„Повишаване на обществената нетърпимост към неформалната икономика при трудовоправните и осигурителните отношения и превантивни действия за ограничаването й”

1. Организиране на:

  • 19 двудневни регионални и отраслови обучения на работодатели, наети лица и синдикалисти  и 1 дискусионен панел
  • 10 четиридневни тематични семинара с 9 дискусионни панели за обучение на работодатели, заети лица и синдикалисти, както и на представители на СП  за приложение на разработени модели и мерки за: фирмено поведение, КСО, бизнес етика, повишаване на адаптивността на работниците, управляване на конфликти посредством преговори, посредничество и медиация, приложение на системата GS1
  • Конференция за обобщаване на резултатите от проекта
  • 29 кръгли маси във всички областни центрове по линия на Дискусионния клуб при БТПП.

2. Провеждане на 4 мащабни проучвания:

  • Проучване на условията на труд в 3 от целевите отрасъла на проекта – текстил, хранително-вкусова промишленост, хотелиерство и ресторантьорство с 3 секторни анализи на резултатите от проучването с ранжиране на рисковете по отношение на условията на труд, Разработване на 3 методики за подобряване на условията на труд в предприятията от тези сектори. Запознаване на 60 работодателя (по 20 работодателя от всеки сектор) с методиката и последващо (след 6 месеца) проучване на условията на труд в избраните 3 целеви отрасъла
  • 3 секторни анализи на резултатите от проучването за оценка на ефекта от внедряването на методиките в съответните предприятия по сектори
  • Проучване на достигната степен на информираност на целевите групи за нормативната рамка, регулираща трудовоправните и осигурителните отношения в отраслите производство на хранителни продукти, напитки и тютюневи изделия; производство на текстил и изделия от текстил, производство на облекло; гражданско строителство и изолации; хотелиерство и ресторантьорство; транспорт; спедиция и съобщения; операции с недвижимо имущество, наемодателна дейност; бизнес услуги; учебно-образователни услуги. Методика за анализ на резултатите от проучването и Анализ на резултатите от проучването.
  • Проучване на рисковите фактори на пазара на труда, водещи до прояви на неформалната икономика при трудовоправните и осигурителните отношения в отраслите производство на хранителни продукти, напитки и тютюневи изделия; производство на текстил и изделия от текстил, производство на облекло; гражданско строителство и изолации; хотелиерство и ресторантьорство; транспорт; спедиция и съобщения; операции с недвижимо имущество, наемодателна дейност; бизнес услуги; учебно-образователни услуги. Методология за подготовката на анализа на резултатите от проучването. Анализ на резултатите от проучването - секторен в 9-те отрасъла. Разработване на модел за оценка на въздействието на дейностите по проекта върху дефинираните в резултат на анализа рискови фактори. Оценка на въздействието на дейностите от проекта върху рисковите фактори на пазара на труда в целевите отрасли. Подготовка на предложения за законодателни промени в нормативната рамка, регулираща трудовоправните и осигурителните отношения с цел ограничаване на проявите на неформалната икономика. Разработване на стратегия за ограничаване на рисковите фактори на пазара на труда, водещи до прояви на неформалната икономика при трудовоправните и осигурителните отношения в целевите отрасли
  • Проучване на европейските добри практики в борбата срещу сивата икономика при трудовоправните и осигурителни отношения в най-малко в 6 страни-членки на ЕС: Люксембург, Португалия, Ирландия, Румъния, Латвия и Литва. Подготовка на аналитични доклади по страни за тези практики и начините на разпространение и прилагане в тези страни и в рамките на ЕС. Избор на критерии за приложимост на тези практики в страната, съобразно специфичните условия и действащото законодателство в България. Аналитичен подбор на приложими в България добри практики. Разработване на стратегия за прилагането им в България

3. Предоставяне на 350 безплатни консултации в следните области:

  • фирмено поведение,
  • корпоративна социална отговорност,
  • бизнес етика,
  • повишаване адаптивността на работниците,
  • управление на конфликти посредством преговори,
  • посредничество и медиация,
  • приложение на система от глобални стандарти GS1 (маркиране с бар код и електронен обмен на данни).

4. Поддържане на Виртуална „Социална академия".

5. Съставителство на 4 броя Тримесечен бюлетин „Социални практики” на книжен и електронен носител – № № 9, 10, 11 и 12.

6. Разработване на Електронен информационен пул за добри практики

7. Популяризиране на целите и резултатите от проекта и мултиплициращ ефект – текуща дейност – 28 пресконференции.

8. Управление на проекта – текуща дейност.