Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
На страницата на Комисията за енергийно и водно регулиране в интернет - www.dker.bg, са публикувани доклад и проект на образец на типов договор по § 15, ал. 3 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на закона за енергетиката, приети от Комисията на закрито заседание на 30.07.2020 г.
КЕВР ще проведе обществено обсъждане за разглеждане на горепосочения проект на 13.08.2020 г. от 10.00 ч. в залата на ІV етаж в сградата на КЕВР на бул. “Княз Дондуков” № 8-10, гр. София.
Предвид това, Комисията Ви кани за пряко и виртуално участие в общественото обсъждане по следните начини:
1. Чрез писмени въпроси и изказвания, които може да изпратите на e-mail YMitev@dker.bg до 16.00 часа на 12.08.2020 г.
2. Чрез програмата за съобщения Skype, като е необходимо да направите следното:
Да си регистрирате профил Skype;
Да добавите ( след като си регистрирате профил Skype) профила на КЕВР (EWRC Bulgaria) в Контакти;
Да изпратите съобщение от името на организацията в срок до 16:00 часа на 12.08.2020 г., с което да заявите участие по този начин в общественото обсъждане;
Да се представите с две имена и длъжност, която заемате, в организацията, която представляване;
За участие в общественото обсъждане е необходимо да имате камера и микрофон на устройството, с което ще се включите (компютър, таблет, мобилен телефон).
При заявено участие чрез Skype, следва да бъдете на разположение на 13.08.2020 г. от 10.00 часа. По време на общественото обсъждане служители от КЕВР ще инициират заявка за участие във видео разговор с Вас по реда на регистрацията.
По технически въпроси може да се обръщате към главен експерт Цанко Цанев (TTsanev@dker.bg).
Общественото обсъждане ще се излъчи онлайн на интернет страницата на Комисията.
Палатата бе домакин на трета работна среща на партньорите по проект IMMIJOBS на 10-11 февруари.
Срещата беше открита от председателя на Палатата Цветан Симеонов. В своето слово той представи актуална информация относно бежанската обстановка в България. Председателят подчерта, че държавата ни продължава да бъде транзитна страна, в която сравнително малък брой бежанци имат желание да се установят и да останат за постоянно. Това се потвърждава и от официалните данни, според които се запазва тенденцията от последните три години за намаляване на броя на лицата, които търсят убежище в България.
Г-н Симеонов заяви ангажираността на БТПП в процеса на интеграцията на граждани на трети страни на пазара на труда и изрази нуждата от подобряване на свързаността им с работодателите. Председателят също така изтъкна доброто сътрудничество, което Палатата поддържа с институциите, отговорни за интеграцията на граждани на трети страни.
По време на срещата бяха представени и обсъдени разработените учебни материали и модули за предстоящото обучение за посреднически организации. Учебната програма покрива теми като основни права и задължения на гражданите на трети страни на пазара на труда, услуги и инструменти за пълноценната им интеграция, видовете подкрепа, която се оказва за наемането им, мерки за насърчаване на недискриминация на работното място и т.н.
Обучението, което цели да повиши капацитета на посредническите организации и да подобри предлаганите от тях услуги по отношение на интеграцията на граждани на трети страни, се предвижда да започне в началото на май 2020 г. За България е предвидено да бъдат обучени 20 посреднически организации, като половината от тях ще преминат обучението присъствено, а другата половина дистанционно чрез онлайн платформа. БТПП ще предостави своевременно информация за обучението.
Проектът предвижда и дейности, насочени към подобряване на свързаността между работодатели и граждани на трети страни. За целта ще бъде разработен специален уеб портал с полезна информация и съвети за работодатели, които проявяват интерес към инициативата. В рамките на проекта се предвижда и провеждането на семинари и обучения за работодатели, както и предоставяне на професионално обучение и стажове на граждани на трети страни в местни фирми.
*Основната цел на проект IMMIJOBS е да развие капацитета на посреднически организации (търговско-промишлени палати, работодателски организации, агенции по заетостта) и центрове за професионално обучение, както и да подобри предлаганите от тях услуги по отношение на интеграцията и заетостта на граждани на трети страни. Проектът се изпълнява от 8 партньорски организации от 4 страни – България, Гърция, Италия и Швеция, с финансовата подкрепа на Фонда за убежище, миграция и интеграция на ГД „Миграция и вътрешни работи“ на ЕК. Проектът е с продължителност от три години.
