 10 години са изразходвани около 3,8 млрд. лв. за подмяна на железопътната инфраструктурата. Съгласно одобрената Интегрирана транспортна Стратегия 2030 се предвиждат още 13 млрд. инвестиции. Повече от година университетски преподаватели и специалисти от бранша подготвят тръжна документация за подновяване на подвижния състав, който да отговаря на модернизираната инфраструктура. Но изненадващо в последните дни, преди очакваното обявяване на обществената поръчка, се появява информация за промяна, която обезсмисля идеята за модернизацията. Това означава, че ИЗРАЗХОДВАНИТЕ ВЕЧЕ НАД 3,8 МЛРД. ЛВ. СА ПАРИ, ДАДЕНИ НАПРАЗНО
Според експерта вероятно отново търгът се подготвя за предварително определен печеливш участник, в ущърб на обществения интерес и на българския данъкоплатец. Подвижният състав на БДЖ умишлено се унищожава и разграбва, заявиха от Гражданската инициатива.