Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
“Бизнес хъб ЕС – Япония и Република Корея” е финансирана от Европейския съюз програма, която подкрепя малки и средни предприятия от ЕС в секторите: екология, дигитализация, здравен сектор, да навлязат в пазарите на Япония и Република Корея.
По програмата ще се организират 10 бизнес мисии в Япония и 10 мисии в Република Корея
през следващите цетири години, като всяка от тях ще позволи на 50 иновативни компании от ЕС да се възползват от обучения, посещения на място, установяване на контакти, участие в международни изложения.
По време на събитието ще се разгледат основните цели на Бизнес хъбa, услугите, предлагани от програмата, информация за бизнес мисиите, критериите за допустимост и процеса на подбор на участващите компании.
В рамките на представянето ще бъде споделен календарът на първите бизнес мисии в Япония и Република Корея и ще бъде предоставена информация за програмата, целевите сектори и индустрии за всяка мисия, както и предвидения график за процеса на кандидатстване.
Участниците в събитието ще научат повече за зеления, цифров и здравен сектор в Япония и в Република Корея.
Ще бъдат представени предимствата и възможностите, предлагани от програмата Бизнес Хъб.
Участието е безплатно, но е необходима предварителна регистрация. Работният език е английски.
През миналата година стокообменът ни с Япония възлиза на 307.7 млн. щатски долара, но намалява на годишна база с 5.9 процента.
Това е следствие от свиването на вноса от азиатската страна, но пък българският износ расте до 95.5 млн. щ. долара. Търговското салдо обаче остава отрицателно за България. Сред водещи стоки в експорта ни са интегрални схеми и електронни микрокомплекти (35.2%), турбореактивни двигатели, турбовитлови двигатели и други газови турбини (18.2%), електрически трансформатори, статични електрически преобразуватели (например токоизправители), индуктивни бобини и дросели (5.7%) и други.
По данни на БНБ нетната позиция в края на 2023 г. (общата сума на японските инвестиции в България в края на периода) е 108.6 млн. евро.
Няколко приоритетни области за сътрудничество могат да се очертаят с Япония. Иновации: Япония е известна със своя напредък в технологиите и иновациите. Индустрии като електроника, роботика, изкуствен интелект и биотехнологии са ключови области. Компании като Sony, Toyota и Hitachi са световно признати за приноса си в тези области. Автомобилна индустрия: Япония е основен играч в автомобилната индустрия, компании като Toyota, Honda и Nissan са водещи в производството на висококачествени превозни средства и иновативни технологии като хибридни и електрически превозни средства. Производство: Японският производствен сектор е високоефективен и известен със своята прецизност и качество. Това включва отрасли като машини, промишлено оборудване и прецизно инженерство.
През последните години
търговско-икономическите отношения между България и Корея бележат положително развитие.
Стокообменът ни за миналата година е в размер на 443.1 млн. щатски долара и расте с 27.9% на годишна база. Износът ни расте със 77.8% до 242.9 млн. щ. долара. Вносът обаче намалява. Търговското салдо е положително за България.
Сред водещите стока в експорта са пшеница и смес от пшеница и ръж (46.1%), интегрални схеми и електронни микрокомплекти (10.7%), царевица (9.8%) и други.
По данни на БНБ нетната позиция в края на 2023 г. (общата сума на корейските инвестиции в България в края на периода) е 55.4 млн. евро.
Република Корея се рекламира успешно в чужбина чрез KOTRA, държавна организация за насърчаване на корейския износ и чуждестранните инвестиции, която разполага с огромен бюджет и понастоящем 127 представителства в чужбина, вкл. в България. Инвестиционните възможности в Корея се рекламират и чрез държавната структура Invest Korea, която също разполага с 36 офиси в чужбина.
През последните години изключително успешно и агресивно Република Корея се рекламира в чужбина чрез различни правителствени програми със сериозни целеви бюджети за рекламиране в чужбина на корейската култура, музика, кухня, бизнес и т.н. (K-Culture, K-Pop, K-Food, K-Startups; K-Fairs и др.)