Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Образованието трябва да направи децата добри граждани, да ги възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност, заяви ресорният министър Красимир Вълчев.
Той взе участие в кръгла маса на тема „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“.
Събитието е организирано от Държавната агенция за закрила на детето, Националният център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, Националният инспекторат по образованието, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета и Сдружението на директорите в средното образование.
Според министър Вълчев, за да бъде ясно какво е качество, трябва да знаем какво очакваме от образователните институции. Той посочи, че функцията на обучението е многоцелева.
Живеем в свят, който все по-бързо се променя. Говорим за по-голяма индивидуализация. Училищата са различни, с различни ученици и различни субкултури. Миксът от функциите и задачите, които възлагаме на образованието, става все по-голям, заяви образователният министър.
Според него децата трябва да се обучават на езикови и дигитални умения, тъй като днешните ученици ще бъдат на пазара на труда и през 2060 г. "Ефектите на образованието са неосъзаеми, дългосрочни и всепроникващи", допълни Красимир Вълчев.
Той е категоричен, че политиката в сектора все по-малко ще казва на училищата какво трябва да правят, и все повече ще ги насърчава.
В конференцията участва и представител на бизнеса - председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.
Според него дигитализирането на образованието трябва да бъде приоритет. Важно е също така да се дава оценка на всеки по веригата - на учителя и на ученика. Той допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. "Има учители, които заслужават и 200% увеличение. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той.
Цветан Симеонов каза още, че не трябва да си затваряме очите за малцинствата, които са около 10%.
Според Йордан Йосифов от асоциация "Родителите" критериите за качеството на образованието са три: удовлетвореност, желание за развитие и мотивация. "За един родител е много важно, като изпрати детето си на училище, да вярва, че го праща на добро място. Тези три признака ни казват дали едно училище е качествено", посочи той.
Психологът Росен Йорданов заяви, че "простата истина е, че образованието ни е в процес на промяна, но не знаем на къде го променяме". Според него то трябва да дава на обществото социално компетентни и емоционално интелигентни хора.
Йорданов е категоричен, че трябва да избягаме от осредняването. Той даде пример с това, че в бъдеще голяма част от работните места ще бъдат заети от роботи, затова образованието трябва да разкрива таланти.
В дискусията се включи и актрисата Десислава Бакърджиева. Тя посочи, че нашето общество пренебрегва разликата в поколенията. "Преди беше важно да различаваме добро от зло. Сега е важно да различаваме реалния от виртуалния свят. Съвременните деца предпочитат да използват технологична база, а не хартиена", заяви Бакърджиева.
Образованието трябва да направи децата добри граждани, да ги възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност, заяви ресорният министър Красимир Вълчев.
Той взе участие в кръгла маса на тема „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“.
Събитието е организирано от Държавната агенция за закрила на детето, Националният център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, Националният инспекторат по образованието, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета и Сдружението на директорите в средното образование.
Според министър Вълчев, за да бъде ясно какво е качество, трябва да знаем какво очакваме от образователните институции. Той посочи, че функцията на обучението е многоцелева.
Живеем в свят, който все по-бързо се променя. Говорим за по-голяма индивидуализация. Училищата са различни, с различни ученици и различни субкултури. Миксът от функциите и задачите, които възлагаме на образованието, става все по-голям, заяви образователният министър.
Според него децата трябва да се обучават на езикови и дигитални умения, тъй като днешните ученици ще бъдат на пазара на труда и през 2060 г. "Ефектите на образованието са неосъзаеми, дългосрочни и всепроникващи", допълни Красимир Вълчев.
Той е категоричен, че политиката в сектора все по-малко ще казва на училищата какво трябва да правят, и все повече ще ги насърчава.
В конференцията участва и представител на бизнеса - председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.
Според него дигитализирането на образованието трябва да бъде приоритет. Важно е също така да се дава оценка на всеки по веригата - на учителя и на ученика. Той допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. "Има учители, които заслужават и 200% увеличение. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той.
Цветан Симеонов каза още, че не трябва да си затваряме очите за малцинствата, които са около 10%.
Според Йордан Йосифов от асоциация "Родителите" критериите за качеството на образованието са три: удовлетвореност, желание за развитие и мотивация. "За един родител е много важно, като изпрати детето си на училище, да вярва, че го праща на добро място. Тези три признака ни казват дали едно училище е качествено", посочи той.
Психологът Росен Йорданов заяви, че "простата истина е, че образованието ни е в процес на промяна, но не знаем на къде го променяме". Според него то трябва да дава на обществото социално компетентни и емоционално интелигентни хора.
Йорданов е категоричен, че трябва да избягаме от осредняването. Той даде пример с това, че в бъдеще голяма част от работните места ще бъдат заети от роботи, затова образованието трябва да разкрива таланти.
В дискусията се включи и актрисата Десислава Бакърджиева. Тя посочи, че нашето общество пренебрегва разликата в поколенията. "Преди беше важно да различаваме добро от зло. Сега е важно да различаваме реалния от виртуалния свят. Съвременните деца предпочитат да използват технологична база, а не хартиена", заяви Бакърджиева./offnews.bg