В БТПП се проведе работна среща между председателя Цветан Симеонов и Явор Панталеев, председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори и търговски управител на „Ойрошпед“. В срещата взе участие и Костадин Богдански, генерален директор на компанията в Русия.
Бе обсъдено развитието на транспортния сектор, който според Симеонов е от изключителна важност за българската икономика. Панталеев изрази мнение, че основна задача на сектора, както и на бизнеса като цяло в момента, е справянето с общата несигурност в икономическата среда в България.
Симеонов акцентира върху възможностите за двустранен бизнес, които бяха обсъдени по време на среща с партньори от Търговското представителство на Русия в България, проведена през януари тази година.
Панталеев информира, че „Ойрошпед“ предлага логистични решения, включително групажна линия за внос – износ на стоки от и за Русия.
Необходимостта от дигитализация на транспортния процес, редица промени в нормативната база, касаеща складовата и транспортната дейност, също бяха обсъдени по време на разговора. Палатата предложи съдействие на Националното сдружение на българските спедитори за решаване на най-належащите проблеми на транспортния сектор, както и подкрепа за задълбочаване на партньорските отношения с организации от Руската федерация.
В БТПП се проведе работна среща между председателя Цветан Симеонов и Явор Панталеев, председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори и търговски управител на „Ойрошпед“. В срещата взе участие и Костадин Богдански, генерален директор на компанията в Русия.
Бе обсъдено развитието на транспортния сектор, който според Симеонов е от изключителна важност за българската икономика. Панталеев изрази мнение, че основна задача на сектора, както и на бизнеса като цяло в момента, е справянето с общата несигурност в икономическата среда в България.
Симеонов акцентира върху възможностите за двустранен бизнес, които бяха обсъдени по време на среща с партньори от Търговското представителство на Русия в България, проведена през януари тази година.
Панталеев информира, че „Ойрошпед“ предлага логистични решения, включително групажна линия за внос – износ на стоки от и за Русия.
Необходимостта от дигитализация на транспортния процес, редица промени в нормативната база, касаеща складовата и транспортната дейност, също бяха обсъдени по време на разговора. Палатата предложи съдействие на Националното сдружение на българските спедитори за решаване на най-належащите проблеми на транспортния сектор, както и подкрепа за задълбочаване на партньорските отношения с организации от Руската федерация.
В БТПП се проведе работна среща между председателя Цветан Симеонов и Явор Панталеев, председател на УС на Националното сдружение на българските спедитори и търговски управител на „Ойрошпед“. В срещата взе участие и Костадин Богдански, генерален директор на компанията в Русия.
Бе обсъдено развитието на транспортния сектор, който според Симеонов е от изключителна важност за българската икономика. Панталеев изрази мнение, че основна задача на сектора, както и на бизнеса като цяло в момента, е справянето с общата несигурност в икономическата среда в България.
Симеонов акцентира върху възможностите за двустранен бизнес, които бяха обсъдени по време на среща с партньори от Търговското представителство на Русия в България, проведена през януари тази година.
Панталеев информира, че „Ойрошпед“ предлага логистични решения, включително групажна линия за внос – износ на стоки от и за Русия.
Необходимостта от дигитализация на транспортния процес, редица промени в нормативната база, касаеща складовата и транспортната дейност, също бяха обсъдени по време на разговора. Палатата предложи съдействие на Националното сдружение на българските спедитори за решаване на най-належащите проблеми на транспортния сектор, както и подкрепа за задълбочаване на партньорските отношения с организации от Руската федерация.
От първия работен ден на следващата седмица потребителите в Европа ще могат да пазаруват онлайн от всяка страна на ЕС, независимо от това къде се намират в момента. Търговците пък ще могат да предлагат техните продукти и услуги на всеки от 500-те милиона граждани на Общността.
Това ще бъде възможно благодарение на подписаните през февруари 2018 г. правила, които слагат край на блокирането на географски принцип
- практиката на потребителите да бъде отказван достъп до продукти и услуги заради това откъде произхождат или къде се намират в момента. Тоест ще може да пазаруваме в сайтове в Испания, като се възползваме в тамошните по-големи намаления.
