Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
Това показват резултати от традиционна анкета на Българската търговско-промишлена палата, организатор на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
На въпроса „Защо купувате български стоки?" 41,2 % са отговорили, че е заради доброто качества, а 30 на сто - „защото съм българин". На трето място с 12,8 % са тези, за които изгодната цена е водещ мотив за търсене на българска стока.
Едва 2,8 на сто отговарят, че избягват да купуват родни стоки, като броят им намалява спрямо 2010 година, когато този отговор са дали 4,5 на сто от анкетираните.
Българите продължават да вярват, че родното качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, заяви председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Откритото днес „Произведено в България" продължава до 11 декември с участието на над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя им през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.
Повечето от участниците са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до европейските потребители.
Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост.
Търговското изложение "Произведено в България" ще отвори врати в 11.00 часа в столичната зала "Универсиада". Там ще бъдат представени 150 фирми. Входът е свободен, а часовете за посещение са от 10,00 до 19,30 часа и ще продължи до 11 декември. На откриването на изложението ще присъства Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата.
През годините „Произведено в България“ се е доказало пред потребителите като изложението с изцяло български продукти и стоки, където фирми от малкия и среден бизнес излагат своите стоки и търсят мнението на потребителите. За изминалите 17 години, откакто се провежда изложението "Произведено в България", са участвали над 2000 български фирми.
Българинът купува родни стоки заради доброто им качество и от патриотични подбуди.
Това показват резултати от традиционна анкета на организаторите на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК, информира БТА.
Българите продължават да вярват, че българското качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, каза на пресконференция председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.
Националното изложение беше открито днес и ще продължи до 11 декември. То е организирано от Съюза "Произведено в България", Българска тьрговско-промишлена палата и "Бизнес център - България" ЕООД.
Организаторите отчитат, че в сравнение с 2010 г. се забелязва патриотичният оттенък в отговорите и намаляване процента на потребителите, които избягват да купуват български стоки (4,5 на сто - 2010 г.; 2,8 на сто - за 2011 г.).
Изгодната цена на българските стоки е била водеща в мотивацията за покупката им за 12,8 на сто, а за 10,4 на сто - насърчаването на производството.
Тази година в изложението участват над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя на изложителите през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.