Назад

Красимир Вълчев: Образованието да възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност


  • Bloombergtv.bg: Съвременните ученици предпочитат дигиталните възможности за учене пред хартиените


    „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“ бе темата на конференцията, посветена на образованието и бизнеса
     
    „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“ бе темата на провелата се конференция с участието наБТПП, съобщават от организацията.
     
    По време на конференцията са поставени акценти върху ролята на позитивната мотивация за повишаване на качеството на образованието. Проведени са и две дискусии – „Моите три признака за качество на образованието“ и „Как да постигнем качествено образование“.
     
    Образованието трябва да направи децата добри граждани, да ги възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност, заяви министърът на образованието и науката проф. Красимир Вълчев. Според министър Вълчев, за да бъде ясно какво е качество, трябва да знаем какво очакваме от образователните институции. Той посочи, че функцията на обучението е многоцелева. Според него децата трябва да се обучават на езикови и дигитални умения, тъй като днешните ученици ще бъдат на пазара на труда и през 2060 г.
     
    По време на една от дискусиите председателят на БТПП Цветан Симеонов е представил приоритетите на бизнеса за подобряване на образованието. Сред тях той изтъква предприемачеството и отделянето на специално внимание на професионалното образование, което спомага за изграждането на основите на една стабилна държава.
     
    Другият приоритет, който Симеонов определя, е дигитализиране на образователния процес. Той поставя акцент и на проучването на БТПП сред висшите училища в България, резултатите от което показват, че има тенденция за създаване на електронни библиотеки и използване на дигиталните средства за комуникация между студенти и преподаватели. Симеонов акцентира и върху противоположните мнения относно мотивацията – представители на университетите са убедени, че обучението лице в лице е значително по-мотивиращо за студентите, а другата част не е на същото мнение. „Важно е също така да се дава оценка на всеки по веригата - на учителя и на ученика“, каза още той и допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той. Той допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. "Има учители, които заслужават и 200% увеличение. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той. Цветан Симеонов каза още, че не трябва да си затваряме очите за малцинствата, които са около 10%.
     
    Според Йордан Йосифов от асоциация "Родителите" критериите за качеството на образованието са три: удовлетвореност, желание за развитие и мотивация. "За един родител е много важно, като изпрати детето си на училище, да вярва, че го праща на добро място. Тези три признака ни казват дали едно училище е качествено", посочи той, цитиран от БТПП.
     
    В дискусията се е включила и актрисата Десислава Бакърджиева. Тя посочва, че нашето общество пренебрегва разликата в поколенията. "Преди беше важно да различаваме добро от зло. Сега е важно да различаваме реалния от виртуалния свят. Съвременните деца предпочитат да използват технологична база, а не хартиена", заявява Бакърджиева на форума, съобщават от БТПП.

    Линк

  • Offnews.bg: Красимир Вълчев: Образованието да възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност


    Образованието трябва да направи децата добри граждани, да ги възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност, заяви ресорният министър Красимир Вълчев.

    Той взе участие в кръгла маса на тема „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“.

    Събитието е организирано от Държавната агенция за закрила на детето, Националният център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, Националният инспекторат по образованието, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета и Сдружението на директорите в средното образование.

    Според министър Вълчев, за да бъде ясно какво е качество, трябва да знаем какво очакваме от образователните институции. Той посочи, че функцията на обучението е многоцелева.

    Живеем в свят, който все по-бързо се променя. Говорим за по-голяма индивидуализация. Училищата са различни, с различни ученици и различни субкултури. Миксът от функциите и задачите, които възлагаме на образованието, става все по-голям, заяви образователният министър.

     

    Според него децата трябва да се обучават на езикови и дигитални умения, тъй като днешните ученици ще бъдат на пазара на труда и през 2060 г. "Ефектите на образованието са неосъзаеми, дългосрочни и всепроникващи", допълни Красимир Вълчев.

    Той е категоричен, че политиката в сектора все по-малко ще казва на училищата какво трябва да правят, и все повече ще ги насърчава.

    В конференцията участва и представител на бизнеса - председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.

