Назад

Задълбочава се икономическото ни сътрудничество с Германия, спад при стокообмена с Русия и Турция


  • Zemia-news.bg: Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка.


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП), съобщи работодателската организация. Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването тази година. Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия, бележим намаление в стокообмена по различни причини. При Турция причината е заради поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а при Русия — заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-о място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция. Над 77% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си, 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки, 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница. Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други. Близо две трети от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения. Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕи Китай (16+1) са останалите водещи теми, от които бизнесът се интересува. Българските компании смятат, че са достатъчно информирани по темата за Brexit.


    Линк

  • 1kam1.com: Германия се счита за най-голям икономически партньор на България


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава и от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата. Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са  останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, а  БТПП от своя страна има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса.  На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (16+1)  са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира  събития, показват резултатите от проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

    Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.

    Източник: БТПП


    Линк

  • Утро, 06.02.2019, стр. 5: Германия е най-предпочитаният партньор на българския бизнес


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.
    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях - като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на
    20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.
    Над 77% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.
    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.


    Линк

  • Труд, 05.02.2019, стр. 16: Фирмите с най-голям интерес към Германия


    Търсят партньори в Турция, Швейцария, Русия и Арабските емирства

    Фирмите търсят бизнес партньори и в Турция, Швейцария, Русия и Обединените арабски емирства, които допълват челната петорка. С някои от тях - като Турция и Русия, има спад в стокообмена по различни причини, отчитат от БТПП. Швейцария бележи огромен скок в интереса на българите към бизнес пътувания, след като през миналата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция. САЩ привлича една четвърт от бизнеса у нас.

    Освен да засилят износа си, 28% от фирмите търсят добър партньор и за вноса на стоки, а 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в
    България. По-малък процент - 14%, търсят фирми за инвестиции зад граница.
    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), и строителство (19%). Близо две трети от компаниите обаче не познават напълно условията за търговия със страните, с които искат да имат бизнес отношения.


    Линк

  • Дума 05.02.2019 г., с. 6: Германия е най-големият ни търговски партньор


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българската търговско-промишлена палата
    (БТПП). Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.
    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях - като Турция и Русия, бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-о място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.
    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.
    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване 43%, услуги - 26%, храни и напитки - 24%, строителство - 19%, и други.
    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения.
    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1), са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването.


    Линк

  • Epicenter.bg: Германия е най-големият търговски партньор на българския бизнес


    Интерес към чуждестранни партньори имат над 77 % от българските компании
     
    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). 
    В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция. 
    Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни в челната петорка. Според данните на БТПП от последната година с Турция и Русия бележим намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а в Русия все още съществуващото ембарго в някои сектори. 
    Интерес към чуждестранни партньори имат над 77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си. 28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.
    Търговията с трети страни е една от основните теми, която представлява интерес за бизнеса у нас. Споразуменията за свободна търговия със страни от Европейския съюз, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество Китай-ЦИЕ се очертават като приоритетни търговски връзки.

     


    Линк

  • Insmarket.bg: Германия е най-големият и основен търговски партньор на България


    Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество

    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава и от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата. Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са  останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, а  БТПП от своя страна има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса.  На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (16+1)  са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира  събития, показват резултатите от проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

    Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.


    Линк

  • Actualno.com: Германия е най-големият търговски партньор на България


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция. Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница. Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други. Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, а БТПП от своя страна има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса. На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития. Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.


    Линк

  • Nova.bg: Германия е най-големият търговски партньор на българския бизнес


    Намален стокообмен с Турция и Русия отчитат от БТПП
     
    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).  
    В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция.
    Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни  в челната петорка. Според  данните на  БТПП  от последната година с Турция и Русия бележим  намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а в Русия все още съществуващото ембарго в някои сектори.
    Интерес към чуждестранни партньори имат над  77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си.  28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.
    Търговията с трети страни е една от основните теми, която представлява  интерес за бизнеса у нас. Споразуменията за свободна търговия със страни от Европейския съюз, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество Китай-ЦИЕ се очертават като приоритетни търговски връзки.

