Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай – предизвикателства и възможности за МСП”, – съобщиха от пресслужбата на Палатата.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги – нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС – Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в Българска търговско-промишлена палата (БТПП) на тема Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП.
Семинарът беше открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата, съобщиха от пресцентъра на работодателската организация. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал.
Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1,329 млрд. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай.
Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра. Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Консултират безплатно български фирми относно китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра.
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в Българската търговско промишлена палата (БТПП) на тема Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП.
Според палатата въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1.329 млрд. долара.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Сред бариерите за навлизане на китайския пазар се изтъква липсата на информация.
Най-често към Центъра се обръщат малките и средни предприятия от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски...
БТПП: Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема "Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП", съобщиха от пресцентъра на Българската търговско-промишлена палата.
Въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал, каза главен секретар на БПТТ Васил Тодоров. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар, каза Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в Българската търговско-промишлена палата (БТПП) на тема "Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП". Това съобщи пресцентърът на БТПП, цитирана от БТА.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Всеки месец се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай.
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар за възможностите за бизнес в Китай, организиран от Българската търговско-промишлена палата.
"Въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара", заяви Васил Тодоров, главен секретар на Палатата.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/). ;
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Всеки месец БТПП органзира българо-китайски бизнес форуми с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра.Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.
Европейският център за МСП в Пекин предлага консултации
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП". Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати. Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай. Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра. Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.
Български фирми получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП”.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в Българската търговско-промишлена палата (БТПП) на тема "Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП".
Това съобщи пресцентърът на БТПП.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Всеки месец се организират
българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в
последните години сред преимуществата на Китай. Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от
услуги, които предлага центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема „Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП". Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати. Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай. Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра. Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар
Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема "Как да правим бизнес в Китай -предизвикателства и възможности за МСП".
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на Палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага Центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на Центъра.
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.
След семинара имаше възможност за индивидуални бизнес консултации.