    Според него дигитализирането на образованието трябва да бъде приоритет. Важно е също така да се дава оценка на всеки по веригата - на учителя и на ученика. Той допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. "Има учители, които заслужават и 200% увеличение. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той.

    Цветан Симеонов каза още, че не трябва да си затваряме очите за малцинствата, които са около 10%.

    Според Йордан Йосифов от асоциация "Родителите" критериите за качеството на образованието са три: удовлетвореност, желание за развитие и мотивация. "За един родител е много важно, като изпрати детето си на училище, да вярва, че го праща на добро място. Тези три признака ни казват дали едно училище е качествено", посочи той.

    Психологът Росен Йорданов заяви, че "простата истина е, че образованието ни е в процес на промяна, но не знаем на къде го променяме". Според него то трябва да дава на обществото социално компетентни и емоционално интелигентни хора.

    Йорданов е категоричен, че трябва да избягаме от осредняването. Той даде пример с това, че в бъдеще голяма част от работните места ще бъдат заети от роботи, затова образованието трябва да разкрива таланти.

    В дискусията се включи и актрисата Десислава Бакърджиева. Тя посочи, че нашето общество пренебрегва разликата в поколенията. "Преди беше важно да различаваме добро от зло. Сега е важно да различаваме реалния от виртуалния свят. Съвременните деца предпочитат да използват технологична база, а не хартиена", заяви Бакърджиева.


    Линк

  • Dnesplus.bg: Красимир Вълчев: Образованието да възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност


    Образованието трябва да направи децата добри граждани, да ги възпитава в патриотизъм, уважение и толерантност, заяви ресорният министър Красимир Вълчев.
    Той взе участие в кръгла маса на тема „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище“.
    Събитието е организирано от Държавната агенция за закрила на детето, Националният център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, Националният инспекторат по образованието, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета и Сдружението на директорите в средното образование.
    Според министър Вълчев, за да бъде ясно какво е качество, трябва да знаем какво очакваме от образователните институции. Той посочи, че функцията на обучението е многоцелева.
    Живеем в свят, който все по-бързо се променя. Говорим за по-голяма индивидуализация. Училищата са различни, с различни ученици и различни субкултури. Миксът от функциите и задачите, които възлагаме на образованието, става все по-голям, заяви образователният министър.
    Според него децата трябва да се обучават на езикови и дигитални умения, тъй като днешните ученици ще бъдат на пазара на труда и през 2060 г. "Ефектите на образованието са неосъзаеми, дългосрочни и всепроникващи", допълни Красимир Вълчев.
    Той е категоричен, че политиката в сектора все по-малко ще казва на училищата какво трябва да правят, и все повече ще ги насърчава.
    В конференцията участва и представител на бизнеса - председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.
    Според него дигитализирането на образованието трябва да бъде приоритет. Важно е също така да се дава оценка на всеки по веригата - на учителя и на ученика. Той допълни, че увеличението на учителските заплати трябва да е според заслугите. "Има учители, които заслужават и 200% увеличение. Обида е за всички онези, които живеят с мисълта как по-добре да преподават", заяви той.
    Цветан Симеонов каза още, че не трябва да си затваряме очите за малцинствата, които са около 10%.
    Според Йордан Йосифов от асоциация "Родителите" критериите за качеството на образованието са три: удовлетвореност, желание за развитие и мотивация. "За един родител е много важно, като изпрати детето си на училище, да вярва, че го праща на добро място. Тези три признака ни казват дали едно училище е качествено", посочи той.
    Психологът Росен Йорданов заяви, че "простата истина е, че образованието ни е в процес на промяна, но не знаем на къде го променяме". Според него то трябва да дава на обществото социално компетентни и емоционално интелигентни хора.
    Йорданов е категоричен, че трябва да избягаме от осредняването. Той даде пример с това, че в бъдеще голяма част от работните места ще бъдат заети от роботи, затова образованието трябва да разкрива таланти.
    В дискусията се включи и актрисата Десислава Бакърджиева. Тя посочи, че нашето общество пренебрегва разликата в поколенията. "Преди беше важно да различаваме добро от зло. Сега е важно да различаваме реалния от виртуалния свят. Съвременните деца предпочитат да използват технологична база, а не хартиена", заяви Бакърджиева./offnews.bg


    Линк

Назад