    Линк

  • Trud.bg: Фирмите с най-голям интерес към Германия Търсят партньори в Турция, Швейцария, Русия и Арабските емирства


    Над 43% от българските фирми имат най-голям интерес към Германия, като 77% от тях искат да изнасят стоки
     
    77% от компаниите залагат на износа
     
    Над 43% от българските фирми имат най-голям интерес към Германия, като 77% от компаниите искат да изнасят стоки. Това показва проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за нагласата на бизнеса през 2019 г. В миналогодишното проучване Германия беше втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в настоящото проучване.
     
    Фирмите търсят бизнес партньори и в Турция, Швейцария, Русия и Обединените арабски емирства, които допълват челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия, има спад в стокообмена по различни причини, отчитат от БТПП. Швейцария бележи огромен скок в интереса на българите към бизнес пътувания, след като през миналата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция. САЩ привлича една четвърт от бизнеса у нас.
     
    Освен да засилят износа си, 28% от фирмите търсят добър партньор и за вноса на стоки, а 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България. По-малък процент – 14%, търсят фирми за инвестиции зад граница.
     
    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), и строителство (19%). Близо две трети от компаниите обаче не познават напълно условията за търговия със страните, с които искат да имат бизнес отношения.

     


    Линк

  • Econ.bg: БТПП: Германия е най-големият търговски партньор на страната ни


    Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай

    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).

    Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.

    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, сочи проучването.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването.

    По темата за Брекзит има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

    Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.

     


    Линк

  • Informo.bg: Германия е най-големият търговски партньор на българския бизнес


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция.

    Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни в челната петорка. Според данните на БТПП от последната година с Турция и Русия бележим намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а в Русия все още съществуващото ембарго в някои сектори. Интерес към чуждестранни партньори имат над 77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си. 28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, която представлява интерес за бизнеса у нас. Споразуменията за свободна търговия със страни от Европейския съюз, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество Китай-ЦИЕ се очертават като приоритетни търговски връзки. 


    Линк

  • Mnews.bg: БТПП: Германия е най-големият търговски партньор на страната ни


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).

    Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес

    за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.

    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, сочи проучването.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването.

    По темата за Брекзит има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

    Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.

     

     


    Линк

  • Vesti.bg: Германия е най-големият търговски партньор на България


    На второ и трето място са Русия и Турция по данни на Българската търговско-промишлена палатa

    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).  
     
    В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция.
     
    Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни  в челната петорка. Според  данните на  БТПП  от последната година с Турция и Русия бележим  намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а в Русия все още съществуващото ембарго в някои сектори.
     
    Интерес към чуждестранни партньори имат над  77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си.  28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.
     
    Търговията с трети страни е една от основните теми, която представлява  интерес за бизнеса у нас. Споразуменията за свободна търговия със страни от Европейския съюз, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество Китай-ЦИЕ се очертават като приоритетни търговски връзки.

    Линк

  • Banker.bg: Германия е най-големият търговски партньор на България


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата.
    Според проучването Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С Турция и Русия бележим намаление в стокообмена. С Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.
    Интерес към чуждестранни партньори имат над  77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си.  28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.
    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.
    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, сочи проучването.

    Линк

  • Investor.bg: Германия остава най-желан търговски партньор за българските фирми


    Швейцария бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания

    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП), съобщи работодателската организация.

    Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването тази година.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия, бележим намаление в стокообмена по различни причини. 

    При Турция причината е заради поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а при Русия - заради все още съществуващото ембарго в някои сектори.

    Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-о място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

     

    Над 77% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си, 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки, 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо две трети от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1)  са останалите водещи теми, от които бизнесът се интересува.

    Българските компании смятат, че са достатъчно информирани по темата за Brexit.


    Линк

  • Mypr.bg: Германия е най-големият и основен търговски партньор на България.


    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава и от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата. Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са  останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а  в тазгодишното проучване е на трета позиция.

    Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

    Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%),  услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

    Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, а  БТПП от своя страна има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса.  На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.

    Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и  Китай (16+1)  са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира  събития, показват резултатите от проучването. По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

    Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.

    https://www.bcci.bg/news/15671


    Линк

  • Stroitelstvoimoti.com: Германия е най-желаният партньор за българския бизнес


    С Турция и Русия бележим намален стокообмен по данни на БТПП 
     
    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Над 43% от фирмите у нас посочват страната като предпочитана за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция. Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни в челната петорка. Според данните на БТПП от последната година с Турция и Русия бележим намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини. В Русия пък все още съществуващото ембарго в някои сектори. Интерес към чуждестранни партньори имат над 77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си. 28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.
     

    Линк

  • Земя, 05.02.2019, стр. 4: Германия най-желана за бизнес от родните фирми


    Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка 

    Германия е най-големият и основен търговски партньор на България. Това се потвърждава от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП), съобщи работодателската организация. Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването тази година. Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях - като Турция и Русия, бележим намаление в стокообмена по различни причини.

    При Турция причината е заради поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а при Русия - заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-о място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.
    Над 77% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си, 28 % от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки, 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница. Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други. Близо две трети от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения. Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми, от които бизнесът се интересува. Българските компании смятат, че са достатъчно информирани по темата за Brexit.

     

    Линк

  • Tvevropa: Задълбочава се икономическото ни сътрудничество с Германия, спад при стокообмена с Русия и Турция


    Близо 50% от фирмите у нас проявяват интерес за икономическо сътрудничество с Германия. Това показват данните от традиционното годишно проучване на Българската търговско-промишлена палата.

     

     

    Цветан Симеонов – председател на БТПП:
    „Интересът от страна на България към Германия е висок. Има доста немски инвестиции в България, което улеснява контактите и външнотърговското сътрудничество“.

     

     

    Сред държавите, които са в челната петица се нареждат още Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства. Данните обаче показват, че стокообменът на страната ни с Истанбул и Москва намалява. Машиностроенето е сферата с най-голям интерес на българските фирми за партньорство.

     

     

    Олга Чугунска – икономически анализатор в БТПП:
    „Машиностроенето е един традиционен за нашата страна, добре развит сектор, но и с много предимства на запад, но и в другите континенти не само в Европа. Това е вторият сектор, които има интерес от страна на компаниите“.

     

     

    В последно време интерес се наблюдава и към сферите на строителството и хранително-вкусовата промишленост.

     

     

    Олга Чугунска – икономически анализатор в БТПП:
    „Българските вина, българските храни определено набират доста интерес от страна на външните пазари и това е третият сектор, към който има интерес за контакти с фирми от чужбина“.

     

     

    Проучването показва също, че важните теми за бизнеса у нас са партньорството с трети страни, както и споразумението за свободна търговия на ЕС.

     

     


    Линк

  • Informo.bg: Задълбочава се икономическото ни сътрудничество с Германия, спад при стокообмена с Русия и Турция


    Близо 50% от фирмите у нас проявяват интерес за икономическо сътрудничество с Германия. Това показват данните от традиционното годишно проучване на Българската търговско-промишлена палата, предава ТВ ЕВРОПА. 

    „Интересът от страна на България към Германия е висок. Има доста немски инвестиции в България, което улеснява контактите и външнотърговското сътрудничество“, каза председателят на БТПП Цветан Симеонов. Сред държавите, които са в челната петица се нареждат още Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства. Данните обаче показват, че стокообменът на страната ни с Истанбул и Москва намалява. Машиностроенето е сферата с най-голям интерес на българските фирми за партньорство. 

    „Машиностроенето е един традиционен за нашата страна, добре развит сектор, но и с много предимства на запад, но и в другите континенти не само в Европа. Това е вторият сектор, които има интерес от страна на компаниите“, твърди Олга Чугунска. В последно време интерес се наблюдава и към сферите на строителството и хранително-вкусовата промишленост. „Българските вина, българските храни определено набират доста интерес от страна на външните пазари и това е третият сектор, към който има интерес за контакти с фирми от чужбина“, добавя тя. 

    Проучването показва също, че важните теми за бизнеса у нас са партньорството с трети страни, както и споразумението за свободна търговия на ЕС. 


    Линк

Назад