Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Какво ще кажете да спестите значителни средства и време, ако успеете навреме да разберете коя е правилната професия за вас? Именно това е заложено в концепцията на проекта “Един ден в професията” на консултантска агенция ЕДЛАНТА, която през последните 4 месеца помогна на над 600 ученика от цялата страна да изберат своята сфера на професионално развитие.
Недостигът на персонал и работна ръка са сред топ три на проблемите на работодателите. Това става ясно от представително проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за бизнес климата „Европейско икономическо проучване 2020 г.“, проведено през ноември 2019 с участието на 53 хиляди фирми от 28 държави в Европа, сред които и 555 компании от България. Пандемията COVID-19 със сигурност ще изостри още повече този проблем в контекста на новата световна икономическа криза.
Но кризата се превръща във възможност, когато се залага на бързата реакция и включване на новите технологии. По време на извънредното положение в България проектът “Един ден в професията” не само не спря, но прояви изключителна гъвкавост, която направи това издание още по-успешно.
С помощта на дигиталните технологии в проекта успяха да се включат ученици от над 20 града от цялата страна, сред които Перник, Козлодуй, Русе, Хасково, Стара Загора, Чирпан, Бяла, Благоевград, Смолян, Златица и др. Преди това той се случваше на живо само в София, Пловдив, Варна и Бургас.
Учениците в последните класове на гимназията имаха уникален шанс да дискутират онлайн – “очи в очи”, спецификите и тайните на професиите, към които са се насочили, с експерти от конкретните компании и организации. Именно такъв едночасов разговор понякога се оказва ключът към правилния им информиран избор на специалност и професионално развитие в бъдеще.
Организиторите на проекта споделят, че сред 19-те фирми и организации, с които са проведени срещи до момента, най-голям интерес има към сфери като комуникации, журналистика, психология, управление на човешки ресурси, бизнес и маркетинг. Много предпочитани остава и право, архитектура, медицина и инженерни науки. Младите хора все по-често се интересуват от възможностите за стартиране и развиване на собствен бизнес и до каква степен избраната от тях специалност има широко приложение и бъдеще.
Младежите определят като истинско удоволствие и предизвикателство да “влязат в обувките” на радиоводещи, маркетинг специалисти и дори юристи и да почувстват истинската динамика и специфики на конкретния бранш.
“Посещението определено ми помогна да видя нещата от различна гледна точка и да се запозная и науча неща, които не знаех“, коментират участници. От друга страна това е своеобразен тест за възможностите на за бизнеса да провокира младите и да скъси дистанцията с бъдещите си колеги и партньори.