„От понеделник (3 декември) ще имаме избор измежду по-голям брой продукти и услуги, когато пазаруваме онлайн, на по-добри цени", каза евро-комисар Мария Габриел по време на форум за дигиталните предизвикателства пред бизнеса,
Зам. министър Александър Манолев (в ляво) заедно с еврокомисар Мария Габриел и Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП._ организиран от БТПП и сдружение Национална бизнес мрежа. „Само 9% от малките и средните предприятия извършват онлайн търговия и сега с географското отблокиране се отваря една нова възможност за тях", подчерта българският еврокомисар. Габриел отбеляза още, че техническите пречки за осъществяване на покупки и продажби, които досега са се определяли от вида банкова карта или адрес на доставка, също се очаква да отпаднат.
58% от големите компании са високоцифровизирани, но процентът на малките и средни предприятие на това ниво е само 20, коментира Габриел какви са предизвикателствата пред бизнеса в цифровото бъдеще. Отговорът на ЕК на това забавяне от 2015 г. досега е Стратегията за установяване на цифров единен пазар.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на форума. „Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия", посочи Александър Манолев.
***
В златната среда сме по цифровизация
България е на 58-о място по дигитализация от 115 страни. В проучването са участвали 115 страни, оценявани по различни критерии като инфраструктура, мащаб, регулация, свързаност и знание.
Данните от изследването изнесе зам.-изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Маджиде Ахмедова по време на форума.
В топ 3 на държавите са САЩ, Германия и Холандия. „Причината ние да изоставаме са точно два фактора -знание и регулация. Липсва добро образование в IT сферата, както и електронно правителство. По внедряване на технологии в публичния сектор и използването на интернет пък сме на края на опашката от страните членки на Европейския съюз. След нас се нарежда единствено северната ни съседка Румъния", коментира Ахмедова.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании”. Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество”, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия”, посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България”, съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика, за последните 10 г., чрез ОП „Конкурентоспособност” и ОП „Иновации и конкурентоспособност” са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. „Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения”, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството. Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България“, съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика, за последните 10 г., чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. „Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения“, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“. Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България“, съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика, за последните 10 г., чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. „Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения“, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството. Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“, съобщават от Министерството на икономиката.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии.
Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия и стартъпите в България“, съобщи Манолев.
Според представената от него статистика за последните 10 г. чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия.
„Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения“, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: «Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“, съобщават от Министерството на икономиката.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, еврокомисар
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България“, съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика, за последните 10 г., чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. „Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения“, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 000 студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата (БТПП) и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението. Медийни партньори на дискусията са Информационна агенция и вестник "Монитор".
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании". Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество", Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението. „Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия", посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България", съобщи Александър Манолев
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г., коментира зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", организиран от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, с участието на Мария Габриел.
"Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия", обясни Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана.
Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Манолев се аргументира с пример пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. "Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България", добави зам,-минисърът.
Според представената от Манолев статистика, за последните 10 г., чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия.
"Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения", коментира зам.-министърът и допълни, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г.
Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
За последните 10 г., чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании". Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, Еврокомисар "Цифрова икономика и цифрово общество", Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
"Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия", посочи Александър Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър даде пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. "Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България", съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика, за последните 10 г., чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. "Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения", каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии.
Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев.
Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г., коментира зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", организиран от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, с участието на Мария Габриел.
"Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия", обясни Манолев. По думите му това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана.
Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Манолев се аргументира с пример пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. "Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България", добави зам,-минисърът.
Според представената от Манолев статистика, за последните 10 г., чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия.
"Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения", коментира зам.-министърът и допълни, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г.
Според Евростат, около 65 хил. души работят ĸaтo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
Българският износ на стоки и продукти е на стойност приблизително 18 млрд. евро за първите осем месеца на 2018 г., става ясно от публикация на Investor.bg.
Това обяви заместник-министърът на икономиката Александър Манолев в рамките на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“, съобщават от Министерството на икономиката.
Мероприятието се организира от Българската търговско-промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в самото откриване се включиха Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“; Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП; Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
„Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, отбеляза Александър Манолев. От неговото становище стана ясно, че това не е това важна тема в сравнение с имплементирането на иновации и модернизация на производството, но и не трябва да бъде пренебрегвана. Именно с тази цел Министерството на икономиката се стреми активно да си сътрудничи с бизнеса и с глобалните лидери в областта на информационните и комуникационни технологии.
Още по темата прочетете в Investor.bg.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г.
Според Евростат около 65 хил. души работят като специалисти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“, съобщават от Министерството на икономиката.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване участие взеха Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество“, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и
Виж оригиналната статия в investor.bg
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството, пише днесплюс.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии.
Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев.
Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството, пише днесплюс.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии.
Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев.
Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“, съобщиха от министерството.
Събитието се организира от Българската-търговско промишлена палата и сдружение Национална бизнес мрежа, а в неговото откриване са участвали Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество, Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и Десислава Иванова, председател на УС на сдружението.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средните предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средните предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е казал зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.
Седем от десет фирми използват интернет, за да предоставят своите оферти на клиентите си, 35% правят онлайн подбор на персонал, 24 % предлагат извършването на онлайн поръчки и резервации, а 11% използват онлайн функционалности за проследяване на направени заявки.
На дрона на тези данни, един от 10-те политически приоритета на ЕС е изграждането на силен единен цифров пазар, за да навакса изоставането от САЩ и Китай. Очаква се това да донесе 415 млрд. евро годишно на икономиката на Общността и да доведе до създаването на стотици хиляди нови работни места.
Постепенно традиционните бизнес модели в Европа се адаптират към цифровизацията (виж карето). Появяват се нови играчи на пазара, които нямат необходимост от офис и определени щатове, а успяват да постигнат добро присъствие на пазара само примерно чрез финтех технологиите, социалните платформи и т.н.
Измененията в законодателството в този аспект имат две направления - на европейско и национално ниво, за да може чрез регулации да се намали тежестта на бизнеса и да се формират по-ясни правила с цел повишаване на потребителското доверие. Промените към момента и стратегията на ЕС за единен европейски пазар са насочени и към задаване на посока на развитие в дългосрочен план, за да може Европа да е лидер на дигиталния пазар, коментира Лена Бориславова, адвокат в адвокатско дружество „Георгиев, Тодоров и Ко" по време на форум за цифровизацията в София, организиран от БТПП и Национална бизнес мрежа.
За разлика от други държави и икономически обединения обаче, редом с постигането на икономически растеж и създаването на високо конкурентна онлайн среда, визията на ЕС за единен цифров пазар предвижда и осигуряването на висока защита на правата на гражданите, техните лични данни и информация, подобрена киберсигурност и вменяване задължения за отчетност и отговорност на бизнеса_ в дигиталното пространство.
ЕС се пази чист от лобизъм до някаква степен и се старае да не спазва всички правила на големите гиганти, счита адвокатът. „Все още не сме намерили ефективен начин да облагаме приходите от дигиталната търговия в интернет пространството. Положително е обаче, че отпаднаха роуминг тарифите", внася яснота Лена Бориславова но отношение на предимствата.
„Чрез правилата, базирани на GDPR, регулация на интелектуална собственост и защита на потребителите в онлайн пространството ЕС се опитва да бъде икономическа сила и протекционистки настроена организация за защита на граждани и държави членки. Цифровизацията не е от компетентността на всеки. Има големи предизвикателства, които трябва да се адресират по оригинален начин". Икономическите гиганти като „Гугъл " ни следят по повече от 60 000 показатели,_ смята маркетинговият експерт Наталия Кирилова. По думите й регулацията на ЕС с въвеждането на GDPR обаче не помогна за защита на тези данни, а всъщност уплаши още повече потребителите на онлайн пространството. Регламентът за защита на личните данни създаде неудобства за малките и средните фирми в Европа, но помогна на американските компании да станат по-конкурентоспособни. Същият регламент изплаши и крайните потребители, които не знаят защо постоянно им изскачат допълнителни прозорци по сайтовете. В повечето случаи хората се съгласяват без дори да четат какви данни ще дадат. „Живеем в общество, в което всичко се знае за всеки въпросът е знаеш ли как да стигнеш до дадена информация и как да я използваш правилно", завърши маркетинговият експерт.
***
Как цифровите технологии променят света
• През 2016 г. броят на онлайн потребителите, закупили стоки или услуги през нета, в световен план е бил 1.66 млрд., като през 2021 г. се очаква техният брой да нарасне до 2.14 млрд.;
• През 2019 г. се очаква 80% от интернет потребителите в САЩ да направят поне една онлайн покупка, за Европа това се отнася за около 70-75 % от потребителите;
• По данни за 2016 г. 20 % от европейските бизнеси са предлагали услугите си онлайн и са генерирали 16% от оборота от търговия в ЕС;
• Над 80% от онлайн потребителите в Европа са предоставили някаква лична инсрормация онлайн - най-често данни са контакт, следвани от имена, дата на раждане и банкови данни.
***
Последната мода на пазара не купуваме, а наемаме
Нова тенденция за последните години на международния пазар е наемането на стоки и използването на услуги, а не тяхното закупуване. По думите на Наталия Кирилова тенденцията тепърва ще става по-изразителна.
„Повечето автомобилни брандове се подготвят за момента, е който няма да продават, а ще дават под наем", каза още по темата ресорният експерт. Освен наемането, друга новост е склонността към индивидуализация както на продуктите, така и не информацията. Днес все повече се преминава към разработването на индивидуално генерирани продукти и масовото производство вече не е от значение. С кратки справки или връзки, които от своя страна ни препращат към първоизточника (нюз фийд), пък получаваме само тази инсрормация, към която сме проявили интерес, и тя е строго индивидуална за всеки отделен потребител.
По думите на маркетинговия експерт хората минаваме към автоматизация, към която не можем да се приспособим и да управляваме. Пример за това е складът на гиганта Амазон, където 24/7 работят 45 000 робота
На 30 ноември (петък), от 09:30 ч. българският комисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел ще вземе участие в дискусионния форум „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“. Събитието е по инициатива на Българската търговско-промишлена палата и Национална бизнес мрежа, съобщават от Отдел "Преса и медии" на Представителство на ЕК в България. От 10:30 ч комисар Габриел ще изнесе лекция на тема „Мястото и ролята на университетите в стратегията за цифровизация на Европейския съюз“ на международна конференция във Френския институт под наслов "Цифровизацията и промените във висшето образование" От 13:30 ч. предстои среща на Мария Габриел в Пазарджик с младшите посланици на ЕП от Профилираната гимназия „Иван Сергеевич Аксаков” и с техни връстници от Велинград. В рамките на инициативата им „Коридорът е Европа“ българският еврокомисар ще говори за всички онези теми, които днес вълнуват младите хора, сред които централно място заема темата за цифровите технологии и свързаните с тях възможности.
Как да се постите успех утре чрез иновации, инвестиции и финансово планиране? Какво да променим за успешно лидерство и управление в дигитално време? Кои четирите дигитални предизвикателства пред съвременните компании? Това са част от темите, които ще бъдат дискутирани на 30 ноември в София на форум „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании".
Организатори на събитието са Българската търговско-промишлена палата и Национална бизнес мрежа. Медиен партньор на събитието е Информационна агенция и вестник "Монитор". Сред участниците на събитието са Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество" и Емил Караниколов, министър на икономиката и Стамен Янев, изпълнителен директор на БАИ. Модератори на панелите са Евелина Андреева, гл. секретар на БТА, Красен Станчев, председател на ИПИ и Любомира Будакова, главен редактор на "Монитор".
Българската търговско-промишлена палата и Националната бизнес мрежа организират дискусионен форум „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", който ще се проведе на 30 ноември в Гранд Хотел София.
В събитието участие ще вземат Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество", представители на правителството, редица утвърдени имена от българския бизнес и обществен живот, както и специалисти в областите онлайн присъствие на МСП, дигитален маркетинг, иновациите като инвестиция, лидерство и комуникации. На форума ще бъдат представени най-новите тенденции в дигитална България,насърчаване и задълбочаване на иновативния дух и привличане на лидерството на страната на бизнеса. Сред участниците в събитието са малки и средни предприятия, стартъп компании, иновативни компании, представители на банкови институции, неправителствени организации, медии, специалисти в дигиталния маркетинг и комуникациите.
Представители на българското правителство и утвърдени имена от българския бизнес ще дискутират бъдещото на бизнеса в дигитална среда на форум, който ще се проведе на 30 ноември 2018 г. в грандхотел „София". Организатор на събитието „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании" са Българската търговско-промишлена палата и Национална бизнес мрежа.
Специални гости ще бъдат Мария Габриел, еврокомисар „Цифрова икономика и цифрово общество", и Емил Караниколов, министър на икономиката. Сред участниците са специалисти в областите онлайн присъствие на МСП, дигитален маркетинг, иновациите като инвестиция, лидерство и комуникации.
Сред темите на събитието са предизвикателствата пред компаниите, иновации, инвестиции и финансово планиране. Събитието се организира и със специалното участие на Мъгърдич Халваджиян, управител на „Глобал Филмс" ЕООД, който ще сподели своя опит, виждания и история на успеха в панела: "Лидерство и управление в дигитално време".